۲۳۸۲۵۲
۲۰
۲۰

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

در دنیای همیشه در حال تکامل مراقبت از پوست، این سوال همیشه حاکم است که نتایج درمان‌های غیرتهاجمی و موثر ضد پیری چقدر ماندگار هستند؟ روی این مقاله کلیک کنید تا با ماندگاری هایفوتراپی به عنوان یکی از این روش‌ها آشنا شوید.

ماندگاری هایفوتراپی از ۹ تا ۱۲ ماه متفاوت است و به عواملی از جمله سن، سبک زندگی، وضعیت پوست و نوع پاسخ شخصی بدن هر کس بستگی دارد. به خواندن ادامه دهید تا به طور کامل با ماندگاری اثرات هایفو آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید:

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی نوعی درمان زیبایی است که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. این روش، از قدرت امواج فراصوت با شدت بالا برای نفوذ به لایه‌های بنیادی پوست استفاده می‌کند. در نتیجه، پوست شما به تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود. این‌ها دو پروتئین ضروری هستند که در استحکام و حالت ارتجاعی پوست نقش دارند. بنابراین، نواحی تحت درمان با هایفوتراپی، سفت شده و چین و چروک‌هایشان نیز برطرف می‌شود.

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟


بیشتر بخوانید: کاربردهای هایفوتراپی برای جوانسازی و زیبایی پوست صورت و بدن


آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

اثبات اثربخشی هایفو در تحولات قابل توجه قبل و بعد از آن نهفته است. افرادی که تحت درمان سفت کردن پوست HIFU قرار می‌گیرند، بهبود قابل ‌توجهی را در شلی پوست خود تجربه می‌کنند که آن‌ را می‌توانید در عکس قبل و بعد هایفوتراپی افراد مشاهده کنید. هم‌چنین، درباره ماندگاری هایفوتراپی نیز می‌توانید از پزشک خود سوال بپرسید.

به طور کلی، قبل از هایفو:

  • افتادگی قابل توجهی در گونه‌ها، خط فک و گردن افراد مشاهده می‌شود.
  • خطوط ریز و چین و چروک نیز ظاهر پوست را پیر نشان می‌دهند.
  • میزان استحکام و کشسانی پوست نیز پایین است.

اما بعد از هایفو:

  • نواحی تحت درمان پوست لیفت می‌شوند و سفتی خود را باز می‌یابند.
  • ظاهر خطوط ریز و چین و چروک‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.
  • کانتور و زاویه‌های صورت نیز بهبود می‌یابد.

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟


بیشتر بخوانید: تاثیر هایفوتراپی روی صورت، چقدر است؟


ماندگاری هایفوتراپی

همان‌‌طور که در مقدمه این مقاله گفتیم، تجربیات فردی ممکن است در این زمینه متفاوت باشد. با این حال، نتایج درمان‌های HIFU در مقایسه با بسیاری از روش‌های غیرتهاجمی دیگر معمولاً طولانی‌مدت است و به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج هایفوتراپی شما از 9 تا 12 ماه باقی بماند.

به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج هایفوتراپی شما از ۹ تا ۱۲ ماه باقی بماند.

البته اگر می‌خواهید همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشید و ماندگاری نتایج هایفوتراپی خود را حفظ کنید، بهتر است جلسات درمانی خود را تمدید کنید. این جلسات معمولاً هر ۶ تا ۱۲ ماه یک بار انجام می‌شوند و به وضعیت پوست شما و نتایج مطلوبی که می‌خواهید بگیرید بستگی دارند. درمان‌های نگهدارنده به حفظ تحریک کلاژن و اثرات اولیه درمان کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که یک احساس اطمینان مداوم نسبت به ظاهر خود داشته باشید.

