۲۴۱۷۲۵
۹
۹

۵ ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

شما هم قبول دارید که در گرم‌ترین روزهای سال تنها دلخوشی که می‌توانیم داشته باشیم نشستن زیر باد کولر است؟ حالا فرض کنید محیط خانه را سرشار از انرژی و شاد کنیم. چگونه؟

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

شما هم قبول دارید که در گرم‌ترین روزهای سال تنها دلخوشی که می‌توانیم داشته باشیم نشستن زیر باد کولر است؟ حالا فرض کنید محیط خانه را سرشار از انرژی و شاد کنیم. چگونه؟ پیش از هر چیز باید با رنگ‌ها بازی کنیم. هر وسیله‌ای که در خانه و اتاق نشیمن رنگی تیره دارند، در فصل تابستان، مناسب برای فضای خانه نیستند. پس رنگ‌های کدر را باید دور بریزیم. از طرفی باید از طرح‌های جنگلی الهام بگیریم. از درخت‌های سرسبز و رودخانه‌هایی که زیر نور آفتاب می‌خروشند. باور کنید ترفندهای کوچک بیشماری هستند که می‌توانند دکوراسیون اتاق نشیمن شما را در فصل تابستان از این رو به آن رو کنند. پس با راهنماتو همراه بمانید تا 5 ایده دکوراسیونی ساده ولی شیک برای فصل تابستان را با شما در میان بگذاریم.

تغییر و تحول در میز جلو مبلی

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

یکی از کانون‌های اصلی اتاق نشیمن در روزهای گرم تابستان میز جلو مبلی است. دقیقا همان جایی که تلویزیون را قرار داده‌اید و زیر باد کولر نشسته‌اید. اما، لازم نیست وسط این میز بمب منفجر کنید تا همه چیز تغییر کند. کافی است به جای گلدان‌های سفالی یا دکوراتیو از گلدان‌های و لوازم بلوری استفاده کنید تا نور منعکس شده و همه چیز درخشان‌تر به نظر برسد. ضمنا اگر از رومیزی استفاده می‌کنید بهتر است به جای استفاده از رومیزی‌های صخیم و ژاکارد، از رومیزی‌های توری یا حریر استفاده کنید و اگر سبک اتاق نشیمنتان مدرن است به سراغ پارچه‌های طبیعی مثل کتان بروید که حسی از خنکی را منتقل می‌کنند.

همه چیز ساده، اما طبیعی

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

روزهای تابستان، روزهایی پرگل هستند. نگاه به مرکز شهر نکنید که گل‌ها زیر آفتاب 40 و خورده‌ای درجه پلاسیده شده‌اند؛ هستند مزارع گلی در دامنه کوه‌ها و در دشت‌های مناطق سردسیری که زیباترین گل‌ها را برای ما می‌پرورند. به ‌عنوان مثال گل آفتابگردان که می‌تواند تبدیل به خورشید اتاق نشیمنمان شود. بنابراین برای شیک و درخشان شدن فضای اتاق نشیمن در فصل تابستان بهتر است از گل‌های رنگارنگ تازه استفاده کنیم. در این میان برای برجسته شدن حضور این گل‌ها بهتر است فضای اطراف ساده و خالی از هرگونه طرح و رنگ برجسته باشند. 


بیشتر بخوانید: مهمترین نکات دیزاین اتاق خواب کودک پسر 


استفاده از سایه آفتاب

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

الان ممکن است بپرسید سایه آفتاب دیگر چیست؟ منظور از سایه یکی از رنگ‌ها در یک طیف رنگی خاص است. منظور از آفتاب هم، رنگ آفتاب یا رنگ‌هایی گرم در طیف رنگی زرد روشن تا نارنجی است. اگر از این طیف رنگی برای رنگ‌آمیزی بخشی از دیوار اتاق نشیمنمان استفاده کنیم قطعا به آن جلوه‌ای بی‌نظیر بخشیده‌ایم. اما، طیف رنگی زرد تنها سایه‌هایی نیستند که در فصل تابستان می‌توانند خانه‌تان را پرانرژی، شیک و شاد کنند؛ رنگ‌هایی مثل سبز جنگلی، بنفش، یاسی و تمامی رنگ‌های پاستلی هم می‌توانند سرزندگی خاصی به اتاق نشیمن شما ببخشند.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های ژاپنی

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

یکی از زیباترین ایده‌ها برای دکوراسیون تابستانی اتاق نشیمن که در سال جدید به شدت ترند شده و مورد توجه طراحان قرار گرفته است، استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های ژاپنی یا شرق دور است. این کاغذ دیواری‌ها با طرح‌های پیچیده، بوته‌های تودرتو، پرنده‌های رنگارنگ و برگ‌‌های ریز و درشت به زیبایی ظرافت خاصی به بخشی از اتاق نشیمن می‌بخشد، در عین حال حسی از سرزندگی را به خانه شما تزریق می‌کنند. البته ناگفته نماند که دقیقا از قرن 18 میلادی تا کنون، طراحان دکوراسیون داخلی از طرح‌های سنتی چینی و ژاپنی الهام می‌گیرند، اما در سال جدید این گونه کاغذ دیواری‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

