۲۲۸۱۰۶
۹۵۰۸
۹۵۰۸

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ چقدر است؟

نگرانی اصلی بسیاری از افرادی که می‌خواهند دندان‌های خود را لمینت کنند، هزینه‌های آن است. در نتیجه، شما باید دنبال خدمات باکیفیت و متناسب با بودجه خود باشید. روی این مقاله کلیک کنید تا با قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ آشنا شوید.

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ چقدر است؟

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ بسته به نوع و کیفیت آن فرق می‌کند، اما یک نوع معروف آن به نام ویتا حدود ۴ میلیون تومان است. با این حال، اگر می‌خواهید با قیمت لمینت دندان ۱۴۰۳ به طور کامل آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: طراحی لبخند و تأثیر آن در زیبایی


در این مقاله می‌خوانید:

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت سرامیکی دندان روکش‌ پوسته مانند بسیار نازکی است که از رزین کامپوزیت ساخته شده است و نوعی سیمان دندانی محسوب می‌شود. لمینت می‌تواند عیب و نقص‌ دندان‌ها را بپوشاند و به اصلاح لبخند شما کمک کند. نکته منحصر به فرد در مورد روکش‌های سرامیکی این است که دندانپزشک شما مجبور نیست دندان‌هایتان را بتراشد. این در صورتی است که برای نصب سایر انواع روکش‌ها ناچار هستید اکثریت دندان خود را بتراشید.
از این رو، روکش‌های سرامیکی را اغلب روکش‌های بدون آماده سازی نیز می‌نامند. در برخی از موارد، بیماران حتی می‌توانند روکش‌های سرامیکی خود را جدا کنند و از آن جایی که آن‌ها درست روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند، می‌توانند به طور سفارشی ساخته شوند و ظاهر دندان‌های طبیعی شما را تقلید کنند.


بیشتر بخوانید: لمینیت بهتره یا کامپوزیت


قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ بسته به نوع و کیفیت آن فرق می‌کند، اما یک برند معروف آن به نام ویتا می‌تواند حدود ۴ میلیون تومان باشد. به طور کلی، روکش‌های دندانی را می‌توان از مواد مختلف، عمدتاً کامپوزیت، پرسلن یا سرامیک تهیه کرد. در این میان، ونیرهای کامپوزیتی معمولاً قیمت کمتری دارند و روکش‌های چینی یا سرامیکی به دلیل ظاهر طبیعی و دوام بیشتر خود گران‌تر برای شما تمام می‌شوند.

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ چقدر است؟


بیشتر بخوانید: تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت دندان


عوامل موثر بر هزینه لمینت سرامیکی ۱۴۰۳

هزینه‌ای که باید برای لمینت کردن دندان‌های خود بپردازید، به طور قابل توجهی به عواملی مانند تخصص دندانپزشک و کیفیت مواد مورد استفاده بستگی دارد. اگر دنبال یک تخمین کاملاً دقیق می‌گردید، باید مستقیماً با کلینیک‌های دندانپزشکی شهر خود تماس برقرار کنید، اما قبل از آن، عوامل موثر بر قیمت زیر را در نظر داشته باشید:

  • پوشش بیمه دندانپزشکی: بیمه دندانپزشکی معمولاً بین اقدامات زیبایی و درمانی تفاوت قائل می‌شود. در واقع، اقداماتی مانند سفید کردن دندان، ایمپلنت‌های دندانی و روکش‌ها اغلب انتخابی تلقی می‌شوند و ممکن است تحت پوشش بیمه قرار نگیرند، اما اگر لمینت دندان شما از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود، بسته به نوع بیمه امکان پوشش آن وجود دارد.
  • ترجیحات زیبایی شناسی: قیمت لمینت دندان ۱۴۰۳ به ترجیحات زیبایی شناختی شما نیز بستگی دارد. در واقع، عواملی مانند رنگ، شکل و جنس مورد نظر نیز می‌توانند بر قیمت لمینت تاثیر بگذارند. علاوه بر این، سفارشی‌ سازی برای دستیابی به ظاهری خاص، مانند روکش‌های بسیار نازک یا آن‌هایی که شفافیت طبیعی دندان‌ها را تقلید می‌کنند، ممکن است با هزینه‌های اضافی همراه باشد.
  • تعداد دندان‌ها: هزینه کل پرداختی با تعداد دندان‌هایی که به روکش نیاز دارند افزایش می‌یابد. هر روکش به صورت جداگانه قیمت گذاری می‌شود تا روکش‌های بیشتر هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد.
  • هزینه‌های آزمایشگاه دندانپزشکی: روکش‌های چینی یا سرامیکی برای ساخت به هزینه‌های آزمایشگاهی اضافی نیاز دارند. این هزینه‌ها به کار آزمایشگاه دندانپزشکی در ایجاد روکش از مواد انتخاب شده اختصاص می‌یابند.
  • درمان‌های اضافی: فرض کنید قبل یا در کنار روکش‌های خود، به درمان‌ها یا اقدامات دندانپزشکی دیگری مانند سفید کردن دندان یا ارتودنسی نیز نیاز داشته باشید. طبیعتاً در این صورت، هزینه‌های کلی شما افزایش می‌یابد.

