۲۳۸۳۹۸
۴۴
۴۴

برای عید خودت موهاتو رنگ کن! راهنمای رنگ کردن مو در منزل

بسیاری از اوقات ما نمی توانیم برای رنگ کردن موهایمان به آرایشگاه برویم و مجبوریم خودمان موهایمان را رنگ کنیم و چی بهتر از این که خودمان بلد باشیم این کار را انجام دهیم و از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم. در این مطلب طریقه درست رنگ کردن مو در خانه را برای شما قرار داده ایم.

برای عید خودت موهاتو رنگ کن! راهنمای رنگ کردن مو در منزلوسایل مورد نیاز برای رنگ کردن موها:

رنگ مو

اکسیدان

ظرف غیرفلزی برای ترکیب رنگ مو و اکسیدان

دستکش

وازلین

پیش بند

گیره برای تقیسم کردن موها

قلم رنگ

کلاه نایلونی (و یا یک کیسه پلاستیکی)برای عید خودت موهاتو رنگ کن! راهنمای رنگ کردن مو در منزل

مرحله اول: شستن موها

بهتر است که یک الی دو روز قبل از رنگ کردن موها در خانه، سرتان را خوب بشویید تا چربی یا کثیفی باعث خوب عمل نکردن رنگ مو یا تیره شدن آن نشود. البته بلافاصله پس از حمام نیز نباید مو را رنگ کرد، زیرا این کار به مو‌ها و پوست سر آسیب می‌زند.

مرحله دوم:

 برای شروع کار، مقداری کرم مرطوب‌کننده یا وازلین، دور صورت و محل رویش مویتان بمالید تا در صورت برخورد رنگ مو به پوستتان، پس از شستن، اثر آن راحت‌تر پاک شود. قبل از باز کردن درب تیوپ رنگ و اکسیدان، جهت این که پوست دستتان آسیبی نبیند بهتر است دستکش بپوشید.برای عید خودت موهاتو رنگ کن! راهنمای رنگ کردن مو در منزل

مرحله سوم:

رنگ مو و اکسیدان را در یک ظرف غیرفلزی ریخته و با قلم رنگ کاملاً ترکیب کنید. معمولا بهترین ترکیب برای رنگ و اکسیدان، یک به یک است. مگر اینکه برروی بسته اکسیدان یا رنگ، دستورالعمل خاص دیگری ذکر شده باشد.

معمولاً کارخانه سازنده در داخل جعبه رنگ مو، دستورالعمل خاصی را برای درصد مخلوط اکسیدان با رنگ و یا زمان مورد نیاز گذاشتن رنگ روی سر و … را  توضیح داده است به همین دلیل بهتر است که این دستورالعمل را به خوبی مطالعه کنید تا آسیبی به موهایتان نرسد. البته راه و روش همه رنگ کردن موها در خانه یکی است.

مرحله چهارم: تقسیم مو

موها را به کمک گیره به چند قسمت از پشت سر و جلو تقسیم کنید. بهتر است رنگ گذاری از پشت سر شروع شود و در انتها به موهای جلوی سر برسیم.برای عید خودت موهاتو رنگ کن! راهنمای رنگ کردن مو در منزل

مرحله پنجم: رنگ کردن مو

1-برای رنگ کردن موها در خانه تکه‌های ظریفی از موی پشت سر را جدا کرده و رنگ مو را به کمک قلم موی رنگ، روی تکه‌های جدا شده بگذارید. البته به جهت اینکه پوست سر آسیبی نبیند در  ابتدا رنگ را روی ساقه‌های مو بگذارید و پس از ده دقیقه ریشه را هم رنگ کنید. (توجه داشته باشید باید موها را تکه تکه به صورت مرتب جدا کنید و رنگ را روی هر قسمت بگذارید).

2-بعد از این که رنگ را روی تمام موی سر گذاشتید با یک کلاه نایلونی موها را پوشانده و زمان را هم چک کنید که به درستی موهایتان رنگ شود و آسیبی نبیند. باید دقت داشته باشید روی تمام تار موها رنگ بگذارید تا رنگی یکدست و مرتب بدست آید. در حین رنگ گذاری می‌توانید به کمک شانه رنگ را به تمامی قسمت های مو برسانید.

معمولاً بر ای موهای نازک 30 الی 35 دقیقه و برای موهای ضخیم 40 الی45 دقیقه زمان لازم داریم.برای عید خودت موهاتو رنگ کن! راهنمای رنگ کردن مو در منزل

مرحله آخر: شستشوی مو

پس از اینکه موهایتان رنگ باز کرد و به همان رنگ مورد نظرتان رسید، رنگ را با آب از روی موهایتان برداشته و سپس با  کمی نرم کننده موهایتان را آبکشی کنید. دقت کنید تا 48 ساعت شامپو به موهایتان نزدید تا دوام رنگ بیشتر شده و نیز رنگ به خوبی در ساقه مو نفوذ کند.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.