106
کد: 222741
30 تير 1399 - 08:37
بعد از نزدیکی با همسرم و داخل شدن منی به واژن دو تا قرص اورژانسی خوردم و یک هفته بعد به ۵ روز عادت ماهانه شدم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان:سلام من بعداز نزدیکی باهمسرم وداخل شدن منی به واژن دوتا قرص اورژانسی خوردم ویک هفته بعد ۵روز عادت ماهانه شدم بعد یک هفته حالت تهوع دارم آیا امکان دارد باوجود اینکه عادت شدم باز هم باردار شده باشم.
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز چون پس از تماس جنسی خونریزی داشتید احتمال بارداری وجود ندارد. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: