۲۳۹۴۷۷
۳۲۶
۳۲۶

انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار

بدن یک زن در طول دوران بارداری دستخوش تغییرات فیزیکی و روانی متعددی می‌شود که همیشه ساده نیستند و شما باید تلاش کنید تا آن‌ها را بپذیرید و در آغوش بگیرید. در این میان، انتخاب لباس زیر مناسب بارداری یک مسئله مهم است که به شما کمک می‌کند تا بهتر با تغییرات فیزیکی بدن خود کنار بیایید.

انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار

انتخاب لباس زیر مناسب بارداری ممکن است در نگاه اول کمی دشوار به نظر برسد، اما با دانستن چند نکته ساده به کاری آسان تبدیل می‌شود. در واقع، لباس زیر مناسب برای بارداری باید طوری باشد که شما در آن احساس راحتی کنید و فضای تغییر داشته باشید.


بیشتر بخوانید: صفر تا صد بارداری


در این مقاله می‌خوانید:

لباس زیر بارداری چیست؟

زنان باردار با افزایش وزن و بزرگ شدن شکم‌شان بر اثر رشد جنین چاره‌ای ندارند، جز این‌که لباس زیرهای مخصوص بپوشند. این شورت و سوتین‌های مخصوص به مادران باردار کمک می‌کنند تا راحت‌تر باشند و احساس خفگی و گرفتگی نکنند.
پارچه استفاده شده در این لباس‌ها نرم و نخی است و از قسمت پایین کمر و شکم حمایت می‌کند و در عین حال، فشار را نیز از روی عضلات لگن شما برمی‌دارد. پوشیدن این لباس زیرها حتی پس از بارداری، تا زمانی که اندام قبل از بارداری خود را به دست آورید، توصیه می‌شود و به دلیل کشی بودن خود به شما کمک می‌کند تا جمع‌وجور و در عین حال، راحت باشید.

انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار


بیشتر بخوانید: لباس های ضروری که باید در کمد هر خانمی باشد


مهمترین ویژگی های لباس زیر بارداری

انتخاب لباس زیر مناسب بارداری در صورتی ممکن است که شما بدانید باید دنبال چه ویژگی‌هایی بگردید:

  • قابلیت تنفس: این ویژگی برای راحتی و قدرت تهویه لباس زیر لازم است. الیاف مصنوعی در مقایسه با پارچه‌های نخی راحتی چندانی ایجاد نمی‌کنند و از آن جایی که تهویه کمتری نیز دارند، ممکن است منجر به عفونت باکتریایی، خارش و ناراحتی شوند.
  • کشش پذیری: سینه‌های زنان با نزدیک شدن از سه ماهه دوم به سه ماهه سوم بارداری، شروع به بزرگ شدن می‌کنند. بنابراین، لباس زیرهایی که قابلیت کشش داشته باشند، طبیعتاً مناسب‌ترند.
  • جذب رطوبت: زنان بر اثر تغییرات هورمونی در بارداری ممکن است دچار تعریق بیش از حد شوند. در این شرایط، لباس زیرهای پنبه‌ای به دلیل خاصیت جذب رطوبت یک گزینه عالی هستند.
  • حمایت و راحتی: مهم‌ترین دلیلی که زنان باردار را به سمت لباس زیرهای مخصوص این دوره می‌کشاند، حمایت و راحتی است که از این نظر نیز می‌توان لباس‌ زیرهای پنبه‌ای را پیشنهاد کرد.
  • بدون درز: لباس زیر مناسب برای بارداری باید بدون سیم و بدون درز باشد تا بتواند آن راحتی مدنظر را فراهم کند و باعث آزار و اذیت شما نشود.

انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار


بیشتر بخوانید: خانم ها در انتخاب لباس زیر اشتباهات را مرتکب نشوید


انواع مدل لباس زیر بارداری

لباس زیرهایی که در دوران بارداری استفاده می‌شوند، در دو دسته کلی زیر قرار دارند:

سوتین بارداری

این سوتین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند از سینه‌های در حال رشد شما حمایت کنند و در عین حال، راحت نیز باشند. پس بهتر است شما هم پارچه‌های نرم و قابل تنفس را انتخاب کنید. البته کاربردی بودن هم در کنار راحتی مهم است. پس اگر قصد دارید که سوتین خود را برای زمان شیردهی نیز نگه دارید، دنبال سوتین‌هایی بگردید که بتوانید زیر آن‌ها پد بگذارید و جلوی نشتی از نوک سینه‌های خود را بگیرید.


