۲۳۹۳۴۲
۲۲۶
۲۲۶

نقش روشنایی در رابطه جنسی

نقش روشنایی در رابطه جنسی چیست؟ آیا نور زیاد باعث تحریک بیشتر می‌شود، یا نور کم؟ واقعیت این است که انتخاب نور کم یا زیاد، به روحیه اشخاص بستگی دارد.

نقش روشنایی در رابطه جنسی

نقش روشنایی در رابطه جنسی چیست؟ آیا نور زیاد باعث تحریک بیشتر می‌شود، یا نور کم؟ واقعیت این است که انتخاب نور کم یا زیاد، به روحیه اشخاص بستگی دارد.

در این مقاله می‌خوانید: 

نقش روشنایی در رابطه جنسی

نقش روشنایی در رابطه جنسی، تاریکی اتاق

برای برخی از افراد، رابطه جنسی در تاریکی، حالتی از امنیت روانی بیشتر فراهم می‌کند. داشتن شرم، یا نداشتن اعتماد به نفس درباره تصویری که فرد از بدن خود دارد، باعث می‌شود رابطه جنسی در تاریکی برایش دلپذیرتر باشد. طبیعی است که در صورت داشتن آرامش روانی، هر دو طرف لذت بیشتری را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، داشتن رابطه جنسی در محیط تاریک به ارگاسم رسیدن هر دو طرف را آسان‌تر می‌کند چون هیچ‌گونه عنصری برای حواس‌پرتی وجود ندارد. 

هر قدر هم همسرتان و داشتن رابطه جنسی با او برایتان جذاب باشد، تعدادی از جزئیات در فضای اطراف شما ممکن است توجهتان را به خودش جلب کند. جزئیاتی مانند عناوین کتاب‌هایی که دااخل قفسه وجود دارد، لباس‌هایی که باید مرتب شوند و هر عامل دیگر. در تاریکی، تمرکز شما بر رابطه جنسی و در نتیجه رسیدن به ارگاسم، بسیار آسان‌تر است.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ دکوراسیون اتاق خواب، ۱۰ ترکیب رنگ بی‌نظیر

نقش روشنایی در رابطه جنسی

نقش روشنایی در رابطه جنسی، نور کم

برخی از افراد ترجیح می‌دهند در نور کم، رابطه جنسی داشته باشند. درباره نقش روشنایی در رابطه جنسی، می‌توان گفت که در نور کم، جذابیتی عاشقانه وجود دارد. نور کم می‌تواند تاثیری واقعی بر میل جنسی شما داشته باشد.

بر خلاف برخی از افراد که رابطه جنسی در محیط تاریک را ترجیح می‌دهند، انجام این عمل در روشنایی، یک موضوع غیر قابل بحث است. مثلا آن‌هایی که می‌خواهند برای اولین بار با همسرشان رابطه جنسی داشته باشند، ترجیح می‌دهند همسرشان را به طور کامل ببینند. دیدن چهره طرف مقابل  به آن‌ها کمک می‌کند تا متوجه شوند، همسرشان چقدر از رابطه جنسی لذت می‌برد. 

علاوه بر این‌ها رابطه جنسی در روشنایی، به مرور آرامش را در بدن طرفین افزایش می‌دهد و آن‌ها می‌توانند حالت‌های جدید لذت را کشف کنند. 

بیشتر بخوانید: توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

نقش روشنایی در رابطه جنسی

نقش روشنایی در رابطه جنسی، نور متوسط

کارشناسان جنسی می‌گویند لامپ‌های ۴۰ واتی، شانس شما را برای داشتن رابطه زناشویی در اتاق خواب افزایش می‌دهد. این لامپ‌ها به اندازه کافی روشن هستند تا سطح تستوسترون را حفظ کنند، اما به اندازه لازم نیز کم‌نور هستند تا آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند. 

لامپ 40 واتی باعث ایجاد خلق و خوی عالی می‌شود. در این نور فضای اتاق نه تاریک کامل است، نه آنقدر روشن که باعث آزار شما شود. چنین نوری، درخشندگی عالی ایجاد می‌کند که هم محرک رابطه جنسی است، هم آنقدر روشن نیست که درباره اندام خودتان احساس کمبود اعتماد به نفس داشته باشید.  

