۱۸۸۱۸۱
۱۷۲۵
۱۷۲۵

عمل سرکلاژ در بارداری، انجام بدم یا نه؟

من در هفته ٧ بارداری هستم و طول سرویکس در حال حاضر ٣١ میلی متر است.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من در هفته ٧ بارداری هستم و طول سرویکس در حال حاضر ٣١ میلی متر است،اما از آنجا که سابقه سقط جنین در هفته ١٥ را دارم که البته با درد همراه بود و زایمان زودرس در منزل برام اتفاق افتاد، همش نگران هستم که نکنه رحمم تحمل وزن جنین رو نداشته باشه و دوباره این اتفاق برام بیافته،پزشکم میگه فعلا نیازی به این کار نیست چون طول سرویکست خوبه...اما خودم شک دارم...نا گفته نماند که بارداری قبلیم ،دو قلو هم باردار بودم... ضمنا در عکس رنگی که قبل از بارداری گرفتم،سپتوم کوچکی هم دارم که دکترم قبل از بارداری گفت بهتره این رو برداری، ایشون فوق تخصص زنان هستن اما من پشت گوش انداختم و باردار شدم، به نظر شما من باید چه کار کنم؟؟؟ البته این عکس رنگی رو پیش دو پزشک دیگه که متخصص زنان بودند برده بودم و آنها گفتند نیازی به عمل نیست.

پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز در حال حاضر که مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه از هفته ۱۲ ام به بعد پزشک شما با اندازه گیری متوالی هر ۲ هفته تصمیم برای سرکلاژ خواهند گرفت.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.