۲۳۸۹۴۸
۹۹
۹۹

نحوه نگهداری نوزاد در هواپیما | ۰ تا ۱۰۰ نکاتی که باید بدانید

برای والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده و قصد سفر دارند، پرواز با نوزاد، به ویژه برای اولین بار ممکن است چالش برانگیز و حتی ترسناک باشد. راهکارهای مقابله با این چالش در ادامه مقاله ...

اما داشتن یک عضو کوچک و دوست داشتنی جدید در خانواده نباید مانع برنامه‌ریزی سفر خانوادگی شما به ویژه در تعطیلات بشود. برای اکثر والدینی که برای اولین بار با یک نوزاد پرواز کرده‌اند، تجربه نگهداری نوزاد در هواپیما بسیار بهتر از آن چیزی بوده که از می‌ترسیدند.

اگر والدین با آمادگی قبلی مناسب و با حالتی آرام و رویکردی مثبت سفر کنند، از اولین پرواز با نوزاد خود لذت می‌برند. هر چند که پرواز طولانی مدت با یک نوزاد ممکن است کمی سخت باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر خارجی و تفریحی را دارید، مسیرهای کوتاه را انتخاب کنید.

 به عنوان مثال شما می‌توانید بلیط هواپیما وان را از سایت زیر خریداری کرده و به یک پرواز کوتاه و بی‌دردسر به شهر وان ترکیه داشته باشید.

https://flightio.com/page/van-flight-ticket

 مطالعه نکات آموزنده‌ زیر در مورد سفر با نوزادان در هواپیما ، به شما کمک می‌کند که سفری بی‌دغدغه و پروازی آرام را تجربه نمایید.

نحوه نگهداری نوزاد در هواپیما | 0 تا 100 نکاتی که باید بدانید

چطور نوزاد را در هواپیما نگهداری کنیم؟                                                 

والدین به ویژه کسانی که برای بار نخست با نوزاد خود به سفر هوایی می‌روند، اطلاعات کمی در نگهداری نوزادان در هواپیما دارند، نمی‌دانند میزان بار مجاز نوزاد در هواپیما چقدر است؟ چگونه می‌شود کودک را جابجا کرد و در صورت بروز مشکل، باید چه تمهیدی اندیشید. در اینجا اطلاعات مفیدی که می‌تواند برای نگهداری نوزاد در هواپیما موثر و کارآمد بوده و به والدین کمک کند را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

  • بهترین زمان پرواز را برای سفر با کودک نوزاد انتخاب کنید تا خواب او به هم نخورد.

  • قبل از خواب به نوزادتان شیر بدهید.

  • نگران نباشید و عجله نکنید، به نوزاد خود فرصت دهید تا محیط جدید را بشناسد.

  • نوزاد خود را قبل از اینکه خیلی خسته شود، بخوابانید.

  • پوشک نوزاد خود را قبل از سوار شدن به هواپیما عوض کنید

  • در صورت لزوم، کار تعویض پوشک را در دستشویی هواپیما انجام دهید.

 صندلی نوزاد در هواپیما                                                 

بعضی از ایرلاین‌ها خودشان دارای صندلی‌های مخصوصی هستند که می‎توان نوزاد را در آنها قرار دارد. این صندلی‌ها که شبیه به یک ننوی کوچک هستند، در برخی از پروازهای خارجی برای سفر به وان و سایر شهرهای خارجی وجود دارند.  امن‌ترین راه برای سفر با نوزاد یا کودک نوپا، خرید صندلی برای نوزاد و سفر با صندلی ماشین در پرواز است. البته همه ایرلاین‌ها اجازه بردن این صندلی را به شما نمی‌دهند و در صورتی که مجوز بردن صندلی نوزاد در هواپیما را داشته باشید، ممکن است هزینه صندلی کودک خردسال با تخفیف یا حتی کرایه کامل بزرگسالان را از شما دریافت نمایند.

بار مجاز نوزاد در هواپیما                                                           

هنگامی که با یک نوزاد سفر می‌کنید و قصد پرواز به یک شهر خارجی مثلا وان را دارید، باید بدانید که بردن چه وسایلی در هواپیما مجاز است و میزان اضافه بار در هنگام پرواز با نوزاد چقدر است. برای این کار باید قوانین را با خطوط هوایی و ایرلاینی که از آن بلیط خریده‌اید، بررسی کنید. اما به طور کلی در نظر داشته باشید که اگر برای فرزندتان بلیت نخریده‌اید، میزان وزن بار مجاز در هواپیما به همان اندازه وسایل خودتان است. شما می‌توانید وسایل مورد نیاز نوزادتان مانند یک بسته دستمال مرطوب، پوشک، بطری، غذای کودک و غیره را به همراه داشته باشید. اما بهترین روش برای درک این که چه چیزهایی در پرواز با نوزاد مجاز بردن به داخل هواپیما است، پرسیدن از ایرلاین مربوطه است.

