۲۲۶۵۶۰
۶۷۶۶
۶۷۶۶

عفونت واژن زنان، بعد از مصرف قرص اورژانسی

بعد از رابطه قرص اورژانسی مصرف کردم و روز بعد عفونت کردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: بعد رابطه قرص اورژانصی مصرف کردم و بعدش روز بعد عفونت کردم و دیروز پروید شدم و امروز هم به لخته سفید بزرگ با مویرگه های قرمز از من افتاد. آیا من بردار بودم و بچم افتاده ؟ اون لخته چی بوده؟؟
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز باید بدانید که مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز ترشحات قارچی حالت تکه ای و پنیری دارند و به رنگ سفید هستند. توصیه می شود جهت معاینه و درمان مناسب به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.