۲۳۸۷۹۲
۳۳
۳۳

۵ ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه

پرده‌ها حکم لباس خانه شما را دارند و می‌توانند زیبایی دکوراسیون داخلی منزل و البته پنجره‌ها را چندین برابر کنند. اما، موقعیت قرارگیری پرده‎ها همواره باعث می‌شود که در طول سال مجبور شویم آن را چندباری بشوییم، به خصوص اگر نزدیک به عید باشیم و تصمیم داشته باشیم خانه را برق بیاندازیم.

5 ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه

پرده‌ها حکم لباس خانه شما را دارند و می‌توانند زیبایی دکوراسیون داخلی منزل و البته پنجره‌ها را چندین برابر کنند. اما، موقعیت قرارگیری پرده‎ها همواره باعث می‌شود که در طول سال مجبور شویم آن را چندباری بشوییم، به خصوص اگر نزدیک به عید باشیم و تصمیم داشته باشیم خانه را برق بیاندازیم. در این میان، خیساندن پرده داخل آب گرم و چلاندن آن با مواد شوینده، ممکن است در حالی که به بافت پرده آسیب می‌زند، در نهایت کاملا لکه‌ها و کثیفی‌ها را از بین نبرد. بنابراین ما 5 ترفند جذاب و ساده در این مقاله به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای شب عید پرده‌هایی نو داشته باشید!

1. ترفند اول برای شست و شوی انواع پرده

5 ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه

اگر جنس پرده شما بسیار حساس نبود، می‌توانید از ماشین لباسشویی برای شست‌وشوی آن بهره بگیرید. در این ترفند، پرده‌تان که به شدت کثیف و چرب شده است را یک ربع، با آب خالی داخل ماشین لباس‌شویی بشویید. سپس برای یک ربع دوم یک پیمانه نمک اضافه کنید. برای یک ربع سوم یک فنجان پودر صابون و یک قاشق جوش شیرین را ترکیب کنید و با مقداری مایع لباسشویی داخلی محفظه بریزید. نتجیه شما را شگفت‌زده خواهد کرد. 


بیشتر بخوانید: برای نظافت منزل برنامه هفتگی، ماهانه و سالانه داشته باش


۲. ترفند دوم برای شست و شوی پرده آشپزخانه

5 ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه

عموما پرده‌های آشپزخانه به شدت چرب می‌شوند، به خصوص اگر نزدیک به اجاق گاز باشند. وقتی پرده آشپزخانه را برای خانه تکانی می‌شوییم، عموما با شکست مواجه می‌شویم. اما، برای از بین بردن تمامی لکه‌ها و چربی‌های روی پرده آشپزخانه، چاره‌ای وجود دارد و آن این است که پرده آشپزخانه را به شکلی که در ترفند یک گفته شد بشوییم، اما در یک ربع سوم، علاوه‌بر پودر صابون، جوش شیرین و مایع لباسشویی، یک عدد قرص ماشین ظرفشویی نیز اضافه کنیم. در این صورت نه تنها پرده شما به طور کل از هر چربی پاک می‌شود، بلکه جلوه‌ای درخشان پیدا می‌کند.

3. ترفند سوم برای شست وشوی پرده حساس

5 ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه

اگر پرده‌های ما از جنس‌هایی مثل حریر یا ابریشم باشند، با هر چرخش ماشین لباسشویی، دل ما نیز می‌چرخد و نگران از بین رفتن پرده‌مان می‌شویم. نگران نباشید. کافی است ابتدا پرده را داخل ماشین لباسشویی با چرخش آرام بریزید، دمای آب را زیاد نکنید (حداکثر 40 سانتی گراد کافی است)، از شوینده‌های خیلی قوی استفاده نکنید، به جای آن بهتر است چند قطره آبلیمو اضافه کنید تا خاصیت اسیدی‌اش کثیفی‌ها را به شکلی طبیعی از بین ببرد. در نهایت پرده را به آرامی از ماشین لباسشویی بیرون بکشید و تا خشک شدن آن، به شکلی خشن با پرده برخورد نکنید.

4. ترفند چهارم برای شست‌وشوی پرده حساس

5 ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه

اگر همچنان پس از مطالعه ترفند شماره سه، می‌ترسید که پرده ظریف و حساس شما با خطر مواجه باشد، بهتر است آن را با دست بشویید. در درجه اول برای شست‌وشوی پرده با دست، باید تشتی بزرگ انتخاب کنید که پس از قرار دادن پرده در آن به اندازه 5 الی 10 سانتی متر از سطح آن خالی بماند. سپس دمای حرارت آب را چک کنید که بین 30 الی 40 درجه سانتی گراد باشد. اول تشت را با آب پر کنید و بعد پرده را داخل تشت فرو ببرید. یک ربع منتظر بمانید. آب را خالی کنید و مجددا پر کنید. این بار از مواد شوینده ضعیف یا ترکیبی از جوش شیرین و پودر صابون استفاده کنید. پس از یک ربع، پرده را با دست شست‌وشو دهید. اگر مواد شوینده یا مواد ترکیبی شما اسانس خوشبو کننده نداشت، می‌توانید از مایع نرم کننده حوله و لباس استفاده کنید که هم پرده را لخت‌تر می‌کند و هم به آن عطر خوشی می‌بخشد.

5. ترفند پنجم برای شست‌وشوی پرده‌های سنگین

5 ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه

اگر جنس پرده‌های شما از پارچه‌هایی مثل مخمل است، شستن آن در خانه کار راحتی نیست، به خصوص اگر متراژ پرده بسیار بالا باشد. برای شستن پرده‌های سنگین، می‌توانیم از بخارشوی کمک بگیریم. برای این منظور بخارشوی را آماده کنید و از بالا به پایین بر سطح پرده بکشید. فراموش نکنید که دمای حرارت بخارشو، گاهی می‌تواند سوزاننده باشد، پس درجه حرارت را بر اساس دفترچه راهنمای دستگاه بخارشویتان بررسی کنید. فراموش نکنید که بخارشوی نیز می‌تواند پرده را مرطوب کند، بنابراین تا قبل از خشک شدن آن، زیاد به آن دست نزنید.

نکته شست‌وشوی پرده در خانه تکانی:

5 ترفند ساده و جالب برای شستن پرده در خانه

بحث شست‌وشوی پرده یک طرف ماجرا است؛ ما چطور می‌توانیم ده‌ها متر پارچه را اتوکشی کنیم؟ آن همه کار برای خانه تکانی باقی مانده، اما مجبوریم ساعت‌ها وقتمان را برای اتوکشی پرده هدر دهیم. راه حل ساده‌تری هم برای صاف شدن پرده‌ها هست. اگر حین شست‌وشوی پرده از نرم‌کننده استفاده کرده باشیم، پارچه در حال شست‌وشو چروک نشده است، بلکه گره‌های موجود در آن باز شده. بنابراین، کافی است همان موقعی که پرده را از ماشین بیرون می‌آورید، آن را از چوب پرده آویزان کنید و اجازه دهید در همان حالت خشک شود. احتمال مقاومت پارچه تقریبا صفر است، اما اگر بخش‌هایی چروک بود می‌توانید کارش را با بخارشوی تمام کنید! 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.