۲۳۹۴۳۲
۸
۸

باکیفیت ترین گوشی های پزشکی در بازار ایران کدامند؟

بر اساس این مقاله در «مد اسمارت» نوشته شده، به معرفی پنج برند معتبری که اقدام به تولید گوشی پزشکی با کیفیت کرده‌اند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

باکیفیت ترین گوشی های پزشکی در بازار ایران کدامند؟


باکیفیت ترین گوشی های پزشکی متعلق به چند برند معتبر جهانی مثل لیتمن، mdf، ریشتر، زنیت مد و ولش آلن است. گوشی‌های پزشکی نقش مهمی در تشخیص بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند. پزشکان با کمک از گوشی می‌توانند ضربان قلب و نوع بیماری که ریه با آن درگیر است را شناسایی کنند. به همین دلیل توجه به کیفیت و برند گوشی پزشکی مهم است.

امروزه صنعت تجهیزات پزشکی اقدام به تولید انواع مختلفی از گوشی‌های پزشکی کرده است. این گوشی‌ها از برندهای مختلف بوده و ممکن است در مواد اولیه و کیفیت فرکانس صدا چندان مطلوب نبوده و به درستی عمل نکنند. به همین جهت در این پست که بر اساس این مقاله در «مد اسمارت» نوشته شده، به معرفی پنج برند معتبری که اقدام به تولید گوشی پزشکی با کیفیت کرده‌اند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

گوشی پزشکی برند لیتمن

یکی از با کیفیت ترین برند های گوشی پزشکی، لیتمن است. این برند سال‌هاست که به عنوان تولید کننده گوشی پزشکی با کیفیت معروف است. گوشی‌های پزشکی لیتمن دارای کیفیتی بسیار بالا بوده و در سراسر دنیا محبوب هستند. محصولات لیتمن جزو پیشرفته‌ترین و و بی‌نقص‌ترین گوشی‌های پزشکی در میان برندهای دیگر است.

بد نیست بدانید که برند لیتمن برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ میلادی از نوع جدید گوشی‌های پزشکی رونمایی کرد. صاحب برند، دکتر لیتمن که متخصص قلب و عروق بود توانست با دانسته‌های علمی خود گوشی را بسازد که صدای قلب و ریه را به طور کاملا دقیق منعکس کند. البته از مدل اولیه این گوشی تا آنچه امروز در بازار کالای پزشکی موجود است، حدود ۴۰ نوع فاصله دارد. در واقع گوشی‌های امروزی لیتمن بعد از آزمون و خطاهای بسیار توانسته به چنین کیفیتی عالی برسند.

باکیفیت ترین گوشی های پزشکی در بازار ایران کدامند؟

گوشی های پزشکی لیتمن اصل انواع مختلفی دارند که از بین آنها استتوسکوپ لیتمن کلاسیک 3 رایج‌تر بوده و طرفداران بیشتری دارد. این مدل از باکیفیت ترین گوشی های پزشکی با قیمت مناسب بود که تمامی صداهای درون بدن از مومورهای گرید 1 تا نویزهای s3 و s4 را به خوبی منعکس می‌کند. این گوشی قدرت سمع بی‌نظیری دارد.

البته برند لیتمن نوع دیگری از گوشی پزشکی به اسم کاردیولوژی و الکترونیک را نیز عرضه می‌کند که از لحاظ قدرت سمع و توانایی تقویت و تشخیص جزئیات، در سطح بسیار بالاتری قرار دارند.

گوشی پزشکی برند mdf

یکی دیگر از برند های معروف گوشی پزشکی، ام دی اف (mdf) است. شرکت mdf فعالیت خود در زمینه تولید تجهیزات پزشکی را از سال 1971 آغازه کرده است. در حال حاضر محصولات این شرکت که جزو گوشی پزشکی با کیفیت محسوب شده و در سراسر دنیا عرضه می‌شوند. جالب است بدانید که این شرکت مسئول تامین تجهیزات پزشکی یونیسف است.

گوشی پزشکی اورجینال mdf، دارای تاییدیه FDA آمریکا و تاییدیه CE اروپا است. چیزی که باعث منحصربه‌فرد بودن محصولات لیتمن شده و آن را در دسته باکیفیت ترین گوشی های پزشکی قرار داده است، دست‌ساز بودن این محصول است. این برند چست پیس یا همان سرگوشی را به صورت دست‌ساز آماده کرده و سبب بالارفتن کیفیت، دوام و ظرافت بالای محصولات این برند شده است.

ضمن اینکه گوشی ‌های پزشکی MDF دو طرفه بوده و یک طرف آن مخصوص صداهای فرکانس بالا و طرف دیگر مخصوص صداهای با فرکانس پایین است. در صورتی که نمونه این محصول در برندهای دیگر وجود ندارد و با افزایش یا کاهش فشار گوشی روی بدن باید آن را میزان صدای دریافتی تنظیم کرد.