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ چقدر است؟


بیشتر بخوانید: لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)


مزایای لمینت سرامیکی دندان

حال که با هزینه لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ و عوامل موثر بر آن آشنا شده‌اید، برای تصمیم گیری بهتر نیاز دارید که مزایای این نوع لمینت را نیز بشناسید. اتفاقاً یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از مردم ونیرهای سرامیکی را به ونیرهای چینی ترجیح می‌دهند، هزینه آن است. در واقع، ونیرهای سرامیکی برای بسیاری از افراد گزینه مقرون به صرفه‌تری هستند که این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

روکش‌های سرامیکی نیازی به آماده سازی دندان ندارد.

مزیت اصلی دیگر این است که روکش‌های سرامیکی نیازی به آماده سازی آن چنانی دندان ندارد، به همین دلیل نصب آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد. همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، روکش‌های بدون آماده سازی نیازی به تراشیدن مینای دندان شما توسط دندانپزشک ندارند و از این نظر گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ چقدر است؟


بیشتر بخوانید: لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟


معایب لمینت سرامیکی دندان

روکش‌های سرامیکی می‌توانند 10 تا 15 سال ماندگاری داشته باشند، اما ماندگاری آن‌ها به پای روکش‌های چینی (تا 20 سال) نمی‌رسد و این برای کسانی که دنبال ماندگاری طولانی‌تر هستند می‌تواند نوعی عیب محسوب شود. در واقع، کسانی که هزینه لمینت دندان ۱۴۰۳ را می‌پردازند، انتظار بهترین نتایج را دارند و می‌خواهند از پول پرداختی خود بیش‌ترین بهره برداری را داشته باشند که کاملاً منطقی و موجه است. 

طول عمر روکش‌ها تا حد زیادی به نحوه مراقبت فرد از آن‌ها نیز بستگی دارد.

البته باید گفت که طول عمر روکش‌ها تا حد زیادی به نحوه مراقبت فرد از آن‌ها نیز بستگی دارد. عواملی مانند دندان قروچه و التهاب لثه می‌توانند طول عمر ونیرهای چینی و کامپوزیتی را تا حد زیادی کاهش دهند. به همین دلیل است که رعایت بهداشت دهان و دندان، از جمله مراجعه منظم به دندانپزشکی را باید جدی بگیرید و با پرورش دادن این عادت‌های خوب، ماندگاری لمینت دندان خود را افزایش دهید.
نکته دیگر این است که روکش‌های سرامیکی برای افرادی که دندان‌های بسیار آسیب دیده یا پوسیده دارند مناسب نیستند. این بدان دلیل است که نور از رزین‌های کامپوزیتی عبور کرده و رنگ و ظاهر دندان‌های زیرین را آشکار می‌کند. پس با این‌که لمینت سرامیکی می‌تواند حالت طبیعی دندان‌های شما را تقلید کند، اما این بدان معنا نیست که برای همه افراد مناسب باشند.

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ چقدر است؟


بیشتر بخوانید: لمینت دندان فوری، مزایا، عوارض و کاربرد این روش


کلام آخر

قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله، تعداد دندان‌های لمینت شده، نوع برند لمینت و هزینه‌های جانبی آزمایشگاه دندانپزشکی را شامل می‌شوند. با این حال، می‌تواند گفت که قیمت لمینت سرامیکی ویتا که یک مارک محبوب است، حدود ۴ میلیون تومان حساب می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصان دندانپزشکی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: lunadentistry

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.