۲۳۸۳۲۵
۲۵
۲۵

زاویه سازی فک با تزریق چربی؛ ماندگاری، مزایا و عوارض

برای این‌که چهره خود را به روز کنید؛ بد نیست از روش زاویه سازی فک با چربی هم اطلاعات کافی داشته باشید.

زاویه سازی فک با تزریق چربی؛ ماندگاری، مزایا و عوارض

اگر می‌خواهید صورتی کشیده با پروفایل امروزی داشته باشید؛ شاید بد نباشد زاویه سازی فک با تزریق چربی را در نظر بگیرید. در این صورت می‌توانید به صورت دائمی چهره‌ای به روز داشته باشید و از کیفیت فیلر چربی هم مطمئن شوید.  انتقال چربی صورت شامل برداشتن چربی اضافی از ناحیه ای از بدن و تزریق آن به اطراف چانه برای افزایش صافی و وضوح خط فک است. این یک روش فوق‌العاده و کم تهاجمی برای افزایش نواحی اطراف چانه یا بزرگ‌کردن چانه است تا انتقال یکپارچه بین چانه و فک ایجاد شود. در حالی که برخی از جراحان ممکن است چربی را برای تقویت چانه توصیه کنند، گروهی هم فیلر را پیشنهاد می‌دهند. در ادامه بررسی می‌کنیم که گرافت چربی برای زاویه سازی فک مناسب است؟

در این مقاله می‌خوانید:

 

 

زاویه سازی فک با تزریق چربی چگونه است؟

زاویه سازی فک با تزریق چربی این روزها خیلی محبوب شده است. فک یکی از اجزای مهم صورت است که نقش اثرگذاری روی زیبایی ظاهری دارد. فک کوچک باعث نازیبا شدن فرم صورت می‌شود. اما خوشبختانه به لطف پیشرفت علمی روش‌های کم خطری برای زاویه سازی صورت و فک پیدا شده‌اند مانند تزریق چربی که به برجسته‌سازی فک و زاویه سازی صورت کمک می‌کند. هرچقدر که سن بالاتر برود میزان چربی‌های صورت هم کمتر می‌شوند و به سمت پایین بدن یعنی ناحیه شکم مهاجرت می‌کنند.

زاویه سازی فک در چه مواقعی انجام می‌شود؟

زاویه سازی فک با تزریق چربی برای این افراد مناسب است:

  • اشخاصی که فک مربعی شکل دارند.
  • کسانی‌که فک‌شان عریض و پهن باشد.
  • افرادی که چانه دایره‌ای شکل دارند.
  • کسانی که به تازگی خیلی لاغر شده‌اند.
  • آن‌هایی که گونه‌های لاغری دارند.
  • خانم‌هایی که فرم فک آن‌ها مردانه است.
  • افرادی که خط فک زاویه‌دار دارند و می‌خواهند پررنگ‌تر و برجسته‌تر شود.
  • کسانی که می‌خواهند چهره‌ای کشیده‌تر داشته باشند. 

آیا مردان هم می‌توانند با تزریق چربی زاویه سازی فک داشته باشند؟

بله. در این روش هم خانمها کاندید عمل هستند؛ هم مردان می‌توانند برای خود فک زیباتری را هدف قرار دهند. 

زاویه سازی فک با تزریق چربی؛ ماندگاری، مزایا و عوارض

 

چه کسانی نباید زاویه سازی فک با چربی را انجام دهند؟

بهتر است افرادی که صورت چاقی دارند و می‌خواهند به دلیل اضافه وزن، رژیم غذایی و برنامه ورزشی بگیرند؛ تزریق چربی را انجام ندهند؛ چراکه این با تلاش برای چربی‌سوزی چربی تزریق شده به فک‌شان هم تجزیه خواهد شد. بهتر است ابتدا به وزن ایده‌آل خود برسید؛ سپس تزریق چربی را به فک خود انجام دهید. 

مزایای زاویه سازی فک با تزریق چربی

  • یک زاویه فک منحنی و ایده‌آل ایجاد می‌شود
  • انتقال یک دست چربی بین چانه و فک اطراف آن
  • نتیجه زاویه ساز ی با تزریق چربی طولانی تر در مقایسه با فیلر ژل است 
  • یک روش زاوه سازی طبیعی با حداقل خطرات
  • دوره نقاهت سریع

زاویه سازی فک با تزریق چربی؛ ماندگاری، مزایا و عوارض

نحوه زاویه سازی فک با تزریق چربی

نحوه زاویه سازی فک با تزریق چربی شامل سه مرحله مهم است:

  1. حذف چربی
  2. آماده سازی چربی
  3. تزریق چربی

اولین مرحله

استخراج چربی، از طریق لیپوساکشن ملایم و کم مکش انجام خواهد شد. در طول این فرآیند، دکتر متخصص جراح پلاستیک مقدار کمی چربی اضافی را از ناحیه اهداکننده در هر نقطه از بدن که دارای حجم اضافی باشد، استخراج می‌کند. برای بسیاری از بیماران، چربی مورد نیاز برای این روش از باسن، پهلو، شکم یا ران گرفته می شود. تکنیک های لیپوساکشن کم مکش برای جلوگیری از آسیب رساندن به سلول های چربی و اطمینان از اینکه آنها در شرایط بهینه برای انتقال هستند استفاده می شود.

مرحله دوم

این روش شامل جداسازی و آماده سازی سلول های چربی برای تزریق در اطراف ناحیه چانه است. برای انجام این کار، دکتر رهبان چربی استخراج شده را با سرعت بالا در یک سانتریفیوژ می چرخاند تا سلول های چربی را از هر مایعی که در طی لیپوساکشن نیز جمع آوری می شود، جدا کند. از آنجا، او تمام سلول‌های چربی آسیب‌دیده را جدا کرده و پاک می‌کند تا آنها را برای عمل آماده کند.