اگر برای نوزادتان بلیط خریده‌اید و او صندلی مخصوص به خود را دارد، وزن مجاز بار آنها با وزن بار یک بزرگسال برابر است. البته باز هم بهتر است که قوانین مربوط به پرواز و خط هوایی خاص خود را بررسی کنید، زیرا هر یک از خطوط هوایی قوانین خود را دارند و یک قانون کلی برای همه ایرلاین‌ها وجود ندارد.

 

نحوه نگهداری نوزاد در هواپیما | 0 تا 100 نکاتی که باید بدانید

کالسکه نوزاد در هواپیما                                                  

حمل و نقل کالسکه او به ویژه اگر سایز بزرگی داشته باشد، می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود. بنابراین بهتر است که هنگام مسافرت نوزاد با هواپیما با یک کالسکه مسافرتی سبک وزن سفر کنید که به راحتی جمع می‌شود. به این ترتیب می‌توانید با آن از گیت‌های ورود به هواپیما عبور کنید و رد شدنتان در مقایسه با کالسکه‌های بزرگ آسان‌تر خواهد بود. فراموش نکنید که تمام جیب‌های کالسکه را قبل از گذاشتن آن در دستگاه اشعه ایکس خالی کنید. این در صورتی است که ایرلاین مورد نظرتان، اجازه بردن کالسکه را به داخل هواپیما بدهد.

اما اساسا اگر احساس می‌کنید که در طول مدت حضور در فرودگاه از زمان تحویل بار تا سوار هواپیما شدن و از سوی دیگر از زمان پیاده شدن از هواپیما تا دریافت بار در فروگاه وان یا سایر فرودگاه‌های بین‌المللی، می‌توانید نوزادتان را در آغوش بگیرید یا در کریر حمل کنید، بهتر است که کالسکه را به قسمت بار بسپارید تا دغدغه و نگرانی از جا شدن کالسکه در قفسه‌های بالای سرتان را نداشته باشید و با مهمانداران در مورد جای دادن این وسیله حمل و نقل بزرگ، مشکلی پیدا نکنید.

محل نوزاد در هواپیما                                                     

مهم‌ترین چیزی که در یک سفر هوایی با نوزاد به وان یا سایر شهرهای خارجی اهمیت دارد، محل قرار دادن نوزاد در هواپیما است. بهترین شرایط برای شما این است صندلی‌های کنار و نزدیک به سرویس بهداشتی داشته باشید تا به راحتی بتوانید به دستشویی رفته و او را بشویید. اگر می‌خواهید برای او صندلی بخرید که به راحتی می‌توانید کودک خود را روی صندلی خودش قرار دهید و یا با بالا آوردن دسته‌های هواپیما، دو صندلی کنار هم را شبیه به یک تخت کوچک کرده و خود و نوزادتان روی آن استراحت کنید. اگر هم در سفر با هواپیما برای نوزادتان بلیط نمی‌خرید، بهترین چیزی که می‌توانید همراه داشته باشید، یک کریر نوزاد است.
نحوه نگهداری نوزاد در هواپیما | 0 تا 100 نکاتی که باید بدانید

استفاده از کریر به شما این امکان را می‌دهد که نوزادتان را نزدیک خود نگه دارید، در صورت لزوم شما می‌توانید در حالی که نوزادتان را در آغوش دارید، بایستید یا در طول راهروها راه بروید تا به کودک کمک کنید بخوابد. در هر صورت اگر برای نوزادتان بلیط تهیه نکرده‌اید، محل قرار گرفتن او در آغوش شما است و یا می‌توانید او را در صندلی ماشینی که با مجوز ایرلاین وارد هواپیما کرده‌اید، بگذارید. در این صورت امنیت نوزادتان در هواپیما کاملا تامین می‌شود.

نحوه نگهداری نوزاد در هواپیما | 0 تا 100 نکاتی که باید بدانید

وسایل مورد نیاز نوزاد در هواپیما                                                    

کسانی که با کودک نوزاد خود به سفر هوایی می‌روند بهتر است پیش از سفر یک لیست برای وسایل مورد نیاز نوزاد در هواپیما داشته باشند. آماده کردن لیستی از وسایل مورد نیاز نوزاد به شما کمک می‌کند تا سفری امن و راحت را با فرزند خردسال به شهر وان یا سایر شهرهای خارجی خود داشته باشید. این لیست می‌تواند عبارت از موارد زیر باشد: 

  • کریر نوزاد

  • دستمال مرطوب کودک

  • پوشک

  • تشک تعویض قابل حمل

  • لباس اضافی برای نوزاد

  • پیراهن اضافی برای والدین که در صورت تف کردن نوزاد لباس مرتب داشته باشید.

  • غذای بچه

  • بطری آب (به اضافه ۲-۳ بطری اضافی) به اضافه یک بطری آب گرم مسافرتی

  • پمپ شیردهی مادر (در صورت لزوم)

  • اسباب‌بازی‌های مسافرتی برای سرگرمی کودک در هواپیما

  • بالش شیردهی بادی

  • صندلی ماشین (در صورت داشتن مجوز از ایرلاین)

  • کالسکه مسافرتی (اگر در فرودگاه مورد استفاده‌تان است، در غیر این صورت آن را به تحویل قسمت بار بدهید)

  • کیف مسافرتی صندلی ماشین                                                      

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.