بیشتر بخوانید: انتخاب لباس مناسب براساس فرم بدن


شورت بارداری

این شورت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند کشش لازم برای رشد شکم شما را فراهم کنند. در واقع، بسیاری از شورت‌های بارداری تا روی شکم شما کشیده می‌شوند تا از آن حمایت کنند. البته انواع دیگری از شورت‌های بارداری نیز وجود دارند که در زیر برآمدگی شکم شما قرار می‌گیرند تا فشار کمتری وارد کنند و از این نظر برای شما راحت‌تر باشند.  

انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار


بیشتر بخوانید: شورت یکبار مصرف؛ انواع، عوارض و کاربرد شورت یکبار مصرف


نحوه انتخاب لباس زیر مناسب بارداری

انتخاب لباس زیر مناسب برای خانم های باردار با دانستن دو نکته کلی زیر امکان پذیر است:

  • به راحتی آن توجه کنید: درست مانند لباس‌های بارداری، شورت‌ها و سوتین‌های بارداری نیز معمولاً به دلیل زشت و چروک بودن شهرت بدی پیدا می‌کنند. با این حال، می‌توانند این ایراد را با راحتی بسیار زیاد خود جبران کنند و شما نیز باید همین ویژگی را در اولویت خرید خود قرار دهید.
  • به جنس آن توجه کنید: لباس زیرهای غیربارداری اغلب با استفاده از مواد مصنوعی مانند مخلوطی از پلی استر و ویسکوز ساخته می‌شوند. برعکس، لباس‌های زیرهایی که برای زنان باردار تعبیه شده‌اند، معمولاً سطح پنبه بالاتری دارند که نه تنها باعث می‌شود نرم‌تر و صاف‌تر باشند، بلکه امکان تنفس بیشتری را نیز فراهم می‌کنند.

انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار


بیشتر بخوانید: ۳ راه حل برای روزهایی که فکر می کنید هیچ لباسی برای پوشیدن ندارید


زمان مناسب برای استفاده از لباس زیر بارداری

این واقعاً به خود شما بستگی دارد که چه زمانی تصمیم بگیرید لباس زیر بارداری بپوشید. با این حال، توصیه ما و بسیاری از متخصصان این است که به محض احساس ناراحتی در لباس زیرهای عادی خود، به فروشگاه بروید و چند دست لباس زیر مخصوص بخرید. ممکن است درباره این‌که دقیقاً چه سایزی مناسب شما است یا چه مدل شورت و سوتینی باید بپوشید، شک داشته باشید و چیزی ندانید.
با این حال، استرس نگیرید! زیرا می‌توانید با متخصص یا مامای خود نگرانی‌هایتان را در میان بگذارید و هم‌چنین، با مراجعه به فروشگاه‌های قابل اعتماد، از نظر حرفه‌ای فروشندگان لباس بارداری کمک بگیرید. یک راه دیگر این است که دور شکم، کمر و سینه‌های خود را با سانتی‌متر اندازه گیری کنید تا درک بهتری از سایز خود داشته باشید. توصیه می‌کنیم که چند مدل مختلف شورت و سوتین نیز بخرید و آن‌ها را امتحان کنید تا بتوانید مدل مناسب خود را بیابید.

انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار


بیشتر بخوانید: هر آنچه از بارداری باید بدانید!


کلام آخر

انتخاب لباس زیر مناسب بارداری برای این است که شما بتوانید با تغییرات بدن خود همراه شوید. در واقع، شما باید بتوانید با انتخاب این لباس زیرهای مخصوص، راحتی و حمایت لازم برای بدن خود را فراهم کنید. از این نظر، توصیه می‌کنیم که سراغ لباس‌هایی از جنس نخ و پنبه باشید تا آن تنفس و تهویه مورد نظر شما را مهیا کنند. علاوه بر این، بهتر است که این لباس زیرها خاصیت جذب رطوبت نیز داشته باشند تا بتوانند با تعریق شما در دوران بارداری کنار بیایند.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: vstar

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.