۱۰۸۹۲۵
۸۴۵۰
۸۴۵۰

سیر نشدن نوزاد، علامت شایع

نوزادم چند روزی است زیاد انگشت شستش را می مکد، چرا؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: نوزاد من ۷۵ روز دارد چند روزی است زیاد انگشت شستش را می مکد و تمایلی به خوردن شیرم ندارد، وزن نوزادم نرمال است و آب دهانش زیاد می رود. آیا کودکم مشکلی دارد؟

پاسخ دکتر فاطمه هدی فلاح، متخصص کودکان:
به طورکلی خوردن انگشت در نوزادان جزو رفتار طبیعی آن ها است و این کار در آنها اشکالی ندارد و معمولا از ۱۸ ماهگی تا دو سالگی این کار را انجام می دهند. حتی ممکن است قبل از ۱۸ ماهگی هم این کار را انجام دهند و جای نگرانی وجود ندارد و کم کم این عادت را ترک می کنند. اما احتمال اینکه نوزاد شما سیر نمی شود بیشتر است چون وقتی به گرسنه ماندن نوزاد بی توجه باشید کم کم انگشت خود را می مکد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنم که برای بهبود تغذیه نوزاد خود، راه های افزایش وزنش، تقویت شیر خود و علت سینه نگرفتن که می تواند به دلیل تغییر طعم شیر بر اثر مصرف دارو، بوی عطر شما و برفک دهانش باشد حتما به متخصص نوزادان مراجعه کنید تا معاینه شود. آبریزش از دهان نوزاد در این سن می تواند به دلیل رفلاکس معده او باشد چرا که یکی از علائم اصلی رفلاکس که جزو علامت های متفاوت رفلاکس است، آبریزش از دهان نوزاد است چون دندان درآوردن نوزاد در ماه های بالاتر اتفاق می افتد.



محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.