۳۹۴۹۴
۲۲۱۴
۲۲۱۴

تخلیه انرژی کودکان، چه راه‌هایی موثر است؟

یک روانپزشک گفت: بازی‌های جسمانی و فیزیکی مانند انواع نقاشی‌ها و تکمیل پازل‌ها که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث تخلیه انرژی به طور مثبت می‌شود.

ایسنا : یک روانپزشک گفت: بازی‌های جسمانی و فیزیکی مانند انواع نقاشی‌ها و تکمیل پازل‌ها که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث تخلیه انرژی به طور مثبت می‌شود.

دکترقاسم دستجردی اظهار کرد: خلاقیت به معنای دیدن چیز‌ها به شیوه جدید، متفاوت فکر کردن، شکستن مرز‌هاست، باید توجه داشت بازی‌هایی این خلاقیت‌ها را ایجاد می‌کنند که ثابت و بدون انعطاف نباشند.

وی با تأکید براین که بازی باید متناسب با سن کودک انتخاب شود، اظهار کرد: در سنین پایین‌تر بازی انفرادی وساده و در عین حال خلاق تأثیر بهتری دارد و کودک از نظر حسی و حرکتی تقویت می‌شود که والدین باید به این موارد توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازی و سرگرمی به انواع فردی و گروهی تقسیم می‌شود، افزود: بازی‌های نمایشی، آموزشی از نوع بازی‌های گروهی هستند،همچنین برخی از انواع بازی‌ها تأثیرگذاری بیشتری بر خلاقیت کودک دارند.

وی با اشاره به اینکه سرگرمی در تمام سنین انواع گوناگونی دارد، گفت: بازی و سرگرمی سالم رشد اجتماعی و ذهنی کودک را به دنبال دارد و باعث تقویت هوش و استعداد کودک و نوجوان می‌شود.

دستجردی ادامه داد: کودک در بازی کردن به آزمون شکست و رقابت، همانندسازی، ابراز وجود و تقویت ارتباط با دیگران می‌پردازد.

این روانپزشک تصریح کرد: کودک با بازی بهتر محیط پیرامون خود را کشف می‌کند و آموزش مفاهیم را فرا می‌گیرد و از بعد عاطفی نیز بازی ارضای حس برتری جویی است و احساسات را بروز می‌دهد، اضطراب و تنش را تخلیه می‌کند و باعث کسب لذت می‌شود.

این متخصص اعصاب و روان در ادامه با اشاره به این که بازی باعث تقویت روابط والدین و کودک می‌شود، افزود: بازی‌های جسمانی و فیزیکی که نیاز به ابزار و وسایل دارد باعث تخلیه انرژی به طور مثبت می‌شود که می‌توان در این مورد انواع نقاشی‌ها و تکمیل پازل‌ها و تصاویر و استفاده از خمیربازی را نام برد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.