۲۴۲۰۷۲
۱۳۳
۱۳۳

۸ نشانه زوج هایی که «تظاهر میکنند عاشق یکدیگر هستند»

قلب انسان یک هزارتوی پیچیده است و تلاش برای رمزگشایی از یک لبخند می‌تواند مانند حل کردن معمایی بی‌پایان باشد. برخی زوج‌ها کارشناسان تظاهر کردن به عشق می‌شوند و حتی در غیاب عشق نیز می‌توانند تظاهر کنند که عاشق هستند. می‌خواهید تفاوت عشاق واقعی و تقلبی را بدانید؟

8 نشانه زوج هایی که «تظاهر میکنند عاشق یکدیگر هستند»

وقتی زوجی را دست در دست هم می‌بینید، احتمالا به ذهن‌تان می‌رسد که چقدر عاشق هم هستند. وقتی با هم به موضوعی می‌خندند، خیلی سریع ممکن است در ذهن‌مان بگوییم که چقدر واقعی خوشحال هستند.

اما هر گردی گردو نیست. قلب انسان یک هزارتوی پیچیده است و تلاش برای رمزگشایی از یک لبخند می‌تواند مانند حل کردن معمایی بی‌پایان باشد. برخی زوج‌ها کارشناسان تظاهر کردن به عشق می‌شوند و حتی در غیاب عشق نیز می‌توانند تظاهر کنند که عاشق هستند. می‌خواهید تفاوت عشاق واقعی و تقلبی را بدانید؟ با راهنماتو همراه باشید تا 8نشانه را با شما در میان بگذاریم:

1.فقدان صمیمیت واقعی

خنده‌های زوری، ژست‌های تمرین‌شده و زیادی عالی. مثل این مانند که دارند نقش یک زوج عاشق را در سینما ایفا می‌کنند و بر طبق سناریو پیش می‌روند. صمیمیت واقعی هیچ ارتباطی به نزدیک فیزیکی آدم‌ها ندارد، بلکه مربوط به پیوند عاطفی و ذهنی آن‌هاست. صمیمیت واقعی یعنی درک احساسات دیگری و توانایی همدلی با او. اما در این زوج‌ها، پیوند یا اصلا وجود ندارد یا بسیار تصنعی است. ممکن است در جمع همدیگر را بغل کنند و دست همدیگر را بگیرند اما چشم‌ها با همان گرمی و درک در هم قفل نمی‌شوند و ارتباط چشمی رخ نمی‌دهد.

2.گفت‌وگوهایشان در مورد مسائل سطحی است

همیشه با هم هستند و همیشه می‌خندند اما آیا گفت‌وگوهای عمیق هم دارند؟ آیا صرفا درباره هوا، کار و آخرین فیلم حرف می‌زنند، بدون آنکه درباره احساس‌شان در رابطه صحبت کنند؟ درباره تعویض وسایل خانه حرف می‌زنند، بدون آنکه درباره احساسات و افکارشان درباره همدیگر تبادل نظر کنند؟

زوج‌هایی که ارتباط مصنوعی و سطحی دارند، گفت‌وگوهایشان بر سر موضوعات معنادار و عمیق نیست.

3. از کشمکش به هر قیمتی خودداری می‌کنند

دعوا و کشمکش اصلا جالب نیست اما بخشی طبیعی از هر رابطه‌ای است. از طریق اختلاف نظرهاست که ما رشد می‌کنیم، از همدیگر یاد می‌گیریم و درنهایت پیوندمان قوی‌تر می‌شود. اما زوج‌هایی که حقیقتا با هم صمیمی نیستند، وقتی اختلاف نظری پیش می‌آید، سریع آن را می‌زنند زیر فرش، صورت مسئله را پاک می‌کنند یا سریع سر موضوعات با هم سازش می‌کنند تا آرامش خانه بهم نخورد. پرهیز از گفت‌وگو بر سر اختلاف‌نظرها ممکن است در سطح خوب به نظر برسد، اما خطر را دفع نمی‌کند. اجتناب از دعوا به حس خشم فروخورده منجر می‌شود و در درازمدت باعث نارضاتی می‌شود.

4.به ندرت با هم برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند

آیا زوج‌های عاشق را دیده‌اید که دست از برنامه‌ریزی برای آینده نمی‌کشند؟ آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، با هم رویا می‌بافند و آینده را با هم تصویرسازی می‌کنند.

اما اگر زوجی فقط تظاهر به عشق کند، هیچ برنامه‌ای برای آینده مشترک ندارد یا آینده برایش مبهم است. آن‌ها در لحظه زندگی می‌کنند، از بحث درباره برنامه‌ها و تعهدات بلندمدت خودداری می‌کنند و رویای مشترکی ندارند. 


بیشتر بخوانید: زنانی که این ویژگی ها را دارند مناسب ازدواج نیستند 


8 نشانه زوج هایی که «تظاهر میکنند عاشق یکدیگر هستند»

5.نقاط ضعف و آسیب‌شان را با هم سهیم نمی‌شوند

زوج‌هایی که صرفا تظاهر می‌کنند عاشق هم هستند هیچ‌وقت به سطحی از رفاقت نمی‌رسند که بخواهند عمیق‌ترین نگرانی‌ها و زخم‌هایشان را با هم به اشتراک بگذارند. آن‌ها سطح رابطه را صیقلی و تمیز نگه می‌دارند و می‌ترسند که درباره ضعف‌ها و ترس‌هایشان با همدیگر صحبت کنند. به نظر می‌رسد که مدام نقابی به چهره دارند و می‌ترسند که گاردشان را پایین بیاورند.

صمیمیت بر مبنای آسیب‌پذیری ایجاد می‌شود، جایی که شرکای عاطفی احساس می‌کنند برای بیان خودِ حقیقی‌شان، بدون ترس از قضاوت شدن، ایمن هستند. درعوض، جاییکه طرفین سعی می‌کنند هیچ نقطه ضعفی بروز ندهند، صمیمیت هم غایب است.

6. در جمع بیش از حد صمیمی و بامحبت هستند

احتمالا فکر کرده‌اید زوج‌هایی که در جمع بی‌اندازه با محبت هستند، خیلی عاشق هستند، درست است؟ نه لزوما. بعضی‌وقت‌ها، زوج‌ها صرفا در جمع تظاهر می‌کنند تا فقدان عشق را در رابطه‌شان جبران کنند. مثل نمایش دادن برای دیگران است، انگار به زور می‌خواهند دیگران (یا شاید خودشان را) متقاعد کنند که همدیگر را خیلی دوست دارند. اما در پشت درهای بسته، فاصله بسیار زیاد است.

7. نیازهای فردی در مقایسه با حفظ رابطه در الویت قرار دارد

در رابطه‌های سالم و عاشقانه، زوج‌ها اغلب نیازهای رابطه را به نیازهای فردی الویت می‌دهند. آن‌ها اهمیت سازش را درک می‌کنند و برای حفظ رابطه حاضرند که ایثار کنند. اما، زوج‌هایی که صرفا تظاهر به دوست داشتن هم می‌کنند، اغلب خودشان، نیازهایشان و امیال‌شان را به رابطه ترجیح می‌دهند. بر اساس میل فردی‌شان تصمیم‌گیری می‌کنند، نه بر مبنای آنچه برای حفظ رابطه‌شان بهترین است.

8. احترام متقابل وجود ندارد

احترام ستون یک رابطه است. بدون احترام، عشق بقا نمی‌یابد. متأسفانه، زوج‌هاییکه تظاهر به دوست داشتن هم می‌کنند، این عنصر حیاتی را ندارند. ممکن است ببینید که همدیگر را تحقیر می‌کنند، احساسات همدیگر را نادیده می‌گیرند یا مدام عقاید و تصمیمات همدیگر را دستکم می‌گیرند و بی‌اهمیت جلوه می‌دهند. این رفتارها ممکن است در ابتدا خیلی کوچک به چشم بیاید، اما نشانه‌های واضح فقدان احترام در رابطه است.

در فقدان احترام، عشق نیز آسیب می‌بیند.

 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.