۲۳۸۷۵۳
۹۱
۹۱

ترفندهایی برای رها شدن از شر بوی بد سرویس بهداشتی و حمام

برای آن که حس آرامشی را بتوانیم در خانه خود احساس کنیم، داشتن سرویس بهداشتی و حمام خوشبو جزو بهترین آیتم‌ها به شمار می‌رود. 

ترفندهایی برای رها شدن از شر بوی بد سرویس بهداشتی و حمام

ترفندهایی برای رها شدن از شر بوی بد سرویس بهداشتی و حمام

برای آن که حس آرامشی را بتوانیم در خانه خود احساس کنیم، داشتن سرویس بهداشتی و حمام خوشبو جزو بهترین آیتم‌ها به شمار می‌رود. شاید شما هر روز هم حمام و سرویس بهداشتی خود را بشویید و تمیز کنید، اما بوی بد آن هیچوقت دست از سر مشام شما و اهل خانه بر نخواهد داشت! گاهی اوقات مهمان دارید و وقتی وارد سرویس بهداشتی می‌‌شوند با بوی بد فاضلاب مواجه خواهند شد. در ادامه ایده‌هایی برای بهبود بوی بد و از بین رفتن آن در سرویس بهداشتی و حمام را بررسی خواهیم کرد. 

ترفندهایی برای رها شدن از شر بوی بد سرویس بهداشتی و حمام

ایده هایی برای رفع بوی بد حمام و سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی به دلیل این که رطوبت بالایی به خود می‌گیرند، باعث جذب بوی بد و انتشار آن می‌شوند. باکتری‌ها در محیط‌های بسته که مرطوب باشند بیشتر و بهتر رشد می‌کنند. شاید بارها از ترکیبات شیمیایی استفاده کرده باشید، اما همچنان نه بوی آن رفته نه بهتر شده است. البته خود محصولات شیمیایی نیز باعث انتشار بوی بد نیز خواهد شد. در ادامه می‌خواهیم با چند ایده دست ساز خوشبو کننده آشنا شویم.

ترفندهایی برای رها شدن از شر بوی بد سرویس بهداشتی و حمام

۱. فوم شوینده برای توالت 

جوش شیرین و سرکه سفید از آن جایی که خاصیت پاک کنندگی دارند، می‌توانند علاوه بر درخشان کردن بوی بد را هم از بین ببرند. برای این کار کافی است ابتدا توالت و وان حمام خود را خیس کرده و یک پیمانه جوش شیرین روی تمام سطح ریخته و خوب پخش کنید. بگذارید به مدت یک ربع بماند. بعد یک پیمانه سرکه سفید برداشته و روی جوشی شیرین‌ها بریزید. این ترکیب باید کف کند و به جلز ولز بیفتد. بعد از پنج دقیقه با فرچه تمیز، دور تا دور سطوح را بشویید. خواهید دید که چقدر رنگ سطوح عوض شده و درخشان به نظر می‌رسند. این ترکیب بوی بد فاضلاب و ادرار را از بین خواهد برد‌. 

ترفندهایی برای رها شدن از شر بوی بد سرویس بهداشتی و حمام

۲. بمب خوشبو کننده حمام و توالت

اگر می‌خواهید همیشه یک ماده موثر و ناگهانی برای تمیز کردن حمام و توالت داشته باشید، این بمب را درست کنید. یک فنجان جوش شیرین، ۳۰ قطره از اسانس دلخواه، نصف فنجان استید سیتریک را با مقداری آب مخلوط کنید. حالا ترکیب را داخل قالب یخ گذاشته و بگذارید یخ بزنید. هر موقع که خواستید می‌توانید این ترکیب را برداشته و داخل سنگ توالت، توالت فرنگی، وان حمام، روشویی و... بیندازید. جوش شیرین و اسید سیتریک بوی بد فاضلاب را از بین برده و از طرفی بوی اسانس خالص، رایحه ملایمی به محیط می‌بخشد. 

ترفندهایی برای رها شدن از شر بوی بد سرویس بهداشتی و حمام

۳. اسپری خوشبوکننده محیط 

اگر باز هم از اسپری‌های شیمیایی استفاده کردید اما نتیجه‌ای نگرفته‌اید، کلا آن‌ها را کنار بگذارید. به جای آن از اسپری دست ساز خوشبوکننده استفاده کنید. یک بطری آبپاش یا بطری اسپری خالی بردارید، ۲۰ قطره از اسانس دلخواه را با یک قاشق غذاخوری الکل و یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. حالا این اسپری را به صورت مستقیم به درون حمام، سرویس بهداشتی، سنگ توالت. روشویی و... اسپری کنید. هر وقت خواستید می‌توانید از این خوشبوکننده جادویی استفاده کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.