۲۳۱۸۷۴
۷۶۸
۷۶۸

انواع اگزما در نوزاد را چطور درمان کنیم؟ درمان خانگی اگزما در کودکان و نوزادان

اگر فرزند شما دچار اگزما شود؛ برای درمان آن باید چه کرد؟ در ادامه این مطلب انواع روش‌های رفع این مشکل و تمام داروهایی که مناسب هستند را آورده‌ایم. این داروها بثورات پوستی اکزما را از بین می‌برند.

انواع اگزما در نوزاد را چطور درمان کنیم؟ درمان خانگی اگزما در کودکان و نوزادان

برای درمان اگزمای نوزادان باید چه کرد؟ در ادامه این مطلب توضیح داده‌ایم که چرا نوزادان دچار مشکل اگزما می‌شوند؟ آیا راهی برای پیش‌گیری وجود دارد؟ چطور می‌توان برای از بین بردن این بثورات پوستی از انواع روش‌های درمان اگزما کمک گرفت که در ادامه به طور مفصل به ریز آن پرداخته‌ایم. این مشکلات می‌توانند سبب نگرانی پدر و مادرها شوند و بسیاری دلهره‌ها را برای والدین به وجود آورند. اگزما برای پوست لطیف نوزادان حالی بدی را ایجاد می‌کند و برای رفع آن باید به موقع اقدام کرد.

اگزما می تواند به صورت لکه های پوسته پوسته و پوسته پوسته روی پوست کودک شما، اغلب در چند ماه اول ظاهر شود. رایج و قابل درمان است. بسیاری از نوزادان از آن بیشتر رشد می کنند. مطمئن نیستید که بثورات خارش دار و تحریک شده کودک شما اگزما است؟ پزشک شما می تواند با اطمینان به شما بگوید. این پرسش‌ها و پاسخ‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید به دنبال چه چیزی باشید.

اگزما نوزاد چگونه است؟

اگزما در همه نوزادان یکسان به نظر نمی رسد. در نوزادانی که پوست روشن دارند، معمولاً به صورت لکه های قرمز رنگ ظاهر می شود. در نوزادان با پوست تیره، بثورات ممکن است مایل به ارغوانی، قهوه ای یا خاکستری به نظر برسند. مشاهده اگزما در نوزادان با پوست تیره دشوارتر است.

  • این تکه ها تقریبا همیشه خشک، خارش دار و زبر هستند.
  • نوزادان تقریباً در هر جایی از بدن خود می توانند به این بیماری مبتلا شوند. بیشتر اوقات، گونه ها و مفاصل بازوها و پاهای آنها را درگیر می کند.
  • اشتباه گرفتن اگزما نوزاد (که اگزمای نوزادان یا درماتیت آتوپیک نیز نامیده می شود) با کلاهک گهواره آسان است. اما چند تفاوت اساسی وجود دارد.
  • کلاهک گهواره بسیار کمتر خارش و تحریک دارد. معمولاً تا ۸ ماهگی از بین می‌رود و معمولاً روی پوست سر، کناره‌های بینی، پلک‌ها و ابروها و پشت گوش ظاهر می‌شود. عکسی از ظاهر کلاهک گهواره را ببینید.


علل اگزمای نوزدان

  • می تواند در خانواده منتقل شود. اگر یکی از والدین مبتلا به اگزما باشد، احتمال ابتلای نوزاد به آن نیز بسیار زیاد است.
  • مشکلات در سد پوست، اجازه خروج رطوبت و ورود میکروب‌ها نیز می‌تواند یکی از دلایل باشد.
  • اگزما زمانی اتفاق می افتد که بدن سلول های چربی بسیار کمی به نام سرامید بسازد. اگر مقدار کافی از آنها را نداشته باشید، پوست شما آب خود را از دست می دهد و بسیار خشک می شود. در مورد علل اگزما بیشتر بخوانید.


آیا اگزما نوزاد خود به خود از بین می‌رود؟

اغلب انجام می دهد. بیشتر کودکان قبل از شروع مدرسه از آن بیشتر می شوند. این مشکل شایع نیست، اما برخی از کودکان در بزرگسالی دچار اگزما می شوند. آنها ممکن است بارها - حتی سالها - بدون علائم داشته باشند. اما ممکن است همچنان پوست خشکی داشته باشند. اطلاعات بیشتری در مورد کودکان، آلرژی و اگزما دریافت کنید.

چه چیزی می تواند اگزمای نوزدان را بدتر کند؟

هر نوزادی متفاوت است. اما برخی از محرک های رایج اگزما وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد، از جمله:

پوست خشک

می تواند باعث خارش پوست نوزاد شود. رطوبت کم، به خصوص در فصل زمستان که خانه ها به خوبی گرم می شوند و هوا خشک است، یکی از دلایل آن است.

تحریک کننده ها به لباس های پشمی خش دار، پلی استر، عطرها، صابون های بدن و صابون های لباسشویی فکر کنید. همه اینها می توانند باعث ایجاد علائم شوند.

فشار

کودکان مبتلا به اگزما ممکن است با گرگرفتگی به استرس واکنش نشان دهند. که می تواند منجر به خارش و تحریک پوست شود. و این به نوبه خود علائم اگزما را افزایش می دهد.

