۲۳۵۷۹۰
۱۴۰۷
۱۴۰۷

کاربرد لیزر در دندانپزشکی نوین

فناوری همچنان زندگی روزمره ما را تغییر می‌دهد. دندان‌پزشکان بیش‌ازپیش از ابزارهای پیشرفته مثل لیزرهای دندان پزشکی برای مراقبت از سلامت دهان و دندان شما استفاده می‌کنند. بسته به نوع لیزری که دندان‌پزشک شما استفاده می‌کند، این دستگاه‌ها می‌توانند بسیاری از اوضاع شایع دندان پزشکی را به شیوه‌ای ملایم با حداقل حالت تهاجمی درمان کنند.

دندانپزشکی بدون درد

فناوری همچنان زندگی روزمره ما را تغییر می‌دهد. دندان‌پزشکان بیش‌ازپیش از ابزارهای پیشرفته مثل لیزرهای دندان پزشکی برای مراقبت از سلامت دهان و دندان شما استفاده می‌کنند. بسته به نوع لیزری که دندان‌پزشک شما استفاده می‌کند، این دستگاه‌ها می‌توانند بسیاری از اوضاع شایع دندان پزشکی را به شیوه‌ای ملایم با حداقل حالت تهاجمی درمان کنند.

کاربردهای لیزر در جراحی لثه

دانش و تکنولوژی لیزر به قدری پیشرفت کرده است که در علم دندانپزشکی این امکان را داریم که از این دانش بروز استفاده کنیم.در حوزه جراحی ها می توانیم جراحی های بدون خونریزی و بدون بخیه را داشته باشیم
در حوزه دندانپزشکی اطفال میتوانیم درمان های بدون بی حسی را داشته باشیم
و در حوزه بیماری های لثه عملا جراحی های باز و مشکل دار حذف شده
و ما میتوانیم جراحی های مبتنی بر لیزر با دوران نقاهت بسیار کمتر و بدون درد را به بیماران عزیز ارائه بدهیم.

مزایای جراحی لیزری لثه

• کاهش نیاز به بخیه با استفاده از لیزر بر روی بافت‌های نرم
• کاهش خونریزی در بافت های نرم به دلیل لخته شدن خون تحت تأثیر لیزر
• عدم نیاز به بی حسی در برخی از عمل‌ها
• کاهش خطر عفونت باکتریایی به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده‌ی لیزر
• بهبود سریع‌تر زخم و بازسازی بافت‌ها
• آسیب کمتر به بافت‌های اطراف

کاربردهای لیزر در درمان ریشه ( عصب کشی )

کاربرد لیزر در دندانپزشکی نوین

درمان ریشه دندان با لیزر که همچنین به عنوان عصب کشی نیز شناخته میشود و از تکنولوژی پیشرفته برای دسترسی به محفظه پالپ دندان و تمیز کردن آن استفاده میکند، در واقع، مانند عمل سنتی کانال ریشه انجام میشود اما از یک لیزر درمانی استفاده میشود تا کارایی درمان را افزایش دهد.

کاربرد لیزر در دندانپزشکی و عصب کشی دندان با لیزر

• لیزر به علت خاصیت ضد باکتری بودن و ضد درد آن کاربرد وسیع در دندانپزشکی دارد.
• لیزر دارای تاثیرات مختلفی می باشد از جمله خاصیت ضد درد، ضد باکتری و خاصیت برش بافت لثه دارد، که این عمل بدون خونریزی و عدم نیاز به بخیه صورت میگیرد. چرا که با تبخیر بافت، باعث برش می شود و همزمان باعث انعقاد عروق و جلوگیری از از خونریزی میگردد.
• از جمله تاثیرات لیزر درمان آسیب هایی می باشد که به عصب وارد شده است و از بی حسی و فلجی صورت جلوگیری به عمل می آورد. آسیب ‌هایی که ناشی از جراحی های دهان از جمله خارج کردن دندان عقل صورت گرفته است.
• لیزر در ترمیم کردن کاربرد دارد و هم چنین در برداشت پوسیدگی بدون نیاز به بی حسی استفاده فراوارن میشود.
• لیزر در ترمیم بافت زخمی و تسریع بهبود زخم تاثیر دارد
• در ایمپلنت لیزر تراپی باعث افزایش سرعت جوش خوردن ایمپلنت به فک و جلوگیری از تورم و خونریزی و درد می شود.
• لیزر در سفید کردن دندان یا بلیچینگ کاربرد وسیعی دارد.
• در جراحی لثه و برش لثه بدون نیاز به بخیه کاربرد دارد.

