۲۳۸۴۶۲
۲۹۵
۲۹۵

درد پاشنه پا خود را در خانه درمان کنید

درد پاشنه پا یکی از دردهای اذیت کننده بوده که در نواحی پاشنه پا اتفاق افتاده و افراد به دلایل مختلفی درگیر آن می‌شوند. افراد به‌ دنبال راه‌های مختلف به منظور درمان درد پاشنه پا بوده اما قبل از بررسی راه‌های درمان ابتدا بهتر است در مورد علل ایجاد درد پاشنه پا بیشتر بدانیم...

درد پاشنه پا خود را در خانه درمان کنید

درد پاشنه پا

درد پاشنه پا یکی از دردهای اذیت کننده بوده که در نواحی پاشنه پا اتفاق افتاده و افراد به دلایل مختلفی درگیر آن می‌شوند. معمولاً این درد به‌ دنبال وارد شدن بیش ‌از حد فشار به کف پا، کشش یا پیچ خوردگی، پوشیدن کفش نامناسب یا بیماری‌های ژنتیکی و جسمی اتفاق می‌افتد. همچنین در مواردی کمبود ویتامین نیز می‌تواند منجر به ایجاد درد در این ناحیه شود. افرادی که دچار درد پاشنه پا بعد از خواب هستند، به‌ دنبال راه‌های مختلف به منظور درمان درد پاشنه پا بوده تا از آن رهایی یابند؛ اما قبل از بررسی راه‌های درمان ابتدا بهتر است در مورد علل ایجاد درد پاشنه پا بیشتر بدانیم.

علل درد پاشنه پا

با آگاهی از علل ایجاد درد پاشنه پا می‌توانید بهترین راهکار خانگی را به‌ منظور کاهش درد و التهاب انتخاب کنید. در ادامه به بررسی برخی از این دلایل می‌پردازیم:

 آسیب فیزیکی

آسیب فیزیکی می‌تواند هنگام ورزش، دویدن و حتی راه رفتن اتفاق بیافتد. چنین آسیبی ممکن است به علت ضربه شدید یا استفاده از کفش نامناسب رخ دهد. آسیب‌های ناگهانی مثل شکستگی یا پیچ‌خوردگی نیز باعث ایجاد درد پاشنه پا می‌شوند.

ایستادن طولانی ‌مدت

 یکی از دلایل اصلی در ایجاد درد در ناحیه پاشنه پا سبک زندگی نادرست و ایستادن‌های طولانی‌ مدت است. این ایستادن‌ها باعث اعمال فشار بیش‌ از حد به ناحیه مچ پا می‌شود.

بیماری زمینه‌ای

 بیماری‌های جسمی مانند آرتریت، نقرس، خار پاشنه، التهاب تاندون‌ها و... از دیگر مواردی هستند که به ‌دنبال آن درد در ناحیه پاشنه پا را خواهیم داشت.

فشار عصبی

فشارهای عصبی مانند استرس‌های بیش‌ از حد یا شوک‌های عصبی نیز می‌تواند بر روی اعصاب در ناحیه پاشنه پا تأثیر گذاشته و درنهایت باعث ایجاد درد در پاشنه پا شود.

از دیگر مواردی که باعث درد پاشنه پا می‌شوند می‌توان به اضافه وزن، مشکلات آناتومیکی مانند کف پای صاف یا قوسی شکل و ضعف عضلات ساق پا اشاره کرد.

 درمان درد پاشنه پا در خانه

 پس ‌از شناسایی علل مختلف درد پاشنه پا حال به بررسی مواردی می‌پردازیم که با انجام آنها در منزل می‌توانید درد پاشنه پای خود را کاهش دهید:

یخ درمانی

 یکی از روش‌های بسیار خوب برای کاهش درد در ناحیه مچ و پاشنه پا، یخ درمانی است. بسیاری از افرادی که در این ناحیه دچار درد هستند، تصور می‌کنند که باید از کمپرس گرم استفاده کنند، در حالی‌ که کمپرس یخ نتیجه بهتر و مطلوب‌تری می‌گذارد. به خصوص اگر درد پاشنه پا به‌ دنبال ایستادن یا پیاده‌روی طولانی‌ مدت باشد و یا دچار درد پاشنه پا بعد از خواب هستید، می‌توانید یک کمپرس یخ را در قسمت پاشنه و کف پا قرار دهید. با سه الی چهار بار تکرار این روش در طول روز به مدت 10 الی 15 دقیقه، می‌توانید درد و التهاب این ناحیه را کاهش دهید.
 

درد پاشنه پا خود را در خانه درمان کنید


 تمرینات کششی

یکی از روش‌های موثر درمان درد پاشنه پا، ورزش‌های کششی و فیزیوتراپی است. این راهکار به بهبود درد و گرفتگی کمک کرده و باعث تسریع در روند درمان می‌شود. برای این منظور می‌توانید از انواع توپ‌های ورزشی و پیلاتس استفاده کرده و حرکات کششی آن را انجام دهید. ورزش‌های کششی مثل کشش ساق پا، کشش قوس پا با حوله، برداشتن تیله با پا از ورزش‌های مفید برای درمان درد پاشنه پا می‌باشد.