باکیفیت ترین گوشی های پزشکی در بازار ایران کدامند؟

از دیگر ویژگی‌های محصولات این برند، لوله به کار رفته در آن است که از جنس لاتکس بوده و مانع از ورود صداهای محیطی و نویز به گوشی می‌شود. ضمن اینکه دوام بیشتر نیز دارند. گوشی‌های پزشکی MDF همچنین در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. مدل 777 پرفروش ترین مدل این برند است و رقیب اصلی گوشی پزشکی لیتمن کلاسیک ۳ در بازار ایران محصوب می شود.

گوشی پزشکی مدل ریشتر

ریشتر نیز از تولیدکنندگان مهم در زمینه گوشی پزشکی با کیفیت است. این برند متعلق به آلمان بوده و از سال 1948 تاکنون در تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارد این شرکت در حال حاضر جزو مهمترین برندهای معتبر تولید گوشی پزشکی در جهان است.

گوشی‌های پزشکی ریشتر انواع و مدل‌های مختلفی دارند و جزو گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شوند که قیمت مناسب و به‌صرفهتری دارند. این برند مدل‌های مختلفی از باکیفیت ترین گوشی های پزشکی را تولید می‌کند که یکی از مشهورترین و قوی‌ترین آنها، گوشی پزشکی کاردیوفون است. این گوشی مخصوص قلب و عروق بوده و فرکانس بین 200 تا 500 هرتز دارد به همین جهت برای تشخیص صداهای قلب و ریه بسیار کاربردی میباشد.

گوشی‌های پزشکی duplex از جدیدترین مدل‌هایی است که این برند روانه بازار کرده است. این مدل تقریبا ساده‌تر از مدل کاردیوفون بوده و برای تمامی سنین قابل استفاده است. از آنجایی که چست پیس این مدل ریشتر از جنس آلمینیومی بوده و سرما را انتقال نمی‌دهد، می‌تواند برای معاینه نوزادان و اطفال مناسب‌تر باشد.

مدل دیگر از رده گوشی پزشکی با کیفیت مدل ریشتر، 4001 است که عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند صداهای با فرکانس پاین و بم را به خوبی منعکس کند. این مدل گوشی طوری است که فقط برای معاینه بزرگسالان کاربرد دارد.

گوشی پزشکی مدل زنیت مد

زنیت مد یک برند سوئیسی و پرسابقه در دنیای تجهیزات پزشکی است که باکیفیت ترین گوشی های پزشکی را تولید می‌کند. این مدل تنوع زیادی در محصولات خود دارد و گوشی‌های پزشکی آن با استانداردهای جهانی و کیفیت بالا تولید می‌شوند.

شناخته شده‌ترین محصول این شرکت، گوشی دوپاویون بوده که به صورت اختصاصی برای معاینات کاردیولوژی طراحی شده است. جنس شلنگ این گوشی از pvc ضخیم بوده و تمامی صداها و نویزهای اطراف را به راحتی حذف میکند. این وسیله قادر است تمامی صداهای ضعیف بدن را نیز دریافت کند. همچنین دارای چست پیس آنتی باکتریال است.

گوشی پزشکی مدل ولش آلن

ولش آلن یکی از بهترین مارک های گوشی پزشکی است که گوشی پزشکی با کیفیت آن در تمام جهان شناخته شده است. ولش آلن قدیمی‌ترین تولید کننده تجهیزات پزشکی است که از سال 1915 تاکنون مشغول فعالیت می‌باشد. گوشی های تولید این برند دارای قدرت سمع فو‌قالعاده‌ای بوده و برای تمامی نیازهای تشخیصی مانند تشخیص صداهای کوروتکف، فشار خون و صداهای ظریف قلب، مناسب است.

 

باکیفیت ترین گوشی های پزشکی در بازار ایران کدامند؟
ولش آلن انواع مختلفی از باکیفیت ترین گوشی های پزشکی را تولید می‌کند که برای افراد بزرگسال، کودکان و نوزادان مناسب است. این شرکت در تولید محصولات خود از مواد بدون لاتکس استفاده کرده و دارای بدنه فلزی و مقاوم هستند. همچنین از تداخل صوتی جلوگیری کرده و حساسیت بالایی برای شنیدن صداهای درون بدون از جمله قلب و ریه دارند.

جمع بندی

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از باکیفیت ترین گوشی های پزشکی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند. برندهای معروف جهانی مثل ریشتر، زینت مد، ولش آلن، لیتمن و mdf سال‌ها است که در زمینه تولید انواع تجهیزات پزشکی به خصوص گوشی پزشکی فعالیت دارند.

این محصولات قادرند صداهای درون بدن را به خوبی منعکس کرده و از نفوذ صداهای مزاحم و تداخل آنها جلوگیری می‌کنند. با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد برای انتخاب گوشی پزشکی با کیفیت، قبل از هرچیز باید به برند آن توجه کرد.

 

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.