۲۴۳۰۴۰
۶۸
۶۸

ماجان، بهترین صبحانه سالم برای کودک

زمانی که کودک شش ماهگی را رد می‌کند هم خودش و هم والدینش را با چالش هیجان‌انگیزی روبرو می‌کند چون در این مرحله والدین باید کم‌کم غذاهای جامد را به فرزند خود معرفی کنند و در این میان صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است که والدین باید تمام تلاش خود را به کار ببرند تا آن را به یک روتین روزانه در رژیم غذایی فرزند خود تبدیل کنند چون یک صبحانه سالم، انرژی مورد نیاز روزانه کودک را فراهم می‌کند و در رشد فیزیکی و ذهنی او تاثیر مستقیم می‌گذارد. در ادامه جزئیات بیشتری از اهمیت صبحانه برای کودکان بررسی می...

ماجان، بهترین صبحانه سالم برای کودک

زمانی که کودک شش ماهگی را رد می‌کند هم خودش و هم والدینش را با چالش هیجان‌انگیزی روبرو می‌کند چون در این مرحله والدین باید کم‌کم غذاهای جامد را به فرزند خود معرفی کنند و در این میان صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است که والدین باید تمام تلاش خود را به کار ببرند تا آن را به یک روتین روزانه در رژیم غذایی فرزند خود تبدیل کنند چون یک صبحانه سالم، انرژی مورد نیاز روزانه کودک را فراهم می‌کند و در رشد فیزیکی و ذهنی او تاثیر مستقیم می‌گذارد. در ادامه جزئیات بیشتری از اهمیت صبحانه برای کودکان بررسی می‌شود.

چرا وعده صبحانه برای کودکان بسیار مهم است؟

صبحانه علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز کودک، مواد مغذی کلیدی برای رشد و نمو او را هم فراهم می‌کند. در واقع کودک با خوردن صبحانه بیشترِ ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. وقتی کودکی صبحانه نمی‌خورد، معمولا تا آخر روز مواد مغذی کلیدی مانند آهن، کلسیم و پروتئین را دریافت نمی‌کند.

بنابراین خوردن یک وعده صبحانه متعادل بر سلامت فیزیکی و روحی هر کودکی تاثیر غیر‌قابل انکاری دارد. حذف صبحانه در ابتدای روز باعث می‌شود کودک احساس کمبود انرژی، خستگی، بی‌قراری و تحریک‌پذیری کند و خلق‌و‌خوی او در طول روز تغییر کند.

شروع روز کودک با یک وعده غذایی سالم حتی به مبارزه با چاقی هم کمک می‌کند. به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند کمتر از کسانی که صبحانه نمی‌خورند دچار اضافه وزن می‌شوند. در واقع صبحانه نقش مهمی در تنظیم میزان اشتها، سطح هورمون‌ها و مقدار کالری مصرفی روزانه کودک دارد.

همچنین به نظر می‌رسد کودکانی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های متابولیک مانند قند خون بالا، افزایش قند خون، سطوح غیر طبیعی کلسترول و چربی اضافی در ناحیه کمر هستند و این شرایط خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سکته و بیماری‌های قلبی را در دوران بزرگسالی افزایش می‌دهد.

سالم‌ترین صبحانه برای کودک باید حاوی چه مواد غذایی باشد؟

بسیار مهم است که خوردن صبحانه برای کودک تبدیل به یک عادت روزانه شود، اما بالاتر از آن والدین باید اهمیت ویژه‌ای برای کیفیت و ارزش غذایی آنچه که فرزندشان در شروع روز می‌خورد هم قائل شوند. یک صبحانه مغذی و متعادل شامل میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات کم‌چرب، غلات کامل و پروتئین‌ها و غذاهای فاقد قندهای افزوده است.

در حالی که میوه‌ها، لبنیات و سبزیجات منبع عالی برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و به رشد و تکامل کودک کمک می‌کنند، غلات کامل مانند بلغور، جو دوسر و... فیبر و کربوهیدارت‌های سالمی را فراهم می‌کنند که برای تامین انرژی لازم است.

با محصولات ماجان صبحانه‌ای لذیذ و مقوی برای کودک خود فراهم کنید

امروزه با افزایش آگاهی والدین از اهمیت وعده صبحانه در رشد فیزیکی و روحی فرزندشان، پیدا کردن مواد غذایی سالم و مقوی با بالاترین استانداردهای بهداشتی مخصوص کودکان به یک دغدغه تبدیل شده است.