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟


بیشتر بخوانید: هایفوتراپی و تعداد جلسه لازم برای درمان


عوامل موثر بر ماندگاری هایفوتراپی

عوامل متعددی که بر مدت زمان ماندگاری این روش تاثیر می‌گذارند، عبارتند از:

  • سن: نتایج هایفو در افراد جوان‌تر ممکن است طولانی‌تر باشد، زیرا پوست آن‌ها به تحریک کلاژن واکنش قوی‌تری نشان می‌دهد.
  • سبک زندگی: عادت‌های سالم مانند رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و محافظت در برابر نور خورشید می‌توانند به حفظ نتایج طولانی‌مدت شما کمک کند.
  • وضعیت پوست: وضعیت اولیه پوست شما و شدت نگرانی‌هایی که دارید نیز می‌توانند بر ماندگاری نتایج تأثیر بگذارند.
  • پاسخ فردی: بدن هر فرد نسبت به درمان‌های مختلف واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. به همین دلیل، ماندگاری اثرات هایفو نیز ممکن است در برخی از افراد بیشتر و در بعضی دیگر کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: انجام هایفو تراپی به جای جراحی زیبایی صورت


مدت زمان تاثیر هایفوتراپی

یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های هایفوتراپی این است که نتایج فوری و پیش رونده ارائه می‌دهد. در واقع، بسیاری از افراد، حتی پس از یک جلسه هایفوتراپی، گزارش می‌دهند که پوست‌شان به طرز ظریفی سفت شده و بافت آن بهبود یافته است. با این حال، جادوی واقعی HIFU را باید در طی هفته‌ها و ماه‌های بعدتر مشاهده کرد که فرآیند کلاژن‌سازی ادامه می‌یابد و منجر به بهبود بیشتر در سفتی پوست و جوانسازی کلی می‌شود.

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟


بیشتر بخوانید: کدام روش جوانسازی بهتر است؟ (هایفو، اندولیفت، ...)


عوارض جدی هایفو

به طور کلی، هایفوتراپی یک روش بی خطر در نظر گرفته می‌شود، اما مثل هر روش زیبایی دیگری، ممکن است یک سری عوارض جانبی موقت داشته باشد. رایج‌ترین عوارض هایفوتراپی، شامل قرمزی و تورم خفیف هستند که معمولاً در عرض چند روز فروکش می‌کنند. البته احساس سوزن سوزن شدن یا درد در طول یا بعد از درمان نیز طبیعی است و باید به سرعت برطرف شود. بنابراین صرف نظر از مدت ماندگاری هایفوتراپی، عوارضی وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید.

البته همان‌طور که گفتیم، درمان‌های هایفو معمولاً روش‌های کم خطری هستند که مخصوصاً اگر توسط یک پزشک ماهر انجام شوند، احتمال عوارضی مانند آسیب عصبی، سوختگی یا تاول در آن‌ها بسیار بعید است.

واکنش‌های نامطلوب یا آلرژیک نیز بسیار نادر هستند و ژلی که در طول این درمان استفاده می‌شود، معمولاً ضد حساسیت است و مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی‌کند. با این حال، اگر سابقه آلرژی یا حساسیت پوستی دارید، پزشک خود را خبردار کنید تا قبل از ادامه درمان کامل، یک آزمایش پچ انجام دهد.

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟


بیشتر بخوانید: عوارض هایفو صورت؛ جوانسازی و زیبایی با هایفو واقعیت دارد؟


هزینه هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی در ایران را نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد. به طور کلی، انتظار می‌رود که هزینه این روش در شهرهای بزرگی مثل تهران بیشتر از شهرستان‌ها باشد. از طرفی، وضعیت فعلی پوست شما و انتظاراتی که از انجام این درمان دارید نیز می‌توانند بر هزینه آن تاثیر بگذارند. با این حال، اگر بخواهیم یک قیمت حدودی بگوییم، می‌توانید آن را در محدوده بین 4 تا 6 میلیون تومان در نظر بگیرید.


بیشتر بخوانید: کاربردهای هایفوتراپی


کلام آخر

ماندگاری هایفوتراپی می‌تواند از ۹ تا ۱۲ ماه طول بکشد و مدت دقیق آن در افراد مختلف فرق می‌کند. پس اگر دنبال نتایج طولانی‌تر هستید، باید جلسات درمانی خود را تمدید کنید. هایفوتراپی نوعی سونوگرافی متمرکز با شدت بالا است که می‌تواند یک راه حل موثر و نسبتاً طولانی‌مدت را برای سفت کردن و جوانسازی پوست ارائه دهد. این روش با توانایی خود در تحریک تولید کلاژن و ایجاد نتایج طبیعی به یک انتخاب محبوب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال بازگشت زمان به عقب و دوران جوانی خود هستند.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: becomeaesthetics

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.