گرما و عرق

هر دو می توانند خارش اگزمای نوزاد را بدتر کنند. آلرژن ها قطعی نیست، اما برخی کارشناسان معتقدند که حذف شیر گاو، بادام زمینی، تخم مرغ یا برخی میوه ها از غذای کودک ممکن است به کنترل علائم اگزما کمک کند. به یاد داشته باشید که اگر مادرش قبل از شیردهی، این غذاها را بخورد، کودک شما می تواند در معرض این غذاها قرار گیرد. ارتباط بین غذا و عود اگزما را بیابید.

درمان خانگی اگزمای نوزادان

به پوست کوچولوی خود مقداری TLC بدهید. این اولین قدم در درمان اگزما آنهاست. مرطوب کننده ها یکی با سرامید بهترین گزینه است. اینها بدون نسخه و با نسخه در دسترس هستند. در غیر این صورت، یک مرطوب کننده خوب، کرم بدون عطر یا پماد مانند ژل نفتی، زمانی که چندین بار در روز استفاده شود، به پوست کودک شما کمک می کند تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کند. بلافاصله بعد از حمام استفاده شود.

انواع اگزما در نوزاد را چطور درمان کنیم؟ درمان خانگی اگزما در کودکان و نوزادان


حمام ولرم کردن

این کار پوست را مرطوب و خنک می کند. همچنین ممکن است خارش را کاهش دهد. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد! حمام را کوتاه نگه دارید - حداکثر 10 دقیقه. برای تسکین بیشتر خارش، سعی کنید محصولات خیساندن جو دوسر را به وان کودک خود اضافه کنید.

صابون

از صابون های بدن و لباسشویی ملایم و بدون عطر استفاده کنید. صابون های معطر، دئودورانت و آنتی باکتریال می توانند روی پوست حساس کودک خشن باشند.

با دقت تمیز کنید

از صابون فقط در جاهایی استفاده کنید که ممکن است کودک شما کثیف باشد، مانند اندام تناسلی، دست ها و پاها. به سادگی بقیه بدن فرزندتان را بشویید.

خشک کردن

برای روزهای راحت لباس بپوشید برای جلوگیری از تحریک مالش لباس روی پوست، کودک شما باید لباس های گشاد از نخ پنبه بپوشد. همیشه قبل از اینکه لباس های نو را بر تن نوزاد خود بپوشانید، آن ها را بشویید. از شوینده ملایم و بدون عطر استفاده کنید. برای اینکه کودکتان راحت باشد، او را زیاد نپوشید یا از پتوهای زیاد استفاده نکنید. اگر آنها گرم و عرق کنند، ممکن است باعث تشدید اگزما شود. در مورد مراقبت از پوست طبیعی برای نوزادان بیشتر بدانید.

برای خارش نوزادان باید چه کرد؟

سعی کنید نوزاد خود را از خاراندن پوست خارش دار خود دور نگه دارید. خاراندن می تواند بثورات را بدتر کند، منجر به عفونت شود و باعث ضخیم تر شدن و چرمی شدن پوست تحریک شده شود. ناخن‌های آن‌ها را کوتاه کنید و اگر می‌توانید لبه آن‌ها را با سوهان جدا کنید. برخی از والدین نیز "دستکش های خراش" را روی دستان کودک خود می کشند. برخی دیگر جوراب‌های بلند را امتحان می‌کنند که در زیر پیراهن آستین بلند قرار می‌گیرند، بنابراین برداشتن آن‌ها برای نوزاد سخت‌تر است. برای دریافت نکات بیشتر مراقبت از پوست اگزما، یک نمایش اسلاید را مشاهده کنید.

داروها

برخی از محصولات بدون نسخه، مانند کرم ها و پمادهای هیدروکورتیزون، خارش و التهاب را هدف قرار می دهند. دستورالعمل ها را بررسی کنید و از آنها برای مدت طولانی استفاده نکنید، در غیر این صورت می توانند پوست ناحیه آسیب دیده را نازک کنند. داروهایی نیز وجود دارند که نیاز به تجویز پزشک دارند.

جمع‌بندی

برای اکثر انواع اگزما، از جمله اگزمای آتوپیک، مدیریت شعله ور شدن به موارد زیر خلاصه می شود: محرک های خاص فرزندتان را بشناسید تا از قرار گرفتن در معرض قرار نگیرید. برای محافظت از پوست و حفظ رطوبت، یک روتین روزانه حمام و مرطوب کننده را بزنید. از داروهای بدون نسخهو نسخه ای به طور مداوم و طبق تجویز برای مهار علائم استفاده کنید. هیچ درمانی برای اگزما نوزدان وجود ندارد، اما درمان‌هایی وجود دارد و بیشتر در راه است. این موارد شامل داروهای OTC، داروهای موضعی تجویزی، فتوتراپی و سرکوب کننده‌های ایمنی است. اگزما، به ویژه درماتیت آتوپیک (AD)، ممکن است با بزرگتر شدن فرزند شما، ظاهر و عملکرد بسیار متفاوتی داشته باشد. درک نوع اگزما و علائم و محرک‌های آن بسیار مهم است تا بتوانید با رشد و تغییر آن‌ها بهتر آن را درمان و مدیریت کنید. تنها راه برای اطمینان از نوع اگزمای فرزندتان این است که با پزشک خود قرار ویزیت بگذارید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.