زاویه سازی فک با تزریق چربی؛ ماندگاری، مزایا و عوارض

مرحله نهایی

انتقال چربی شما شامل تزریق سلول های چربی جدا شده به ناحیه چانه و ناحیه فک شما است تا یک کانتور جدید و بهبود یافته ایجاد شود. دکتر زاویه سازی فک با تزریق چربی به طور استراتژیک تزریقات شما را در اعماق و مکان های مختلف قرار می دهد تا بهبودهای دقیق مورد نیاز شما را ایجاد کند.

در بسیاری از موارد، دکتر شما انتقال چربی چانه شما را با روش های تکمیلی ترکیب می کند تا به یک تحول جامع دست یابد. به عنوان مثال، انتقال چربی همراه با لیفت گردن یا لیپوساکشن ساب منتال می تواند کل قسمت پایینی صورت، فک و گردن را بهبود بخشد و ظاهری جوان تر و جوان تر ایجاد کند.

زاویه سازی فک چند جلسه است؟

برای تزریق چربی به فک خود، لازم است یک نصف روز به کلینیک جراحی محدود مراجعه کنید. 

آمادگی قبل از زاویه سازی فک با تزریق چربی

برای عمل زاویه سازی فک به روش تزریق و انتقال گرافت چربی لازم نیست کار خاصی انجام دهید. 

برای زاویه سازی فک چند سی‌سی چربی نیاز است؟

پزشک جراح شما، بسته به هدف شما از عمل زیبایی و وضعیت جسمی‌تان، ممکن است از 1 تا 10 سی‌سی چربی به چانه و فک شما تزریق کند.

زاویه سازی فک با تزریق چربی؛ ماندگاری، مزایا و عوارض

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک با تزریق چربی

بعد از این‌که زاویه‌سازی فک با تزریق ژل انجام شد؛ بهتر است این نکات مراقبتی را مد نظر داشته باشید که در دوره نقاهت خود، راحتی و آسایش داشته باشید. 

  1. بعد از اتمام فرایند تزریق هرگز به ناحیه تحت درمان دست نزنید، پرهیز از دست زدن به نواحی تزریق شده خطر ابتلا به انواع عفونت‌ها را کاهش می‌دهد و از حرکت کردن چربی جلوگیری می‌کند.
  2. شما می‌توانید پس از گذشت ۲۴ ساعت، صورت خود را با شامپوی مخصوص بشویید و خشک کنید. توصیه می‌شود این کار را به‌آرامی انجام دهید و از وارد کردن هرگونه فشار اضافی بپرهیزید.
  3. هرگز بعد از تزریق روی صورت خود نخوابید، می‌توانید از چند بالشت برای تنظیم حالت سر خود استفاده کنید. این کار را تا زمانی که چربی در جای خود ثابت شود، انجام دهید. خوابیدن طولانی‌مدت روی صورت نتیجه‌ای جز بد فرمی صورت شما و جابه‌جایی چربی تزریق شده به دنبال نخواهد داشت.
  4. منطقه تحت درمان را هر روز تمیز کنید و بعد از سه الی چهار روز ناحیه‌ای که از آن چربی استخراج شده و ناحیه‌ای که به آن چربی تزریق شده است را  با محلول الکلی و پنبه استریل تمیز کنید.
  5. سعی کنید در طول دوره نقاهت از مواد آرایشی و چرب استفاده نکنید.
  6. داروها و مکمل‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را سر زمان تعیین شده و دقیق مصرف کنید تا دوره نقاهت شما به‌خوبی و در کمترین زمان ممکن سپری شود.
  7. هرگز در دوره نقاهت خود از دخانیات و مشروبات الکلی استفاده نکنید، این عادت دوره نقاهت شما را طولانی‌تر می‌کند و ممکن است عوارض جانبی بیشتری را برای شما بیاورد.
  8. گرما، اشعه و نور مستقیم برای زاویه سازی فک با تزریق چربی مضراند؛ بنابراین در طول دوره بعد از تزریق و نقاهت بهتر است کمتر در مقابل هوای گرما و نور خورشید قرار بگیرید.

عوارض زاویه سازی فک با تزریق چربی

اگرچه روش زاویه سازی فک پایین با تزریق چربی، بسیار کم‌خطر است اما در برخی افراد می‌تواند سبب برخی مشکلات شود. عوراض زاویه سازی فک با تزریق چربی عبارت‌اند از:

  • احساس درد در ناحیه فک 
  • کبودی و تورم در قسمتی که چربی پیوند شده
  • عفونت در قسمت تزریق و جایی که چربی خارج شده 
  • التهاب در ناحیه تزریق زاویه سازی فک
  • خونریزی در نواحی که چربی خارج شده 
  • نامتقارن بودن صورت بعد از تزریق
  • نارضایتی بیمار از ظاهر فک خود

جمع‌بندی

روش تزریق چربی برای زاویه‌ سازی فک پایین، در سال‌های اخیر بسیار متداول شده است. از آنجا که این روش نسبت به دیگر شیوه‌های کانتورینگ صورت، هزینه کمتری دارد و سال‌ها ماندگاری دارد؛ بسیاری از جراحان این روش را توصیه می‌کنند. در این رابطه می‌توان به طور دلخواه تصمیم گرفت اما بهتر است اجازه بدهید که پزشک جراحی که به او مراجعه کرده‌اید؛ برای‌تان تصمیم بگیرد. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.