همچنین می‌توانید با یک بطری آب پاشنه پای خود را ماساژ دهید. برای این منظور حدود یک‌ سوم بطری را با آب پر کرده و آن را در فریزر بگذارید. پس ‌از آن ‌که بطری کاملاً یخ زد آن را بیرون آورده و دورش یک حوله یا پارچه بکشید تا از لغزندگی آن جلوگیری کند. در ادامه بر روی صندلی بنشیند یا سرپا بایستید و بطری را کف زمین بگذارید و با کف پا آن را به جلو و عقب هل دهید. این کار باعث ماساژ کف و پاشنه پا شده و به ‌دلیل سرد بودن، از درد جلوگیری می‌کند.

 استفاده از مسکن‌ها

مسکن‌های درمان درد پاشنه پا، جزو داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی هستند که باعث کاهش درد می‌شود. ازجمله این مسکن‌ها می‌توان به ایبوبروفن، ناپروکسن و ژلوفن اشاره داشت.
 

راه‌های درمان خانگی درد پاشنه پا + فیزیوتراپی و جراحی

 سنگ نمک

 سنگ نمک نیز از دیگر روش‌های درمانی به‌ منظور کاهش درد پاشنه پا در خانه است. برای این منظور می‌توان دو تا سه قاشق چای‌خوری سنگ نمک را در یک تشت آب گرم حل کرد و پا را مدت10 الی 15 دقیقه درون آن قرار داد. انجام این روش به شکل یک بار در روز، تأثیر مطلوبی در کاهش و درمان درد پاشنه پا دارد.

 ماساژ با روغن

ماساژ با روغن در گردش خون تأثیر گذاشته و باعث کاهش درد و التهاب می‌شود. برای این امر می‌توان از انواع روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، اسطوخودوس، نارگیل، زنجبیل یا روغن فلفل استفاده کنید. روغن را بر روی ناحیه‌ای که دارای درد است ریخته و آن قسمت را ماساژ دهید. با انجام این کار و افزایش خون‌رسانی در عضلات، درد بسیار کاهش پیدا می‌کند.

بستن آتل پا

آتل پاشنه پا جزو لوازم طبی بوده که در راستای درمان درد این ناحیه به ‌کار می‌رود. در این راهکار شب‌ها پای خود را با آتل ببندید تا از احساس درد راحت شوید.

 استفاده از کفی‌های طبی

 کفی‌های طبی جزو مؤثرترین روش‌ها به ‌منظور کاهش درد در پاشنه و دیگر قسمت‌های پا مانند زانو و حتی کمر هستند. کفی طبی سفارشی نوع خاصی از کفی است که در کلینیک ارتوپدی فنی به صورت منحصر به فرد با توجه به خصوصیات دقیق پای فرد ساخته می‌شود تا بتواند بیشترین تاثیر را در درمان دردهای کف و پاشنه پا داشته باشد.

 موارد گفته ‌شده جزء مواردی هستند که در منزل و به ‌راحتی می‌توان استفاده کرد تا درد پاشنه پا را کاهش داد. درصورتی‌ که با انجام این موارد درد همچنان در پای شما باقی ماند، حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در این مراجعه، پزشک پس‌ از بررسی و معاینات فیزیکی و آگاهی نسبت ‌به پیشینه بیماری‌، برای درمان درد پاشنه پای شما تجویزات لازم را اعمال می‌کند. در برخی شرایط که روش‌های درمان خانگی درد پاشنه پا موثر نباشد، ممکن است متخصص جراحی پاشنه پا را تجویز نماید.

 سفارش کفی طبی برای درمان درد پاشنه پا

همان‌ طور که گفتیم یکی از راهکارهای بسیار مفید و مؤثر به ‌منظور درمان درد پاشنه پا، سفارش کفی طبی است. برای تهیه این کفی‌های خاص می‌توانید به کلینیک‌های ارتوپدی فنی معتبر مراجعه نمایید. یکی از کلینیک‌های باسابقه در این زمینه کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد است. در این مجموعه ساخت کفی متناسب با نیازهای فردی و فیزیکی هر فرد انجام‌شده و در فرایند طراحی از دو روش‌ اسکن ایستاده و متحرک استفاده می‌شود تا بالاترین تناسب ممکن با کف پا و آناتومی بدن فرد را داشته باشد.

اگر به دنبال سفارش این کفی‌ها از یک کلینیک ارتوپدی فنی باسابقه هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه نمایید تا ضمن اطلاع از قیمت کفی طبی سفارشی از تخفیف نیز بهره‌مند شوید:

قیمت اسکن، طراحی و سفارش کفی طبی سفارشی همراه با تخفیف

 

 

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.