۴۱۱۹۱
۲۳۷۶
۲۳۷۶

ورزش برای کودکان از چه سنی، جذاب نیست؟

بسیاری از بازی ها و ورزشها برای کودکان پیش دبستان مناسب سن آنها نیست، به دلیل اینکه اغلب آنها از نظر توانایی فیزیکی، دامنه تمرکز و توان یادگیری قوانین بازی رشد کافی نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران: مریم مروی، کارشناس ارشد فیزیوتراپی گفت: شرکت کودکان در بازیهای گروهی به افزایش اعتماد به نفس، تقویت روحیه همکاری و سلامت عمومی آنها منجر می شود ولی برخی کودکان به ورزش و تحرک جسمی علاقه کمی دارند.

وی افزود: بهترین راه حل برای این مسئله این است که والدین علت علاقمند نبودن کودک خود را دریابند. باید در مرحله اول با او صحبت نموده و به فهماند که راه حلی برای این مشکل وجود دارد. بسیاری از بازی ها و ورزشها برای کودکان پیش دبستان مناسب سن آنها نیست، به دلیل اینکه اغلب آنها از نظر توانایی فیزیکی، دامنه تمرکز و توان یادگیری قوانین بازی رشد کافی نکرده اند. به این ترتیب به دلیل ناکام ماندن در انجام بازی صحیح از سوی همسالان طرد و از فعالیت جسمی متنفر می شوند.

مروی تصریح کرد: به کودک باید فهماند که نمی خواهید او ورزشکار حرفه ای شود بلکه هدف سرگرم شدن و حفظ سلامتی است. دلیل عدم تمایل کودکان اغلب انتخاب ورزش نامناسب توسط والدین است. به او اصرار نکینید که به شنا، دو و یا دوچرخه سواری ادامه دهد. بگذاریند خود او پس از امتحان کردن چند ورزش یکی را انتخاب کند.

در مورد فوایدی که بازی کردن برای کودک شما دارد نوشت:

  • بازی کردن قوه تخیل او را پی ریزی می‌کند.
  • بازی مهارت‌های اجتماعی او را ارتقا می‌بخشد.
  • بازی رشد جسمانی او را افزایش می‌دهد.
  • بازی به کودک کمک می‌کند تا هیجان خود را تخلیه کند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.