۲۳۷۷۷۸
۴۵۶
۴۵۶

زیباسازی واژن و مقعد: عوارض بیشتر است یا محاسن!

لابیاپلاستی یک روش محبوب است که برای زیباسازی ظاهر ناحیه تناسلی یا تسکین ناراحتی ناشی از بزرگی یا نامتقارن بودن لابیا‌ها انجام می‌شود. روی این مقاله کلیک کنید تا با عوارض زیباسازی واژن و مقعد آشنا شوید.

زیباسازی واژن و مقعد: عوارض بیشتر است یا محاسن!

عوارض زیباسازی واژن و مقعد شامل درد، تورم، کبودی، حساسیت، خونریزی و عفونت است. با این حال، انتخاب یک جراح ماهر و مجرب از سمت شما می‌تواند خطر عوارض عمل زیبایی واژن را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش انجام لبیاپلاستی

در این مقاله می‌خوانید:

  • زیباسازی واژن و مقعد چیست؟
  • عوارض عمل زیبایی واژن
  • عوارض زیباسازی واژن و مقعد
  • عوارض لابیا پلاستی
  • راه های جلوگیری از عوارض لابیاپلاستی

زیباسازی واژن و مقعد چیست؟

اندازه، شکل و رنگ واژن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است و این هیچ اشکالی ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است از شکل فعلی واژن و مقعد خود راضی نباشند. این دسته از افراد می‌توانند شکل واژن و مقعد خود را با بعضی از روش‌های زیبایی مانند جراحی تغییر دهند و به شکل دلخواه خود تبدیل کنند. در نتیجه، این جراحی‌ها بر اساس ترجیح شخصی شما انجام می‌شوند، اگرچه خطرات بالقوه جدی دارد.

بیشتر بخوانید: علت تغییر شکل و بزرگ شدن لابیا‌ها چیست؟ / درمان بزرگ شدن لابیا

عوارض عمل زیبایی واژن

به طور کلی، این روش‌ها با خطرات زیر همراه هستند:

  • درد
  • خونریزی
  • عفونت
  • جای زخم
  • تغییرات در احساس
  • دیسپارونی (درد در هنگام رابطه جنسی)
  • نیاز به جراحی بیشتر

البته همان‌طور که خودتان می‌دانید، از بین این روش‌ها، لابیاپلاستی بسیار معروف است. پس در ادامه، عوارض زیباسازی واژن و مقعد را از لنز عمل لابیاپلاستی بررسی می‌کنیم تا اطلاعات کامل‌تری داشته باشیم.

زیباسازی واژن و مقعد: عوارض بیشتر است یا محاسن!

بیشتر بخوانید: رابطه لابیاپلاستی با بی اختیاری ادرار یا کاهش میل جنسی

عوارض زیباسازی واژن و مقعد

پس از لابیاپلاستی، احساس درد در ناحیه تحت درمان شایع است.

پس از لابیاپلاستی، احساس درد در ناحیه تحت درمان شایع است. به علاوه، ممکن است تورم، کبودی و حساسیت را نیز در لابیای خود تجربه کنید که دردش می‌تواند تا چند روز یا حتی هفته‌ها پس از عمل ادامه یابد.
البته پزشک شما ممکن است داروهای ضد درد یا مسکن‌های بدون نسخه نیز تجویز کند تا بتوانید درد خود را تحمل کنید. هم‌چنین ممکن است به شما توصیه شود که برای کاهش تورم، یک کمپرس یخ را روی ناحیه تحت درمان خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: انواع روش های کوچک کردن لابیا با لابیاپلاستی

عوارض لابیا پلاستی

سایر عوارض جانبی این عمل نیز شامل موارد زیر است:

جای زخم از عوارض زیباسازی واژن و مقعد

در لابیاپلاستی برش‌هایی در لابیای شما ایجاد می‌شود تا از طریق آن‌ها، جراح بتواند بافت اضافی را خارج کند و شکل لابیا را تغییر دهد. پس اولین مورد از عوارض لابیا پلاستی مانند هر جراحی دیگری، باقی ماندن جای زخم است. البته این زخم‌ها ممکن است به مرور زمان محو شوند و دیگر مثل قبل، قابل مشاهده نباشند.
بعضی از جراحان ممکن است از بخیه‌های قابل حل استفاده کنند یا این‌که از شما بخواهند، برای به حداقل رساندن جای زخم خود از کرم یا پمادهای اسکار کمک بگیرید. پیروی از این دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بعد از عمل، بهبودی شما را تضمین می‌کند و جای زخم را کاهش می‌دهد.

زیباسازی واژن و مقعد: عوارض بیشتر است یا محاسن!

بیشتر بخوانید: انواع جراحی های زیبایی زنان

تغییر در احساس از عوارض لابیاپلاستی

ممکن است در ناحیه تحت عمل خود، قرمزی، تورم و حساسیت داشته باشید.

