۲۴۱۵۳۹
۱۶
۱۶

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

در این مقاله می‌خواهیم به شما راهکارهای کنار آمدن با خیانت همسر را بگوییم، اما به این معنی نیست که باید بسوزید و بسازید.

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

در این مقاله می‌خواهیم به شما راهکارهای کنار آمدن با خیانت همسر را بگوییم، اما به این معنی نیست که باید بسوزید و بسازید.

در این مقاله می‌خوانید: 

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

راهکارهای کنار آمدن با خیانت همسر؛ کشف یک رابطه

هنگامی که یک خیانت فاش می‌شود، اغلب حس‌هایی قدرتمند را برای هر دو طرف ایجاد می‌کند. فردی که مورد خیانت قرار گرفته، ممکن است به دلیل اعتماد کردن به دیگران آسیب ببیند. فردی که خیانت کرده، ممکن است این ترس را داشته باشد که هرگز بخشیده نشود. هنگامی که یک خیانت برای اولین بار کشف می‌شود، فکر کردن برای تصمیم‌گیری‌های بلند مدت دشوار است. بنابراین مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • عجولانه تصمیم نگیرید: اگر فکر می‌کنید ممکن است به خودتان یا شخص دیگری آسیب جسمی وارد کنید، فورا از یک روانشناس کمک بگیرید.
  • به یکدیگر فضا بدهید: همانطور که سعی می‌کنید آنچه را که اتفاق افتاده، درک کنید، ممکن است به روش‌های غیرقابل پیش‌بینی رفتار کنید، یا کارهایی را انجام دهید که معمولا انجام نمی‌دهید. به خودتان و شریک زندگی‌تان کمی زمان بدهید. 
  • وارد جزئیات نشوید: حتی اگر میل عمیقی برای درک آنچه اتفاق افتاده دارید، فورا وارد جزئیات خیانت نشوید. انجام این کار بدون راهنمایی یک متخصص مثل یک مشاور ازدواج، می‌تواند مضر باشد.

بیشتر بخوانید: چقدر همسرتان را می شناسید؟

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

راهکارهای کنار آمدن با خیانت همسر

شاید همسر شما یکی از افرادی است که راه خیانت در پیش گرفته، چنین رفتاری آسیب‌زننده است و ما می‌خواهیم به شما راهکارهای کنار آمدن با خیانت همسر را بگوییم. این راهکارها به معنی سوختن و ساختن نیست، بلکه روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند با حفظ سلامتی روانی و جسمی خود، از این بحران عبور کنید. 

پس از کشف اینکه همسرتان به شما خیانت کرده است، غلبه بر حس‌هایی مانند خشم، غم و نفرت، کاری دشواری است. شاید نتوانید این موضوع را فراموش کنید  و مدام به آن بیندیشید. خیلی چیزها ممکن است شما را به یاد این خیانت بیندازد. اگر در حال تلاش برای غلبه بر چالش خیانت همسر هستید، می‌توانید برای غلبه بر افکار و خاطراتی که در زندگی روزمره شما تداخل دارند، این روش‌ها را در پیش بگیرید:

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

در لحظه حضور داشته باشید

در لحظه بمانید. مراقب مصرف افراطی در غذا یا محرک‌های دیگر باشید. راه‌های مختلفی برای تمرینِ ماندن در لحظه وجود دارد، از جمله یوگا، تنفس عمیق و مدیتیشن. یک تمرین ساده که شما را از فلاش‌بک خاطره خیانت خارج می‌کند این است که به مدت 5 تنفس، روی تنفس عمیق تمرکز کنید. نفس عمیق بکشید و به دم و بازدم خود توجه کنید. 

نوشتن روزانه 

احساس و افکارتان را بنویسید. نوشتن روزانه، ابزار بسیار موثری است که به شما کمک می‌کند با احساس منفی خود کنار بیایید و همه چیز را رها کنید. نوشتن می‌تواند به شما کمک کند تا به راه‌هایی برای مقابله با مشکلاتتان فکر کنید و حتی به دیدگاه‌ها، یا درک جدید برسید.

به خودتان اجازه بدهید تا تمام افکار و احساس خود را بدون سانسور بنویسید.

بیشتر بخوانید: سوالات مشاوره قبل از طلاق، توافقی جدا میشوید؟

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

محرک ها را پیش بینی کنید

به این موضوع توجه داشته باشید که چه چیزهایی باعث ایجاد فلاش‌بک و یادآوری خاطره خیانت می‌شوند و راه‌هایی برای جلوگیری از این محرک‌ها پیدا کنید. وقتی بهبودی شما بیشتر پیشرفت کرد، برای توسعه مهارت‌های مقابله‌ای برای مدیریت فلاش‌بک‌ها تلاش کنید. 

موج سواری کنید

اجتناب از برخی محرک‌ها غیرممکن خواهد بود. در این صورت از روش سوار شدن بر موج استفاده کنید. در حالی که تصور می‌کنید خاطره خیانت مانند یک موج از شما دور می‌شود، گاهی اوقات مقاومت در برابر آن اجتناب‌ناپذیر است. ما در برابر حس‌ها مقاومت می‌کنیم، اما گاهی با سوار شدن بر موج، بیشتر می‌توانید از  فلاش‌بک به گذشته پیشگیری کنید. 

