۲۳۶۶۷۳
۱۹۰۰
۱۹۰۰

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

جراحی بینی مانند سایر جراحی‌های زیبایی با عوارض و خطراتی همراه است. با این حال، پیشرفت‌هایی که اخیراً در علم و فناوری داشته‌ایم، خطر بروز چنین مشکلاتی را تا حد زیادی کاهش داده است. روی این مقاله کلیک کنید تا با همه چیز درباره مرگ بر اثر جراحی بینی و علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی آشنا شوید.

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

این روزها افراد زیادی اعم از زن و مرد بدون هیچ گونه نگرانی برای جراحی بینی اقدام می‌کنند. با این حال، یکی از رایج‌ترین سوالات ممکن قبل از عمل این است که آیا مرگ بر اثر جراحی بینی حقیقت دارد؟ یا اصلاً علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی چه می‌تواند باشد؟ برای پاسخ به این سوالات تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رینوپلاستی چیست؟ هزینه، مزایا و عوارض احتمالی

در این مقاله می‌خوانید:

  • آیا جراحی بینی میتواند باعث مرگ شود؟
  • نرخ مرگ بر اثر جراحی بینی
  • عوامل افزایش ‌دهنده‌ احتمال مرگ در عمل بینی
  • علت به هوش نیامدن بعد از عمل بینی چیست؟
  • راه های کاهش عوارض عمل بینی

آیا جراحی بینی میتواند باعث مرگ شود؟

یکی از دلایل مرگ بر اثر جراحی بینی استفاده از بیهوشی است. البته این خطر در همه جراحی‌ها وجود دارد، اما درصد وقوع آن می‌تواند متفاوت باشد. برخی از عواملی که ممکن است خطر جراحی بینی را افزایش دهند، عبارتند از:

  • سابقه بیماری خود یا خانواده
  • سن
  • روش جراحی
  • تجربه جراح
  • دوز بیهوشی

بیشتر بخوانید: نگرانی‌ها در مورد جراحی بینی گوشتی

مرگ بر اثر جراحی بینی نادر است.

به طور کلی می توان گفت که درصد مرگ و میر بر اثر جراحی بینی در افراد سالم و جوان از افراد مسن و بیمار کمتر است. هم‌چنین احتمال هوشیاری افراد غیرسیگاری بیشتر از افراد سیگاری است. علاوه بر این، اگر یکی از اعضای خانواده شما به داروی بیهوشی حساسیت داشته باشد، ممکن است شما نیز این حساسیت را داشته باشید و بعد از عمل دچار عوارضی مانند بی حسی شوید.
با وجود همه این‌ها، مرگ بر اثر جراحی بینی نادر است. در واقع، هر چقدر جراح و تیم پزشکی شما با تجربه‌تر باشند، احتمال بروز عوارض تهدید کننده کمتر خواهد بود.

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

بیشتر بخوانید: تنها مرکز جراحی کامل بینی با بیحسی در کشور را بشناسید

نرخ مرگ بر اثر جراحی بینی

احتمال عوارضی مانند عفونت یا مرگ اندک است و به حدود ۵ تا ۷ درصد محدود می‌شود.

تمامی جراحی‌ها درجات خطر متفاوتی دارند و عمل بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال، رینوپلاستی می‌تواند باعث اختلالات تنفسی شود که البته در ۷۰ درصد موارد قابل درمان است. احتمال عوارضی مانند عفونت یا مرگ اندک است و به حدود ۵ تا ۷ درصد محدود می‌شود.
ممکن است بیمار پس از جراحی هرگز به هوش نیاید. دلیل این اتفاق، نبود دستگاه‌های پیشرفته یا انتخاب کردن یک جراح غیرحرفه‌ای است. با این حال، امروزه با پیشرفت علم و فناوری احتمال این عارضه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
حالا دیگر پرسیدن سوال «آیا مرگ بر اثر جراحی بینی ممکن است؟» مثل این است که بپرسیم «آیا احتمال فوت در حین رانندگی وجود دارد؟» در واقع، همان‌طور که گفتیم، پیشرفت‌های دنیای امروز، امکان بروز چنین مواردی را به حداقل رسانده است. علاوه بر این، اگر عمل خود را پیش یک متخصص و جراح حرفه‌ای انجام دهید، دیگر نیازی نیست که از این بابت نگران باشید.

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

بیشتر بخوانید: تیپ پلاستی چیست؟ تفاوت عمل زیبایی بینی تیپ پلاستی با رینوپلاستی

عوامل افزایش ‌دهنده‌ احتمال مرگ در عمل بینی

به طور کلی می‌توان به سه عامل افزایش درصد مرگ و میر در جراحی بینی اشاره کرد که عبارتند از:

استفاده بی رویه از داروهای بیهوشی

یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ بر اثر جراحی بینی استفاده بیش از حد از داروهای بی حس کننده است. این داروها اگر در حین جراحی به میزان مناسب استفاده نشوند، ممکن است با خطرات جدی مانند کمای طولانی مدت و حتی مرگ همراه باشند.
البته مصرف داروهای بیهوشی به مقدار کمتر از حد معمول نیز مشکلات خاص خود را دارد و ممکن است منجر به بیهوشی ناقص بیمار شود که بسیار دردسرساز است. در نتیجه، مهارت و تجربه متخصص بیهوشی در موفقیت عمل بینی تاثیر به‌سزایی دارد.