ظرف میوه 

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

اگرچه به هنگام گرمازدگی، حضور تابستان را کلافه کننده می‌دانیم، اما تابستان پر است از میوه‌های رنگارنگ که هر کدام طعم، مزه و انرژی خاص خودشان را به ما می‌بخشند. اما، تاکنون به حضور پررنگ آن‌ها روی میز جلومبلی دقت کرده‌اید؟ فرض کنید با سلیقه ظرفی از میوه روی میز بچینید و حس سرزندگی را به خانه ببخشید چراکه میوه‌های تابستانی همگی رنگارنگ هستند. حال می‌توانید از یک ظرف میوه مصنوعی به جای میوه طبیعی استفاده کنید تا مطمئن باشید بدون اینکه خراب شوند، همواره روحیه‌ای خاص به خانه شما تزریق می‌کنند.

نکات کلی در مورد دکوراسیون اتاق نشیمن در فصل تابستان

تابستان فصل رنگ‌ها و نور است. برای اینکه خانه‌تان هم از این انرژی سرشار شود، می‌توانید از چند ایده ساده اما تاثیرگذار استفاده کنید. در ادامه چند پیشنهاد برای روشن‌تر و شاداب‌تر کردن دکوراسیون منزل در فصل تابستان را با هم بررسی می‌کنیم:

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

رنگ‌ها

رنگ‌های روشن و پاستلی: از رنگ‌های شاد و روشنی مانند آبی آسمانی، زرد آفتابی، سبز روشن، صورتی ملایم و سفید استفاده کنید. این رنگ‌ها حس طراوت و نشاط را به خانه شما می‌آورند.

رنگ‌های طبیعی: از رنگ‌های طبیعی مانند رنگ چوب، سبز جنگلی و رنگ‌های خاکی استفاده کنید. این رنگ‌ها حس آرامش و نزدیکی به طبیعت را به خانه می‌آورند.

طرح‌های گلدار و راه راه: از پارچه‌ها و کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های گلدار و راه راه استفاده کنید. این طرح‌ها حس شادابی و نشاط را به خانه شما می‌آورند.

نور

پرده‌های نازک و روشن: از پرده‌های نازک و روشن استفاده کنید تا نور طبیعی به داخل خانه نفوذ کند.

آینه‌ها: از آینه‌ها برای بازتاب نور و بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده کنید.

لامپ‌های رنگی: از لامپ‌های رنگی با نور گرم استفاده کنید تا فضایی صمیمی و دلنشین ایجاد کنید.

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

گیاه

گیاه های آپارتمانی: از گیاهان آپارتمانی با برگ‌های پهن و رنگ‌های سبز استفاده کنید. گیاهان علاوه بر زیبایی، هوا را تصفیه کرده و حس طراوت را به خانه می‌آورند.

گل‌های طبیعی: از گل‌های طبیعی با رنگ‌های شاد و متنوع استفاده کنید. گل‌ها به خانه شما انرژی مثبت می‌دهند.

بافت‌ها

پارچه‌های نخی و کتان: از پارچه‌های نخی و کتان برای رومبلی، پرده و رومیزی استفاده کنید. این پارچه‌ها حس خنکی و راحتی را به شما می‌دهند.

بافت‌های طبیعی: از بافت‌های طبیعی مانند حصیر، بامبو و چوب استفاده کنید. این بافت‌ها حس نزدیکی به طبیعت را به خانه می‌آورند.

لوازم تزئینی

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

شمع‌های معطر: از شمع‌های معطر با رایحه‌های میوه‌ای و گلدار استفاده کنید.

کوسن‌های رنگی: از کوسن‌های رنگی با طرح‌های مختلف استفاده کنید.

تابلوهای نقاشی با طرح‌های شاد: از تابلوهای نقاشی با طرح‌های شاد و رنگارنگ استفاده کنید.

5 ایده دکوراسیونی ساده برای شیک کردن اتاق نشیمن در فصل تابستان

سایر ایده‌ها

استفاده از وسایل تزیینی با طرح‌های دریایی: صدف‌ها، ستاره‌های دریایی و طناب‌های دریایی می‌توانند حس تعطیلات را به خانه شما بیاورند.

ایجاد یک گوشه دنج برای مطالعه یا استراحت: با استفاده از یک صندلی راحتی، یک میز کوچک و یک چراغ مطالعه می‌توانید یک گوشه دنج برای خود ایجاد کنید.

استفاده از وسایل چوبی: وسایل چوبی به خانه شما حس گرمی و صمیمیت می‌دهند.

نکته مهم: برای ایجاد یک دکوراسیون تابستانی هماهنگ، سعی کنید از رنگ‌ها، بافت‌ها و طرح‌های مشابه استفاده کنید. 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.