نقش روشنایی در رابطه جنسی، ایده هایی برای اتاق خواب

اتاق خواب یک زوج باید سبک و شخصیت هر دو طرف را منعکس و در عین حال فضایی عالی برای لحظات عاشقانه ایجاد کند. در ادامه، نکاتی عالی برای نورپردازی اتاق مطرح می‌کنیم که به شما کمک می‌کند اتاق خواب خود را به یک پناهگاه رمانتیک تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید:  اصول رابطه جنسی موفق که باید بدانید

نقش روشنایی در رابطه جنسی

آباژورهایی با نورهای پراکنده انتخاب کنید

استفاده از آباژورها در اتاق خواب مفید است چون نوری غیرمستقیم ایجاد می‌کنند. بهتر است لامپ‌های هوشمند LED را انتخاب کنید که امکان تغییر رنگ داشته باشند و از طریق تغییر سوئیچ دیمر کنترل شوند اگر درباره انتخاب رنگ نور اتاق خواب تردید دارید، بدانید که رنگ قرمز، درخششی گرم و دنج و رنگ آبی، احساس آرامش ایجاد می‌کند. کدام‌یک بهتر است آبی، یا قرمز؟ کاملا به سلایق شما بستگی دارد.

رنگ قرمز، درخششی گرم و دنج و رنگ آبی، احساس آرامش ایجاد می‌کند. کدام‌یک بهتر است آبی، یا قرمز؟ کاملا به سلایق شما بستگی دارد

لامپ های هوشمند دیواری بخرید

چراغ‌های کنار تخت دیواری که دارای سرهای قابل تنظیم هستند، برای آن‌هایی که عاشق مطالعه در اتاق خواب هستند، گزینه‌ای عالی به شمار می‌روند. این لامپ‌های هوشمند از وای فای برای اتصال به برنامه گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و به شما امکان می‌دهند روشنایی و دمای رنگ نور را به مقدار دلخواهتان تغییر دهید.

بهتر است لامپی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد در سمت خودتان نور مناسب را تنظیم کنید. 

بیشتر بخوانید: نورپردازی اتاق نوزاد، بچه‌ها و چراغ خواب

نقش روشنایی در رابطه جنسی

نور مستقیم و غیر مستقیم را با هم ترکیب کنید

به جای استفاده از لامپ‌هایی با نور و رنگ یکسان، ترکیبی از منابع نوری مختلف را امتحان کنید که قابل تنظیم باشند. چنین انتخابی این امکان را ایجاد می‌کند که نور مناسب مورد نظرتان را در هر زمان تنظیم کنید. ضمن این‌که از یکنواختی جلوگیری می‌کند و می‌توانید آن را مناسب حال و هوایتان تغییر بدهید.

نقش روشنایی در رابطه جنسی

نقش روشنایی در رابطه جنسی؛ نور قرمز

دلیلی وجود دارد که تمام قلب‌های روز ولنتاین به رنگ قرمز هستند. رنگ قرمز احساس عاشقانه را برمی‌انگیزد. با استفاده از چراغ‌های قرمز، اتاق شما گرم‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود. به غروب خورشید فکر کنید که چگونه رنگ‌های نارنجی، صورتی و قرمز در سراسر آسمان می‌درخشد و چقدر جذاب است.

علاوه بر جذابیت، همچنین ثابت شده که نور قرمز اثرات آرام‌بخش بر روی افراد دارد، در نتیجه آرامش را برای شما و شریک زندگی‌تان آسان‌تر می‌کند، استرس را کاهش می‌دهد و یک فضای عاشقانه ایجاد می‌کند. 

بیشتر بخوانید: رابطه (جنسی) زناشویی در صبح، چه فوایدی دارد؟

نقش روشنایی در رابطه جنسی

نقش روشنایی در رابطه جنسی؛ لامپ های Fairy

با نورهای fairy (پری) در اتاق خواب خود حس عاشقانه مسحورکننده ایجاد کنید.

این لامپ‌های ریسه‌ای می‌تواند نور اتاق خواب را رمانتیک و جادویی کند. با آویزان کردن این چراغ‌ها در اطراف دیوار، پشت تخت، یا پرده‌ها، به اتاق خوابتان جذابیت بیشتری بدهید.

خلاصه

همان‌طور که متوجه شدید نقش روشنایی در رابطه جنسی، کاملا به حس و حال و شخصیت شما بستگی دارد. ممکن است تاریکی، نور کم، یا متوسط را ترجیح بدهید. نور قرمز، درخششی گرم و دنج و رنگ آبی، احساس آرامش ایجاد می‌کند. استفاده از ریسه‌ها هم فضایی رمانتیک به اتاق خوابتان می‌بخشد. شما چه نوری را می‌پسندید؟ 

منبع: philips-hue

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.