۲۳۶۷۶۵
۴۴۵۲
۴۴۵۲

پپتید معجزه ای برای پوست

پپتیدها در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارند و به کاهش التهاب، روشن کردن رنگ پوست و کاهش ظاهر چین و چروک کمک می‌کنند. پپتید معجزه ای برای پوست است.

پپتید معجزه ای برای پوست

پپتیدها در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارند و به کاهش التهاب، روشن کردن رنگ پوست و کاهش ظاهر چین و چروک کمک می‌کنند. پپتید معجزه ای برای پوست است.

در این مقاله می‌خوانید:

  • پپتید معجزه ای برای پوست
  • فواید پپتیدها
  • نحوه عملکرد پپتیدها برای پوست
  • چطور محصولات پپتیدی انتخاب کنیم؟
  • معایب و محدودیت های پپتیدها
  • ملاحظات و معایب پپتیدها
  • خلاصه

پپتید معجزه ای برای پوست

پپتید معجزه ای برای پوست

درست است که هر روز یک محصول مراقبت از پوست جدید معرفی می‌شود و هر برند ادعا می‌کند که محصولش تاثیرگذارتر است، اما در این میان، پپتیدها عناصری هستند که نباید آن‌ها را از دست بدهید.
پپتیدها که « پلی‌پپتیدها » نیز نامیده می‌شوند، به طور طبیعی در پوست ما وجود دارند، اما در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست هم گنجانده شده‌اند تا به مراقبت از پوست کمک کنند.
پپتیدها، آمینو اسیدهایی هستند که پروتئین‌های خاصی را که برای پوست مورد نیاز است، می‌سازند. به طور خاص، کلاژن از سه زنجیره «پلی‌پپتیدی» ساخته شده است، بنابراین اضافه کردن پپتیدها به محصولات مراقبت از پوست می‌تواند پوست را برای ساخت کلاژن تحریک کند. کلاژن بیشتر به پوستی سفت‌تر و جوان‌تر منجر می‌شود .
بدن ما به طور طبیعی کلاژن می‌سازد. اما با گذشت زمان، تولید کلاژن کاهش می‌یابد که می‌تواند باعث شود پوست چروک‌تر بشود و درخشندگی خود را نیز از دست بدهد. قبل از اینکه به این مرحله برسیم، بهتر است استفاده از محصولات حاوی پپتیدها را امتحان کنیم.

بیشتر بخوانید: فیلر بهتر است یا ژل؟

پپتید معجزه ای برای پوست

فواید پپتیدها

مولکول کلاژن، بیش از حد بزرگ است بنابراین از طریق پوست جذب نمی‌شود، به همین دلیل هم بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند مواد غذایی سرشار از کلاژن مصرف کنند که آبگوشت استخوان، یا مکمل‌های کلاژن برخی از آن‌هاست.

سد پوستی می‌تواند در اثر عواملی مانند لایه‌برداری بیش از حد، قرار گرفتن در معرض دود سیگار و سایر آلودگی‌ها، یا حتی بدخوابی، آسیب ببیند.

اما پپتیدها می‌توانند جذب پوست شوند. ترکیب پپتیدها در روتین مراقبت از پوست فواید زیادی برای پوست دارد.

1- بهبود سد دفاعی پوست

پوست، سد دفاعی بدن در برابر باکتری‌ها، اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و سایر سموم است. سد پوستی می‌تواند در اثر عواملی مانند لایه‌برداری بیش از حد، قرار گرفتن در معرض دود سیگار و سایر آلودگی‌ها، یا حتی بدخوابی، آسیب ببیند. پپتیدها به ایجاد یک سد پوستی قوی‌تر، کمک می‌کنند .

2- کاهش چین و چروک

کلاژن می‌تواند پوست و لب‌ها را حجیم کند. وقتی پوست سفت‌تر و حجیم‌تر باشد، چین و چروک‌ها و خطوط ریز، کمتر دیده می‌شوند .

بیشتر بخوانید: چگونه پوستی صاف یکدست داشته باشیم؟

پپتید معجزه ای برای پوست

3- پوست الاستیک

علاوه بر کلاژن، پپتیدها فیبرهای الاستین را تشکیل می‌دهند. فیبرهای الاستین هم نوعی پروتئین هستند که پوست را سفت‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهند.

4- کاهش التهاب

پپتیدها می‌توانند به کاهش التهاب، ترمیم پوست آسیب‌دیده و روشن کردن رنگ پوست کمک کنند.

5- موثر در رفع جوش ها

برخی از پپتیدها ضد باکتریایی هستند، یعنی می‌توانند باکتری‌هایی را که باعث آکنه می‌شوند از بین ببرند .