با توجه به حساسیت بیشتری که در مراحل تولید مواد غذایی مخصوص کودکان باید رعایت شود، وجود برند یا شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی ویژه کودکان که والدین بتوانند با خیال راحت به آن اعتماد کنند، ارزش بسیار بالایی پیدا کرده است. برند ماجان به عنوان یکی از تولیدکنندگان مواد غذایی با کیفیت برای کودکان تاکنون توانسته با رعایت حساس‌ترین استانداردهای غذایی کودکان، انواع لبنیات مانند شیر، ماست و پنیر را به صورت ویژه برای کودکان و مصرفشان در وعده صبحانه تولید کند.

ماجان، بهترین صبحانه سالم برای کودک

پنیر ماجان، گزینه‌ای جذاب برای صبحانه سالم کودک

پنیر غنی از پروتئین، کلسیم و ویتامین‌های مورد نیاز بدن کودک است که به رشد استخوان‌ و دندان‌های او کمک می‌کند. به علاوه، پروتئین موجود در پنیر بر بهبود عملکرد عضلات و رشد سلول‌ها نقش بسزایی دارد. پنیر مخصوص کودک برند ماجان بافتی نرم و طعمی ملایم دارد و با فرمولی خاص برای کودکان تولید می‌شود و اولین پنیر مخصوص کودکان در ایران محسوب به حساب می‌آید که کاملا با در نظر گرفتن استانداردهای تولید و البته حتی استانداردهای ذائقه‌ای برای کودکان تهیه می‌شود.

ماجان، بهترین صبحانه سالم برای کودک

ماست ماجان

ترکیب ماست و میوه، غذایی لذیذ و مقوی است که علاوه بر میان‌وعده می‌توند گزینه خوبی به عنوان صبحانه در رژیم غذایی کودک باشد. برای تهیه این خوراکی خوشمزه به عنوان صبحانه باید انواع میوه مانند هلو یا توت‌فرنگی را پوره کرده و سپس با ماست مناسب کودکان ترکیب کنید. ماست مناسب کودک به دلیل داشتن باکتری‌های مفید پروبیوتیک، به بهبود عملکرد گوارشی کودک کمک می‌کند و منبع خوبی از کلسیم و پروتئین است که برای رشد و تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری به حساب می‌آید.

آیا باید به فرزند خود اصرار کنید تا صبحانه بخورد؟

با وجود آنکه صبحانه مهم‌ترین وعده روزانه برای کودک محسوب می‌شود، اما هرگز ایده خوبی نیست که کودکی را مجبور به خوردن صبحانه کنید. اگر کودک به خوردن صبحانه عادت ندارد، ممکن است مدتی طول بکشد تا برای او تبدیل به روتین روزانه شود. حتی ممکن است احساس گرسنگی نکند و در مقابل خوردن صبحانه مقاومت کند. برای اینکه خوردن صبحانه برای کودک تبدیل به یک عادت روزانه شود، والدین می‌توانند از توصیه‌های زیر استفاده کنند:

  1. صبحانه کودک را با قطعات کوچک غذا مانند یک تکه میوه، مقداری پنیر یا یک فنجان ماست کم‌چرب شروع کنید.

  2. غذایی تهیه کنید که بتواند آن را بنوشد. برای مثال می‌توانید با استفاده از ترکیب شیر یا ماست با میوه، انواع اسموتی‌های مقوی و لذیذ را تهیه کنید.

  3. به فرزندتان اجازه بدهید تا از ظرف غذایش آنچه که دوست دارد را برای صبحانه انتخاب و میل کند.

  4. برای آن‌که ذائقه کودک به درستی شکل بگیرد، از غذاهای فراوری‌شده با چربی زیاد، فیبر و مواد مغذی کم استفاده نکنید.

  5. برای فرزند خود الگوی خوبی باشید. در کنار او بنشینید و همراه با او صبحانه بخورید و به او نشان دهید که برای خوردن صبحانه وقت و اهمیت قائل هستید.

سخن نهایی با مادر و پدرها

همان‌طور که در این مطلب خواندید، صبحانه مهم‌ترین وعده روزانه برای کودک شما به منظور تامین انرژی و رشد فیزیکی و ذهنی اوست. عادت دادن کودکتان به خوردن روزانه صبحانه و تامین مواد غذایی باارزش و مقوی، چالش سخت اما هیجان‌انگیز برای شما محسوب می‌شود. اعتماد به برندی که با حساسیت تمام مواد غذایی مخصوص کودکان را تولید می‌کند، مسیر شما را هموراتر می‌سازد. برند ماجان انواع مواد غذایی مخصوص کودکان مانند شیر، ماست و پنیر را تولید می‌کند که شما می‌توانید برای تهیه صبحانه‌ای لذیذ و مقوی برای فرزند خود با اطمینان کامل از محصولات ماجان استفاده کنید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.