عصب کشی دندان با لیزر

این درمانها زمانی دارای اثرات ویژه است که بتواند در بیماران خاص کاربرد داشته باشد و می توان این خبر امید بخش را داد که میتواند در بیماران دیابتی و بیماران قلبی و کودکان و افراد کهنسال کاربرد ویژه داشته باشد.
به علت سرعت عمل در جراحی و عدم نیاز به بی حسی زیاد و عدم نیاز به بخیه و تیغ جراحی، در کودکان بسیار کارآمد است.
ضمناً به علت دارا بودن خاصیت ضد انعقادی در افراد با مشکلات قلبی و مصرف داروهای رقیق کننده خون کاربرد ویژه دارد. همچنین به علت افزایش خونرسانی و افزایش بهبود زخم و کاهش درد، در بیماران دیابتی کاربرد دارد چرا که از مشکل های اصلی این بیماران تاخیر در بهبود زخم می باشد.

کاربرد لیزر در لیفت لثه ( جراحی های زیبایی )

کاربرد لیزر در دندانپزشکی نوین

جراحی لثه با لیزر یکی از جدیدترین روش های جراحی لثه است که در آن، جراح با کمک پرتوی لیزر، عفونت های زیر لثه بیمار را تبخیر می کند. لثه با این روش پاکسازی می شود. سپس برای ترمیم بافت لثه، لخته های خونی بر روی آن ایجاد می کنند تا بافت لثه تحریک شود و ترمیم صورت گیرد. این روش جایگزین مناسبی برای جراحی لثه با روش سنتی است.
لیفت لثه به دلایل مختلفی (در ادامه به آن ها اشاره می شود) انجام می شود. این کار با استفاده از روش سنتی و یا با لیزر انجام می شود. با توجه به مزایای استفاده از لیزر تاکید بر استفاده از لیزر است.


زیبایی: لیفت لثه را می توان برای کاهش یا حذف لبخند لثه ای و همچنین گاهی اوقات در صورتی که لثه متعادل یا متقارن نباشد استفاده کرد.
کاهش تورم اضافی لثه: برخی از دارو هایی که برای کنترل فشار خون بالا (مانند نیفدیپین، آملودیپین) و صرع استفاده می‌شوند، می‌توانند منجر به تورم بیش از حد لثه ها شوند. این مشکل به نوبه خود می تواند منجر به پوسیدگی و بیماری جدی تر لثه شود. برداشتن این بافت اضافی با استفاده از لیزر یک روش بسیار غیر تهاجمی و راحت است.

دندان های شکسته یا پوسیده: گاهی اوقات زمانی که دندانی در سطح لثه شکسته یا پوسیده شده است، ترمیم آن دشوار است. با استفاده از لیزرو افزایش طول ریشه، می توانیم ریشه را به راحتی و به طور قابل پیش بینی نمایان کرد. جراحی که به طور سنتی انجام می شود آسیب زا است و نیاز به بخیه داشته و ناراحتی قابل توجهی بعد از عمل دارد. با لیفت لثه با استفاده از لیزر اربیوم حتی گاهی نیاز به مسکن وجود ندارد و فرد ناراحتی احساس نمی کند.

کاربرد لیزر در دندانپزشکی کودکان

کاربرد لیزر در دندانپزشکی نوین

در حوزه پوسیدگی دندان های کودکان، لیزرها بسیار کارا هستند. آنها به تشخیص های دقیق تر و سریع تر مناطق پوسیده کمک شایانی نموده و به دلیل حساسیت و دقت بالاتر، در نهایت امر قسمت بسیار زیادی از دندان پوسیده را نجات می دهند.
از آنجایی که کنترل اطفال در مطب های دندانپزشکی یکی از اهم اهداف دندانپزشک می باشد، انجام درمانهای پیشگیرانه ترمیمی درمانهای دیگر بر روی دهان و دندان اطفال در یک محیط بدون فشار و استرس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.امروزه لیزر در دندانپزشکی اطفال از مباحث بسیار مهمی است استفاده از لیزر در کاهش استرس ،ترس بیمار از درمانهای دندانپزشکی را فراهم می سازد.بایستی تمام مراحل درمان با لیزر از جمله میزان انرژی ،تعداد پالس ،توان و زمان تابش در پرونده بیمار ثبت نمود. لیزر این امکان را به دندانپزشک می دهد که روشهای محافظه کارانه تری را بر روی بافت های نرم و سخت با حداقل ناراحتی و بدون درد و بدون نیاز به تزریق و بی حسی و با حداقل خونریزی به انجام برساند.با حذف سوزن بی حسی،رضایت کودک و والدین وی تامین می گردد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.