لابیاپلاستی می‌تواند باعث تغییر در احساس ناحیه تحت عمل نیز شود. در واقع، ممکن است شما علائمی شامل بی حسی، گزگز، یا حساسیت بیش از حد را در لابیاهای خود تجربه کنید. این تغییرات حسی معمولاً موقت هستند و باید در طول زمان خود به خود برطرف شوند.
در این مورد نیز پزشک شما ممکن است ماساژ ملایم یا تمرینات حساسیت زدایی را توصیه کند. مهم این است که تا زمان بهبودی کامل از فعالیت جنسی و سایر فعالیت‌هایی که ممکن است ناحیه تحت درمان را تحریک کنند خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ روش جراحی زیبایی واژن در زنان

عفونت از عوارض عمل زیبایی واژن

یکی دیگر از عوارض عمل زیبایی واژن عفونت است که در روش‌های مختلف زیباسازی از جمله لابیاپلاستی نیز خطر ایجاد آن وجود دارد. همان‌طور که گفتیم، پس از جراحی، ممکن است در ناحیه تحت عمل خود، قرمزی، تورم و حساسیت داشته باشید که همه‌ آن‌ها طبیعی هستند و بخشی از فرآیند بهبود شما را تشکیل می‌دهند.
با این حال، اگر تب و لرز دارید یا از محل جراحی خود ترشح احساس می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از عفونت باشد که جدی است و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و در شرایط وخیم‌تر، نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.

زیباسازی واژن و مقعد: عوارض بیشتر است یا محاسن!

بیشتر بخوانید: عفونت بعد از عمل تنگی واژن/ عوارض و خطرات

خونریزی از عوارض جوانسازی واژن

ممکن است برخی از افراد یک واکنش نامطلوب به ماده بیهوشی نشان دهند.

خونریزی یکی دیگر از عوارض جانبی بالقوه در روش‌های جوانسازی واژن از جمله لابیپلاستی است که باید به آن توجه شود. البته برخی از خونریزی‌ها در روزهای بلافاصله پس از جراحی طبیعی هستند و نیازی به نگرانی نیست، اما خونریزی بیش از حد می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر باشد که در صورت مشاهده آن، باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. در برخی موارد ممکن است برای توقف خونریزی حتی نیاز به جراحی اضافی باشد. پس این مورد را نیز باید به عوارض جوانسازی واژن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: آیا عفونت بعد از لابیاپلاستی قابل پیشگیری است؟

واکنش نامطلوب به بیهوشی از عوارض زیباسازی واژن

لابیاپلاستی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و خطرات خاص خود را دارد. در واقع، در موارد نادر ممکن است برخی از افراد یک واکنش نامطلوب به ماده بیهوشی نشان دهند که ‌می‌تواند زندگی آن‌ها را به خطر بیندازد. علائم یک واکنش نامطلوب به بیهوشی ممکن است شامل مشکلات تنفس، فشار خون پایین و ضربان قلب نامنظم باشد که در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

زیباسازی واژن و مقعد: عوارض بیشتر است یا محاسن!

بیشتر بخوانید: تاثیر عمل های زنان در کاهش تحریک پذیری نقطه جی

راه های جلوگیری از عوارض لابیاپلاستی

اگر به فکر زیباسازی واژن و مقعد خود هستید، مهم است که عوارض جانبی بالقوه را درک کرده و اقداماتی را برای پیشگیری از آن‌ها انجام دهید. انتخاب یک جراح واجد شرایط برای کسانی که نمی‌خواهند عوارض زیباسازی واژن و مقعد را تجربه کنند بسیار مهم است. در واقع، شما باید جراح یا متخصصی را انتخاب کنید که در این زمینه مهارت، صلاحیت و تجربه کافی داشته باشد. به علاوه، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت پس از عمل نیز برای جلوگیری از عوارض این روش‌ها اهمیت شایانی دارد که به طور خلاصه عبارتند از:

  • مصرف داروهای تجویز شده برای کنترل درد و جلوگیری از عفونت
  • تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه جراحی شده
  • پرهیز از فعالیت جنسی و استفاده از تامپون تا پایان ریکاوری
  • اجتناب از ورزش و حرکات شدید تا چند هفته
  • پوشیدن لباس زیر‌های گشاد و راحت
  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش درد و تورم

زیباسازی واژن و مقعد: عوارض بیشتر است یا محاسن!

بیشتر بخوانید: نتیجه عمل لابیاپلاستی

کلام آخر

عوارض زیباسازی واژن و مقعد ، درد، تورم، کبودی، حساسیت، خونریزی و عفونت را شامل می‌شوند. در بعضی موارد نیز ممکن است افراد از نتایج خود ناراضی باشند و شکل جدید اندام‌هایشان را پسند نکنند. به همین دلیل است که تاکید می‌کنیم در انتخاب جراح زنان و زیبایی خود دقت به خرج دهید و در هنگام تصمیم گیری برای جراحی نیز به عجله نیفتید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصص زنان، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.