۲۴۰۱۴۹
۲۷۳
۲۷۳

سندرم دختر ارشد خانواده یا همان بچه اول که دختر باشد چیست؟

بنابر بررسی‌های روانشناسی، بزرگترین فرزند دختر در خانواده رفتار و منشی بسیار متفاوت از فرزندان بعد از خودش دارد. در این بررسی‌ها مشخص شده که بزرگترین دختر خانواده از همان اوایل زندگی‌، چگونگی مراقبت از کودکان را می‌آموزد.

سندرم دختر ارشد خانواده یا همان بچه اول که دختر باشد چیست؟

سندرم دختر ارشد خانواده یا همان بیچاره بچه اولی که دختر باشد!

بنابر بررسی‌های روانشناسی، بزرگترین فرزند دختر در خانواده رفتار و منشی بسیار متفاوت از فرزندان بعد از خودش دارد. در این بررسی‌ها مشخص شده که بزرگترین دختر خانواده از همان اوایل زندگی‌، چگونگی مراقبت از کودکان را می‌آموزد. بدین معناکه در مراقبت از فرزندان پس از خود احساس مسئولیت بالایی دارند. این فرزندان معمولا الگوی فرزندان کوچکتر می‌شوند.

سندرم دختر ارشد خانواده یا همان بچه اول که دختر باشد چیست؟

روانشناسان به این دلیل که این دختران خیلی زودتر از موعد به بلوغ فکری و جسمی می‌رسند و تحت تاثیر عوارض منفی آن قرار می‌گیرند، این وضعیت را سندرم دختر ارشد خانواده نامیده‌اند.

سندرم دختر ارشد خانواده یا همان بچه اول که دختر باشد چیست؟

ویژگی های سندرم دختر ارشد خانواده

دختر ارشد خانواده معمولا اولین کسی است که بعد از مادر، شروع به مراقبت از سایر فرزندان می‌کند. وقتی که این دختران شروع به نگهداری و حمایت از خواهران یا برادران کوچک‌تر از خود می‌کنند، هورمون رشد زودتر از موعد در بدن آن‌ها فعال می‌شود. آن‌ها علائم بلوغ خود را که شامل رویش مو بدن، بلوغ عاطفی، جوش‌های صورت در زمان بلوغ و... است را زودتر از حد طبیعی تجربه خواهند کرد. معمولا مادرانی که سر فرزند دوم اضطراب دارند، دختر بزرگتر نقش حامی یا حمایت کننده مادر را بازی می‌کند.

سندرم دختر ارشد خانواده یا همان بچه اول که دختر باشد چیست؟

پیامدهای سندرم دختر ارشد

دختر ارشد خانواده سعی می‌کند همواره خودش را حامی، مهربان و یک فرد دلسوز نشان دهد. شاید او از انجام خیلی از بازی‌های دوران کودکی محروم شود. چرا که باید مدام در حال کمک رسانی به خانواده خود باشد. ممکن است تمام شرایط سخت را به جان بخرد و از مهارت‌های اجتماعی، دوران تحصیل، تفریح‌های دوران کودکی و... باز بماند.

سندرم دختر ارشد خانواده یا همان بچه اول که دختر باشد چیست؟

آن‌ها بهترین روزهای خود را در انجام فعالیت‌های مخصوص بزرگسالان می‌گذرانند. گاهی اوقات خلا علطفی و احساسی را تجربه می‌کنند و می‌خواهند که جای خواهر یا برادر کوچک‌تر خود باشند. آن‌ها معمولا به فردی کمال گرا تبدیل می‌شوند که اعتماد به نفس خود را در تمام مواقع حفظ می‌کنند. 

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.