261
کد: 227082
29 مهر 1399 - 08:45
دکترم بهم مدروکسی پروژسترون دادن، خیلی نگران چاقی و پرمویی ناشی از مصرف این دارو هستم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام وقت بخیر . من پلی کیستیک هستم ولی با قاعدگی های تقریبا منظم با اختلاف 7/10 روز عقب افتادن . ولی دو ماه اخر روزای١ تا ٣ خونریزیم نسبت ب قبل بیشتر بود و احساس کردم پهلو و شکم اوردم بدکتر مراجعه کردم بهم مدروکسی پروژسترون دادن ک ی دوره ٣ماهه از روز ٢٠ پریودی بمدت ٧روز روزی ٢تا بخورم . من خیلی نگران چاقی و پرمویی ناشی از مصرف این دارو هستم میشه راهنمایی کنید ؟ نمیدونم بخورم یا ن! من ی دوره ٣ماهه هم متفورمین خوردم بعد حالا مدروکسی یکی از عوارضش افزایش قند خون اینا ک کاملا در تناقضن !!!
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمالا شما مبتلا به تنبلی تخمدان هستید که نام دیگر این بیماری تخمدان پلی کیستیک است. علائم این بیماری شامل چاقی، افزایش موی صورت و بدن، قاعدگی نامرتب و دیر به دیر و نازایی است. این بیماران تا زمانی که ازدواج نکرده یا قصد بارداری ندارند فقط نیاز به داروهایی که باعث نظم قاعدگی و پیشگیری از افزایش موهای زائد می شود دارند. پس از ازدواج در صورتی که حاملگی رخ ندهد می توانند از داروهای محرک تخمک گذاری استفاده کنند.
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز این قرص فقط ممکن است باعث سنگینی پستانها و خواب آلودگی و خستگی شود. طبق دستور پزشک قرص را ادامه دهید.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: