۱۷۰۰۵۵
۲۴۹۹
۲۴۹۹

ترشحات پستان در زنان، علت و انواع آن

بخش بزرگی از یک بدن انسان داشتن، به این معنی است که دائما از خودتان سوال می کنید که چرا یک نوع مایع از یک سوراخ مشخص در یک زمان مشخص خارج می شود.

بخش بزرگی از یک بدن انسان داشتن، به این معنی است که دائما از خودتان سوال می کنید که چرا یک نوع مایع از یک سوراخ مشخص در یک زمان مشخص خارج می شود. بعضی چیزها طبیعی است (به عنوان مثال، شما دست تان را می برید و خونریزی می کنید) و موارد دیگر، مانند تخلیه ترشحات از نوک سینه، می تواند شما را سراسیمه کند. این اتفاق عجیبی است اما می تواند رخ بدهد و بیشتر اوقات چیز نگران کننده ای نیست. بیایید با یک واقعیت سرگرم کننده شروع کنیم. اکثر نوک سینه ها، اگر به اندازه کافی تحریک شوند، در نهایت ترشحات زرد یا خاکستری رنگ از آن ها بیرون می آید (در مورد آن ها بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد). اما تخلیه خود بخودی ترشحات سینه که از یک یا هر دو نوک سینه بیرون می آید بدون هر گونه تحریک شدنی باید توسط یک پزشک بررسی شود. در موارد نادر، این یک نشانه اولیه سرطان پستان است. و در مورد موارد خیلی نادرتری، این نشانه ای است که شما فقط نیاز به یک سوتین ورزشی بهتر دارید. در این مقاله هر چیزی که شما باید درباره خروج ترشحات از نوک سینه را بدانید آورده ایم.
علت و انواع ترشحات سینه در زنان
اگر ترشحات سینه، زرد یا خاکستری یا سبز رنگ باشد
بهترین راه طبقه بندی کردن ترشحات سینه رنگ آن هاست، زیرا این اولین چیزی است که شما وقتی خروج ترشحات از نوک سینه خود را می بینید متوجه آن خواهید شد، همچنین به دلیل اینکه رنگ های مختلف نشان دهنده علت های مختلف مشکلات را نشان می دهند.
دکتر ربکا برایتمن، یک متخصص پوست در نیویورک، می گوید که ترشح زرد، سبز یا خاکستری رنگ معمولا فقط خروج سلول های مرده پوست از داخل پستان است. دیگر تغییرات مطلوب خوش خیم سینه مانند اکستازی مجاری، زمانی که دیواره مجرای شیری ضخیم تر می شود و منجر به ذخیره شدن مایعات می شود همچنین می تواند باعث ترشحات زرد، سبز و یا خاکستری شود. اما حتی با وجود اینکه بیشتر این شرایط خطر ابتلا به سرطان را افزایش نمی دهند، برایتمن همچنان می گوید که باید با پزشک خود درباره خروج ترشحات تان صحبت کنید.
دکتر بورس مدیر مرکز پیشگیری از سرطان در هوستون، می گوید: که اکثر زنان، اگر نوک سینه ها را به اندازه کافی فشار دهند و یا تحریک کنند، احتمالا این ترشحات را مشاهده خواهند کرد. او می گوید: بدن شما سلول ها را وارونه می کند و آن ها جمع می شوند و شما می توانید مقداری از آن ها را خارج کنید. اگر یک بیمار برای دیدن این موضوع به او مراجعه کند، اولین دستور العمل بورس این است که فشار دادن یا تحریک نوک پستان را متوقف کند تا ببیند آیا این تخلیه خود به خودی است یا خیر. اگر چنین است، او می گوید که به مطب او برگردد و هر علت زمینه ای را کشف کنند.
برایتمن می گوید: چیزی که باعث می شود ترشح سبز یا زرد رنگ شود چیزی به نام پاپیلوما است. یا وجود یک توده خوش خیم در مجراست. این ها معمولا خیلی کوچک هستند که بتوانید در خود آزمایی پستان آن ها را پیدا کنید و با کمک سونوگرافی یا ماموگرام می توان آن ها را تشخیص داد. درمان استاندارد این است که جراحی پاپیلوم را حذف و بخشی از مجرا را که درگیر کرده است را بردارند. بورس می گوید: این یک جراحی ساده سرپایی است که نباید بر توانایی شما در تغذیه با شیر مادر تاثیر بگذارد.
ممکن است ترشحات زرد یا سبز نشان دهنده یک عفونت باشند. برایتمن می گوید: در هر نوع فرآیند بهبودی ممکن است کمی ترشح وجود داشته باشد. معمولا این عفونت ها به خوبی به آنتی بیوتیک های موضعی پاسخ می دهند، اما در بعضی موارد ممکن است یک آنتی بیوتیک خوراکی مورد نیاز باشد. در هر صورت، هر گونه ترشحات سینه باید توسط یک پزشک بررسی شود.
اگر ترشحات سینه روشن یا سفید باشد
برایتمن می گوید: شایع ترین زمان برای مشاهده ترشحات سینه در هنگام بارداری یا شیردهی است. کلستروم مرحله اول تولید شیر مادر است که معمولا در طول بارداری شروع می شود و معمولا سفید رنگ است. اما در خارج از دوران بارداری و شیردهی، زنان در نتیجه تحریک شدن ترشحات سفید و روشن را تجربه می کنند.
برایتمن می گوید: ورزشکاران خاصی می توانند بر روی سوتین خود متوجه ترشحاتی شوند. این اتفاق نگران کننده نیست و نشانه بدی از چیزی نیست. این مایع چیزی است به نام مایع مجرایی و اگر شخصی نوک سینه های حساسی داشته باشد می تواند در نتیجه اصطحکاک بین سوتین ورزشی و نوک سینه ها باشد. که این اتفاق معمولا با پوشیدن یک سوتین ورزشی قوی تر و حمایتی تر قابل حل است.
برایتمن می گوید: افزایش سطح هورمون پرولاکتین همچنین می تواند باعث ترشحات سفید یا روشن شود. بعضی از داروهای روانپزشکی و بعضی از داروهایی که برای درمان دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرند، سطح پرولاکتین را بالا می برند و منجر به ترشحات نوک سینه روشن یا سفید می شوند. در هر صورت، اگر این چیزی است که شما متوجه آن شدید، تماس بگیرید و قرار ملاقاتی را با دکتر خود برنامه ریزی کنید.
ترشحات سینه و سرطان سینه
هر دو دکتر برایتمن و بورس کاملا مطمئن هستند که ترشحات سینه یکی از نشانه های فوق العاده نادر سرطان سینه است. اما می تواند و اتفاق می افتد.
بورس می گوید: یک پزشک ممکن است سرطان سینه را در صورت تخلیه ترشحات به صورت خودبخودی (به معنی این که بدون تحریک یا فشرده شدن نوک سینه اتفاق بیفتد)، در صورت خروج ترشحات از یک یا هر دو سینه (سرطان سینه تقریبا همیشه در یک نقطه پیدا می شود نه در نقاط چندگانه) نشان می دهد. یا اگر تخلیه روشن یا خونی باشد. پزشک همچنین درباره سابقه خانوادگی سرطان و فاکتورهایی که در آن وجود دارد نیز سوال خواهد کرد.
بورس می گوید: اکثریت وسیع تر ترشحات سینه که به نظر می رسد به دلیل پاپیلوم خوش خیم است. در تعداد کمی، این می تواند به علت سرطان سینه باشد و به طور معمول یکی از علائم اولیه در این موارد است. اگر بورس معتقد باشد سرطان می تواند علت اصلی باشد، او ابتدا سینه ها را معاینه خواهد کرد، سپس یک ماموگرام، و در صورت لزوم بیوپسی سوزنی، سونوگرافی را انجام خواهد داد. او همچنین ممکن است پیشنهاد کند که مجرایی که ترشحات را تولید می کند را حذف کند. هم برای پایان دادن به علامت و جلوگیری از احتمال سرطان. ترشحات خود به خودی از نوک سینه بدون درمان از بین نمی روند و اکثر زنان دوست ندارند در عموم در حالی ظاهر شوند که یک لکه روی لباس شان است و باید مجرا را برای پایان دادن به این علامت حذف کنیم.
به طور کلی تخلیه از نوک سینه ها در نتیجه تحریک شدن طبیعی است. اما تخلیه خودبخودی مهم نیست به چه رنگ باشد حتما باید قرار ملاقاتی با پزشک تان داشته باشید به خصوص اگر شما باردار و شیرده نیستید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.