۶۵۳۴۷
۳۶۷۰
۳۶۷۰

نوزادم سخت میخوابد، وزنش هم کمه

نمودار رشدش دخترم پایین آمده و بد غذا هم است. او حتی خواب منظمی ندارد و مدام بیدار می شود.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دختر 9 ماهه ای دارم که وزن زمان تولدش ۲۷۵۰ بود و الان وزنش به ۷۸۵۰ رسیده است. نمودار رشدش پایین آمده و بد غذا هم است. شیر خودم را به او می دهم ولی همیشه شیر کم می خورد. از زمان تولد تا الان شب ها دیر می خوابد و وقتی هم زود می خوابد، گریه می کند و از خواب بیدار می شود. در زمان خواب به هیچ روشی نمی خوابد و باید شیر بخورد. وقتی هم که سینه ام را می گیرد، ۲ دقیقه می خورد و بعد هم رها می کند. باز دوباره گریه می کند و مجبور می شوم شیر به او بدهم. آن قدر به این کار ادامه می دهد که خسته می شود و می خوابد و تا صبح هم بیدار نمی شود که شیر بخورد. مدفوعش هم همیشه آبکی است.

پاسخ دکتر مجتبی یوسفی، متخصص اطفال:
وقتی منحنی رشد رو به پایین رفته باشد، یعنی حتما اختلالی در روند رشد دخترتان وجود دارد. بنابراین مهمترین مساله بررسی علت کاهش وزن است که چرا و به چه دلیل یا دلایلی کاهش پیدا کرده است. مسائلی مثل عفونت های گوارشی، عفونت ادراری، ریفلاکس گوارشی، آلرژی های غذایی و گاهی اوقات مسائل سوء جذب و کمبود هورمونی می تواند باعث افت وزن شود. با توجه به این شرایط، حتما به متخصص اطفال مراجعه کرده تا بررسی های اولیه انجام شود. اگر هم لازم شد اقدامات تکمیلی درمانی روی او صورت گیرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.