۶۸۵۹۴
۴۹۹۳
۴۹۹۳

افزایش جسارت کودک، چگونه امکان‌پذیر است؟

یک پدر مقتدر و قوی خودش بهترین الگو برای فرزندش است.

پرسش: کودک 4 ساله ای دارم که نسبت به همسالان خود از جسارت کمتری برخوردار است. البته خواهر بزرگتری هم دارد که 9 ساله است. چگونه می توانیم دراین مورد به فرزندمان کمک نماییم.

پاسخ: بهترین کار این هست که توانمندی فرزندتان اولا گسترش بدهید و بعد اینکه مشوقش باشید و توانمندیش را به او یادآور شوید. در این رابطه از قدم های ساده شروع کنید. بعد اینکه متناسب با توانمندیش تشویقش کنید. خود تشویق نامتناسب و زیاد هم ضعف محسوب می شود. زیرا خود کودک می داند که توانمندی او چه قدر است.

کلاس های ورزشی و توانمندی در مهارت بدنی، بازی کردن شما با او، همراهی او در کارهای مردانه با شما، همه و همه تاثیر گذار است. هر کجا ضعف داشت، قدم های پیشرفت را ساده به دشوار تعریف کنید و کمکش کنید با موقعیت روبرو شود. اما باید موقعیت طوری تعریف شود که احتمال موفقیتش بیشتر باشد.

یک پدر مقتدر و قوی خودش بهترین الگو برای فرزندش است. پس بگذارید بیشتر با شما باشد و شما هم در مواردی که سوال برایتان پیش آمد یک به یک مطرح کنید تا در این زمینه دیدگاه جامع تری نسبت به موضوع کسب کنید.
منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.