بیشتر بخوانید: در آغوش گرفتن همسر، چه فوایدی دارد؟

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

با خودتان مهربان باشید

خودتان را ببخشید که زودتر نشانه‌های خیانت را متوجه نشدید. خودتان را به خاطر همه اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید کارهایی را انجام دهید که از آن‌ها لذت می‌برید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. سعی کنید حداقل 20 دقیقه در روز ورزش کنید. کتاب بخوانید. سعی کنید حداقل 7 تا 8 ساعت در هر شب بخوابید.

بیشتر بخوانید: چطور با خودمان مهربان باشیم؟

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

دیگران را وارد ماجرا نکنید

وقتی آسیب می‌بینید دوست دارید راجع به آن با دیگران صحبت کنید. صحبت با دیگران در مورد احساستان خوب است، اما بهتر است به سراغ یک درمانگر حرفه‌ای باشید. 

داستان هشداردهنده این است که اگر تصمیم دارید شریک زندگی خود را ببخشید، وارد کردن دوستان و خانواده‌تان به این ماجرا بعدها باعث ایجاد مشکل می‌شود. گاهی اوقات وارد کردن دیگران به چنین ماجرایی و بعد زندگی با فرد خیانت‌کار می‌تواند به روابط ناخوشایند، یا حتی از دست دادن روابط دوستانه منجر شود. بنابراین مراقب باشید که دیگران را وارد ماجرا نکنید، به‌ویژه اگر می‌خواهید همسرتان را ببخشید. 

بیشتر بخوانید: علت تنفر مرد از همسرش، زنان بخوانند!

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

راهکارهای کنار آمدن با خیانت همسر، ترمیم ازدواج

شاید تصمیم بگیرید که همسرتان را ببخشید. در این صورت، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • فوراً تصمیم نگیرید: قبل از انتخاب برای ادامه یا پایان دادن به ازدواج، زمانی را برای بهبودی و درک آنچه در پشت این خیانت وجود داشته، اختصاص دهید.
  • پاسخگو باشید: اگر شما کسی بودید که خیانت کردید، مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. به رابطه دوم خاتمه دهید و تمام ارتباط خود را با فردی که با او رابطه داشتید، متوقف کنید. اگر این رابطه با یک همکار بوده، تماستان را فقط به کار محدود کنید و اگر رابطه کاری، امکان‌پذیر نیست، به دنبال شغل دیگری باشید.
  • بازگرداندن اعتماد: برای بازگرداندن اعتماد برنامه‌ریزی کنید چون ممکن است به آشتی منجر شود. اگر خیانت کردید، اشتباه خود را بپذیرید و طلب بخشش کنید. اگر شریک زندگی‎تان خیانت کرده، در صورتی که می‌توانید، او را ببخشید. به دنبال تفاهم باشید.

اگر هر دو شما متعهد به بهبود رابطه هستید، ممکن است نوع جدیدی از رابطه را با همسرتان شروع کنید که احتمالا بهتر از گذشته است. 

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

به یک درمانگر یا مشاور مراجعه کنید

بهتر است این راهکار، اولین راهکاری باشد که به دنبال آن هستید. اگر احساس می‌کنید نیاز به صحبت دارید، توصیه می‌کنیم با یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید. این افراد آموزش دیده‌اند تا درباره این مسائل به افراد کمک کنند. علاوه بر این، یک مشاور می‌تواند برای شما محیطی امن برای پردازش احساس و افکارتان بدون قضاوت فراهم کند و به شما کمک کند تا برای عبور از این چالش آماده شوید.

ممکن است مشاوره فردی، مشاوره زوجین، یا هر دو را در نظر بگیرید. هر یک از این فرمت‌های مشاوره می‌تواند در پردازش یک رابطه مفید باشد. مشاوره می‌تواند به شما کمک کند راه‌های جدیدی برای مقابله با خیانت و به دست آوردن دوباره اعتماد بیاموزید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به این رابطه ادامه دهید یا نه.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با متخصصان روانشناسی

خیانت همسر و بهترین روش برای کنار آمدن با آن

خلاصه

مورد خیانت قرار گرفتن توسط یک عزیز می‌تواند آسیب‌زا باشد. تجارب آسیب‌زا اگر به درستی مدیریت نشوند، همیشه فلاش‌بک‌هایی از افکار و تصاویر مزاحم درباره رویداد را به دنبال دارند. یکی از بهترین راهکارهای کنار آمدن با خیانت همسر، کمک گرفتن از یک متخصص روانشناس است. علاوه بر این، به کار بردن روش‌هایی که در این مقاله نام بردیم نیز می‌تواند به شما کمک کند، اما این روش‌ها را باید در کنار کمک حرفه‌ای به کار ببرید و به تنهایی، مفید نیستند. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.