۱۳۸۸۰۲
۱۶۶۷
۱۶۶۷

شیر دادن به کودک، شیشه شیر خوبه یا بد؟

کلا توصیه به استفاده از شیشه شیر نمی شود، بهتر است شیر را با فنجان به کودک خود بدهید...

سوال
سلام خیلی سردرگم شده ام.دخترم از 2 ماهگی شیشه شیر رو پس زدالان که 15 ماهشه کمو بیش شیشه روقبول می کنه و شیر در حد 50 سی سی می خوره و با فنجون هم شیر نمی خوره. وزنشم کمه 9،300. آیا از شیر گرفتن باعث می شه شیشه رو بیشتر قبول کنه ،،اخه نگران کمبود شیر رسیدن به بدنش هستم ،،می خواستم قرص قطع شیر بخورم و از سینه نا امید شه و شیشه بگیره تا بیشتر شیر به بدنش برسه،،اخه الان که شیر من مثل قبل زیاد نیستایا از لحاظ روحی اسیب می بینه، اخه شب تا شیر نخوره سرش رو روی بالش نمی ذارهتوی طول روز شیر نمی خواد بیشتر قبل خواب می خواد.

جواب
سلام مادر محترم
کلا توصیه به استفاده از شیشه شیر نمی شود، بهتر است شیر را با فنجان به کودک خود بدهید، می توانید در فنجانهای رنگی یا با لیوان هایی که نی دارند به کودک شیر بدهید، در ضمن اگر کودک میل به خوردن شیر ندارد میتوانید از فراورده های شیر نیز استفاده نمایید. کودک در طی سال دوم زندگی به ۳_۲ سهم لبنیات نیاز دارد که هر سهم آن معادل یک دوم لیوان شیر، ۱۵ گرم پنیر معادل یک مکعب دو و نیم سانتی متری و یا یک سوم لیوان ماست میباشد، مقداری از شیر مورد نیاز هم از طریق شیر مادر تامین میشود. در مورد از شیر گرفتن کودک این مسئله نیاز به زمان دارد و یک شبه نباید کودک را از شیر گرفت. از سال دوم زندگی به تدریج وعده های شیر دهی کم میشود به طوری که نیازهای غذایی کودک بیشتر از غذا تامین میشود اما توصیه میشود تا پایان دو سالگی به کودک شیر داده شود. میتوانید قبل از خواب کودک را با غذا سیر کنید تا به هنگام خواب از شیر کمتری استفاده کند، از روشهای دیگر هم برای خواباندن او استفاده کنید مثل لالایی خواندن ... ضمنا تغذیه ی کودک با بطری به هنگام خواب باعث پوسیدگی دندان کودک میشود بنابراین با بطری به کودک شیر ندهید و ضمنا قبل از خواب دندان های کودک را تمیز کنید و مقداری آب به او بدهید. سعی کنید وعده های شیردهی را کم کنید تا در نهایت بدون بوجود آمدن مشکلی برای کودک و خودتان کودک را از شیر بگیرید.
منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.