۲۳۶۵۶۰
۹۳۵
۹۳۵

کاربرد لیزرها در دندانپزشکی نوین

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که کاربرد لیزر ها در دندانپزشکی نوین چیست؟

سوال: کاربرد لیزر ها در دندانپزشکی نوین چیست؟

پاسخ: اصطلاح لیزر در واقع اشاره به دستگاه‌های خاصی دارد که پرتوهای نور یا انرژی را از یک منبع خارجی گرفته و آن را درون خودش و با روش‌های خاصی چندین برابر تقویت می‌کند، سپس به صورت پرتوهای نوری باریک و موازی با هم که طول موج مشخص و خاصی دارند می‌تاباند. ما این پرتوهای تقویت شده و تابانده شده را به صورت تابش خطیِ نور می‌بینیم. پرتوهای نوری ایجاد شده توسط لیزر، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف و حتی پزشکی و دندانپزشکی دارد.

برای آگاهی بیشتر از کاربرد لیزرها در دندانپزشکی نوین به سراغ دکتر علیرضا میرزایی، جراح دندانپزشک رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر علیرضا میرزایی ، یا دریافت نوبت از دکتر علیرضا میرزایی ، کلیک کنید.

کاربرد لیزرها در دندانپزشکی نوین

کاربرد لیزرها در دندانپزشکی

تسکین و کاهش ادم و آماس و التهابات
ترمیم بافتی
تسریع بهبود زخم‌های آفتی
کلاژن سازی
حساسیت‌زدایی دندان‌های حساس
بی حسی موضعی
ترمیم زخم‌های دیر جوش و غیره

کاربرد لیزر در درمان بیماری های مربوط به لثه

در بیماری لثه اولین اقدامی که اتفاق میافتد این است که لثه از مکان یا پوزیشن نرمال خویش جدا میشود که در صورت ادامه دار بودن باعث از بین رفتن بافت لثه میشود و باعث میشود اوضاع بسیار وخیم شود. با استفاده از لیزر درمانی میتوانید بافت لثه را درمان کرده و از آن به عنوان یک آنتی باکتریال بسیار قوی در درمان هرگونه بیماری لثه استفاده میشود. جالب است بدانید هنگامی که نور آبی تابیده میشود میکروب‌ها از بین میرود در راستای این امر کار چسبندگی لثه حالت کاملا ایده آل و طبیعی به خود میگیرد. با استفاده از لیزر در این بخش دندانپزشکی دیگر نیازی به جراحی سنگین و دردناک کنار زدن لثه سپس بخیه نیست و میزان خون ریزی کاهش میابد. البته دقت کنید گاهی ممکن است به بی حسی موضعی نیازی نباشد. در ایمپلنت دندانی امروزه از روش لیپ استفاده میکنند و هنگامی که لیزر تابیده میشود همه میکروب‌ها از بین رفته و در نهایت کاملا لثه به حالت ایده آل برگشته و جهت کاشت ایمپلنت آماده میشود.
کاربرد لیزرها در دندانپزشکی نوین
سفید کردن دندان ها
یکی از کاربردهای فراگیر لیزر در دندانپزشکی، سفید کردن دندان ها می باشد. لیزر قادر است به کمک اشعه و مواد شیمیایی به سفید کردن دندان ها با درجه خیلی بالاتر از درمانهای قبلی کمک کند. معمولا در درمان های سفید کردن دندان با لیزر به بیمار عینک مخصوص داده می شود تا چشم هایش از اشعه لیزر محافظت گردد.
جراحی: این روزها استفاده از لیزر در جراحی های دندان پزشکی بسیار شایع است. لیزر به علت سوزاندن مویرگ ها باعث خونریزی کمتر در جراحی های لثه شده و بهبود نسج نرم،بعد از جراحی سریع تر خواهد بود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.