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

پپتید معجزه ای برای پوست

نحوه عملکرد پپتیدها برای پوست

پپتیدها می‌توانند به لایه بیرونی پوست نفوذ کنند، بنابراین به جای قرار گرفتن در بالای پوست، به مناطق عمیق‌تر نفوذ می‌کنند. می‌توانیم پپتیدها را به عنوان پیام‌رسان سلول‌های دیگر در نظر بگیریم. آن‌ها سیگنال‌هایی را به سلول‌ها می‌فرستند تا سلول‌ها کلاژن و الاستین تولید کنند .

چطور محصولات پپتیدی انتخاب کنیم؟

محصولات زیادی در بازار محصولات زیبایی موجودند که حاوی پپتیدها هستند، بنابراین انتخاب آن‌ها می‌تواند باعث سردرگمی شود. به همین دلیل هم بهتر است که بدانید که برای خرید این محصولات چه عواملی را باید مد نظر قرار بدهید. در ادامه با این عوامل آشنا می‌شوید:

1- فرم مناسب را انتخاب کنید

شما باید محصولی مانند سرم یا مرطوب‌کننده را انتخاب کنید که با پوستتان تماس طولانی‌مدت داشته باشد . این محصولات به پپتیدها زمان کافی برای تاثیرگذاری می‌دهند.

بیشتر بخوانید: درمان اسکار؛ روش‌ها و هزینه آن

پپتید معجزه ای برای پوست

2- مواد دیگر را هوشمندانه انتخاب کنید

پپتیدها در کنار سایر مواد از جمله ویتامین سی، «نیاسینامید»، «آنتی‌اکسیدان‌ها» و اسیدهای «هیالورونیک» به خوبی تاثیر می‌گذارند و عملکرد بهتری دارند.
ویتامین سی می‌تواند روند پیری و خطوط و چین و چروک‌های ظریف را کاهش دهد، همچنین از آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری می‌کند. ویتامین سی، یک آنتی‌اکسیدان است که با آلودگی‌هایی که با پوست شما در تماس است، مبارزه می‌کند. اسید هیالورونیک هم باعث هیدراته شدن لایه بیرونی پوست می‌شود.

ویتامین سی، یک آنتی‌اکسیدان است که با آلودگی‌هایی که با پوست شما در تماس است، مبارزه می‌کند. اسید هیالورونیک هم باعث هیدراته شدن لایه بیرونی پوست می‌شود.

۳- به برچسب محصولات دقت کنید

برای بررسی برچسب یک محصول آرایشی حاوی پپتید، باید به این موضوع دقت کنید که در حالت ایده‌آل پپتید باید در بالای لیست مواد تشکیل‌دهنده محصول باشد .

معایب و محدودیت های پپتیدها

پپتیدها اغلب به عنوان یک درمان معجزه‌آسا معرفی می‌شوند. برخی معتقدند که پپتیدها به خوبی بوتاکس عمل می‌کنند. اما چرا؟ چون پپتیدهای انتقال‌دهنده عصبی می‌توانند به طور موقت، مواد شیمیایی را که باعث انقباض عضلانی می‌شوند مسدود کنند. با این حال به اندازه بوتاکس موثر نیست.
درست است که پپتیدها قطعا می‌توانند برای پوست مفید باشند، با این حال مانند هر محصول دیگری می‌توانند معایبی داشته باشند که باید از آن‌ها آگاه باشید.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع بوتاکس، راهنمایی‌هایی برای انتخاب بهتر

پپتید معجزه ای برای پوست

ملاحظات و معایب پپتیدها

یکی از قابل توجه‌ترین معایب پپتیدها این است که اغلب بسیار گران هستند . انواع مختلفی از پپتیدها وجود دارد و برخی از آن‌ها هیچ تاثیری روی پوست ندارند . در موارد نادر، ممکن است به پپتید آلرژی داشته باشید . بنابراین اگر می‌خواهید محصولات حاوی پپتید انتخاب کنید، حتما از یک متخصص پوست و مو در این‌باره مشورت بگیرید.

خلاصه

پپتیدها، آمینو اسیدهایی هستند که پروتئین‌های خاصی مانند کلاژن و الاستین را که مورد نیاز پوست هستند، می‌سازند.
استفاده از سرم یا مرطوب‌کننده حاوی پپتید می‌تواند منجر به سفت‌تر، جوان‌تر شدن پوست و حتی کمتر شدن جوش‌ها شود. پپتیدها به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند ، اما درباره این‌که واقعا اثربخشی آن‌ها چقدر است، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: healthline

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.