3536
کد: 117950
21 بهمن 1396 - 14:43
چرا روی صورت نوزادم دانه های قرمز زده است؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: دخترم 5 ماه و 20 روزشه که دو روزه تب داشته و با مصرف استامینوفن قطع می شد و دوباره تب می کرد یک وعده بهش شربت بروفن دادم و بعد از چند ساعت دونه های قرمز رو بدنش زد، دکتر ازش آزمایش ای اس آر گرفت و عفونت ادراری نداشت، خونش 24 بود بهش کوتریموکسازول داد. داروش خوبه و دونه های قرمز ممکنه حساسیت به بروفن باشه؟ ضمنا الان بدنش خیلی سرد شده، دلیلش چیه؟

پاسخ دکتر فاطمه هدی فلاح، متخصص کودکان:
به هر حال نیاز است که نوزاد شما معاینه دقیقی شود چرا که احتمال دارد نوزاد شما به دلیل یک عفونت دستگاه گوارش دچار تب شده است و دارویی که پزشک برای او تجویز کرده است برای رفع عفونت است چرا که برای هر یک از عفونت های بدن، آنتی بیوتیک مخصوص آن تجویز می شود. بله، احتمالا دارویی که برای نوزاد شما تجویز شده است با توجه به شرایطی که دارد توسط متخصص نوزادان توصیه شده است که شما باید حتما برای نوزاد خود از آن استفاده کنید تا به زودی درمان شود. بهتر است که حتما برای علت سرد شدن بدن نوزاد خود آزمایش های لازم را برایش انجام دهید.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: