۲۴۰۷۴۵
۳۹۸۰
۳۹۸۰

روغن ضدآفتاب چیست؟ آیا به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

با افزایش استفاده از ضدآفتاب‌ها بازار محصولات حاوی SPF نیز سریع‌تر از همیشه در حال گسترش است. روغن ضد آفتاب نیز یکی از محصولات تقریبا تازه است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند. اما آیا این روغن‌ها به اندازه کرم‌های ضدآفتاب سنتی ایمن و موثر هستند؟

روغن ضدآفتاب چیست؟ آیا به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

با افزایش استفاده از ضدآفتاب‌ها بازار محصولات حاوی SPF نیز سریع‌تر از همیشه در حال گسترش است. روغن ضد آفتاب نیز یکی از محصولات تقریبا تازه است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند. اما آیا این روغن‌ها به اندازه کرم‌های ضدآفتاب سنتی ایمن و موثر هستند؟

روغن ضد آفتاب چیست؟

روغن ضدآفتاب چیست؟ آیا به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

روغن ضد آفتاب نوعی ضد آفتاب بر پایه روغن است. پوست را مرطوب و نرم می‌کند، ظاهری شفاف به جا می‌گذارد و از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که روغن برنزه کننده با SPF مشابه روغن ضد آفتاب نیست، زیرا روغن ضدآفتاب معمولاً فاقد روغن معدنی است که بیشتر روغن‌های برنزه کننده حاوی آن هستند. روغن معدنی می‌تواند به بهبود نرمی پوست و عملکرد سدکنندگی آن کمک کند، اما اشعه UV را نیز جذب می‌کند. به طور کلی، روغن‌های برنزه کننده محافظت کافی را ارائه نمی‌دهند، بنابراین روغن ضد آفتاب جایگزین بهتری برای بررسی است.

متخصصان، روغن ضدآفتاب را بی‌خطر و جایگزینی عالی برای کرم‌ها می‌دانند. آنها برای محافظت از پوست شما عالی هستند و از آنجایی که معمولا دارای یک جزء مرطوب‌کننده هستند، به راحتی پخش می‌شوند و بافت سبک‌تری نسبت به کرم‌ها یا لوسیون‌ها دارند.

آیا روغن ضدآفتاب به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

روغن ضدآفتاب چیست؟ آیا به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

پاسخ مثبت است. روغن ضد آفتاب می‌تواند به اندازه لوسیون یا اسپری ضدآفتاب موثر باشد، به شرطی که درست از آن استفاده شود. نکته اصلی، استفاده از مقدار مناسب – نزدیک ۳۰ گرم برای کل بدن – و استفاده مجدد آن هر دو ساعت یا بیشتر در صورت شنا یا عرق کردن است.

به‌طورکلی شکل ضد آفتاب (روغن، لوسیون، اسپری) تا زمانی که SPF ۳۰ یا بالاتر باشد، میزان اثرگذاری آن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. 


بیشتر بخوانید: ۳ روش خانگی برای لایه برداری لب 


استفاده درست از روغن ضد آفتاب

روغن ضدآفتاب چیست؟ آیا به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

بیشتر روغن‌های ضد آفتاب ضدآفتاب‌های شیمیایی هستند، به این معنی که مواد فعال آنها به پوست جذب می‌شود و اشعه ماوراء بنفش را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند، که سپس از سطح پوست آزاد می‌شود. برای اینکه روغن‌های ضد آفتاب مؤثر باشند باید حداقل ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب به پوست جذب شوند. این زمان جذب اجازه می‌دهد تا مواد شیمیایی شروع به فعالیت کنند.

انتخاب روغن ضد آفتاب مناسب

روغن ضدآفتاب چیست؟ آیا به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

همه ضد‌آفتاب‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند و یافتن و انتخاب محصولی که متناسب با نوع پوست و نیازهای شما باشد مهم است. در روغن ضد آفتاب به دنبال مواد اضافی باشید که مواد فعال را تکمیل کنند، مانند روغن‌های آبرسان، اسکوالین، آلوئه ورا، اسید هیالورونیک و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E. اگر پوست حساسی دارید از محصولاتی که فاقد رنگ و بو هستند استفاده کنید.

مقادیر بالاتر SPF محافظ‌تر هستند و مواد تشکیل‌دهنده‌ای که هیدراتاسیون و محافظت از آنتی اکسیدان را ارائه می‌دهند می‌توانند مزایای بیشتری داشته باشند.

طرز استفاده از روغن ضد آفتاب

روغن ضدآفتاب چیست؟ آیا به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

بهتر است روغن ضدآفتاب را قبل از استفاده تکان دهید و تقریباً ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آن را روی تمام مناطق در معرض آفتاب اسپری کنید.

توصیه می‌شود که بطری اسپری را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتری نگه دارید تا به‌طور یکنواخت اسپری شود. پس از پاشیدن روغن به بدن حتماً آن را بمالید تا نقطه‌ای از بدن جا نیفتد و حداقل هر دو ساعت یک‌بار یا بیشتر آن را تکرار کنید.

مناسب برای انواع مختلف پوست

روغن ضدآفتاب چیست؟ آیا به اندازه کرم ضدآفتاب موثر است؟

روغن ضد آفتاب به ویژه برای انواع پوست معمولی و خشک بسیار مفید است و با به دام انداختن رطوبت، پوست را نرم و صاف می‌کند. برای انواع پوست چرب هم می‌توان از روغن ضد آفتاب استفاده کرد اما باید اطمینان حاصل کنید که این محصول باعث تشدید آکنه نشود.

 

منبع: روزیاتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.