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

بیشتر بخوانید: عوارض عمل بینی عروسکی یا فانتزی چیست؟

خرابی دستگاه‌ها و تجهیزات اتاق عمل

بیمار ممکن است در حین رینوپلاستی نیاز به استفاده از تجهیزات تنفسی و احیا داشته باشد. بنابراین اگر به هر دلیلی عملکرد این دستگاه‌ها دچار اختلال شود و نتوانند اطلاعات و شرایط بیمار را به درستی نشان دهند، میزان مرگ و میر بر اثر جراحی بینی افزایش می‌یابد.
در برخی موارد بی احتیاطی تیم جراحی نیز ممکن است باعث بروز یک سری اختلالات جبران ناپذیر شود که مراجعه به یک متخصص و جراح مجرب می‌تواند احتمال وقوع چنین اشتباهاتی را به حداقل برساند.

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

بیشتر بخوانید: ترمیم بینی جراحی شده؛ خطرات و مراقبت ها

همزمانی چندین عمل زیبایی و درمانی

برخی از افراد با انجام چندین عمل زیبایی به طور همزمان، سعی دارند که در هزینه‌های مالی خود صرفه جویی کنند و مشمول تخفیف شوند؛ اما در حقیقت، به تعداد عمل‌های همزمانی که در حال انجام هستند، زمان کل جراحی افزایش می‌یابد و بروز خطراتی مانند عفونت، تورم و خونریزی دو برابر می‌شود.
البته این به شرایط جسمی هر بیمار بستگی دارد و بعضی از بیماران به تشخیص یک متخصص مجرب می‌توانند چند عمل را به طور همزمان انجام دهند. پس برای چندمین بار یادآوری می‌کنیم که باید جراحی بینی خود را پیش یک متخصص خوب و با تجربه کاری بالا انجام دهید؛ چرا که چنین جراحی می‌داند در مواقع اورژانسی که بیمار در خطر است چه باید بکند و چطور باید او را از خطر مرگ نجات دهد.

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

بیشتر بخوانید: بهترین پوزیشن ها بعد از عمل بینی کدامند؟

علت به هوش نیامدن بعد از عمل بینی چیست؟

علت به هوش نیامدن بعد از عمل بینی بیشتر از همه مربوط به مشکلات ماده بیهوشی است. افرادی که مبتلا به دیابت، ناراحتی‌های قلبی، آسیب‌های مغزی، مشکلات تنفسی، بیماری‌های کلیوی، دستگاه گوارش و غدد درون‌ریز هستند، به دوزهای ویژه‌ای از ماده بیهوشی نیاز دارند که اگر از آن تخلف شود، ممکن است جان خود را از دست بدهند. به همین دلیل، بسیار ضروری است که افراد در مشاوره‌های قبل از عمل بینی، بیماری‌های زمینه‌ای خود و داروهایی که مصرف می‌کنند را به پزشک اطلاع دهند.

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

بیشتر بخوانید: عفونت بعد از عمل بینی و راه های جلوگیری از عفونت بعد از جراحی بینی

راه های کاهش عوارض عمل بینی

بعضی از راهکارهایی که می‌توانید از آن‌ها برای کاهش عوارض عمل بینی خود کمک بگیرید، عبارتند از:

  • سبک زندگی خود را تغییر دهید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
  • وزن سالم خود را حفظ کنید و در صورت نیاز برای کاهش وزن اقدامات لازم را انجام دهید.
  • سیگار نکشید و از نوشیدن الکل نیز خودداری کنید.
  • به طور مداوم و منظم ورزش کنید تا بتوانید خود را از این گونه عوارض دور نگه دارید.
  • به توصیه‌های پزشک خود گوش دهید و تمام آن‌ها را رعایت کنید.
  • در صورت مشاهده هر نوع عوارض غیرطبیعی با پزشک خود تماس بگیرید.

مرگ بر اثر جراحی بینی/ علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی

بیشتر بخوانید: ورزش بعد از عمل بینی، ۵ ورزش مجاز و غیرمجاز بعد از جراحی

کلام آخر

به طور کلی می‌توان گفت که نگران مرگ بر اثر جراحی بینی نباشید، زیرا آمارهای به دست آمده نشان می‌دهند که این اتفاق به ندرت و در شرایط بسیار خاص رخ می‌دهد. علت به هوش نیامدن بعد عمل بینی بیشتر به مشکلات ماده بیهوشی مربوط می‌شود که با انتخاب یک جراح مجرب می‌توانید نگرانی خود در این باره را کاهش دهید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: mediranco

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.