۲۳۶۲۱۲
۱۷۲۸
۱۷۲۸

هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید!

چه در وسط انجام یک حرکت یوگا باشید یا در حین رابطه زناشویی، صدای خروج باد از واژن ممکن است برایتان شوکه کننده یا حتی خجالت آور باشد. پس توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید تا با هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید آشنا شوید.

هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید!

نفخ واژینال که به آن کوییف نیز می‌گویند، هوایی است که از واژن شما خارج می‌شود. فعالیت‌هایی مانند ورزش و رابطه جنسی می‌توانند به طور تصادفی هوا را به داخل واژن شما فشار داده و باعث خروج باد از واژن شوند. باد واژن ممکن است ناخوشایند یا حتی خجالت آور باشد، اما کاملاً طبیعی است. با این حال، می‌توانید در این مقاله با ما همراه باشید تا به علت و درمان باد واژن پی ببرید.

بیشتر بخوانید: خروج باد از واژن نشانه چیست؟

باد واژن چیست؟

کوییفینگ زمانی اتفاق می‌افتد که واژن شما هوای محبوس را از داخل خود ‌آزاد کند.

کوییفینگ زمانی اتفاق می‌افتد که واژن شما هوای محبوس را از داخل خود ‌آزاد کند. این اتفاق معمولاً در طول تمرین، هنگام نشستن به صورت ضربدری، استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی یا پس از دخول در رابطه زناشویی رخ می‌دهد.
واژن می‌تواند مانند یک بالون، هوا را در خود جای دهد و هنگامی که به آن فشار وارد شد، صدای نفخ ایجاد کند. صدای کوییفینگ مثل صدای خروج باد از معده است، اما با آن فرق دارد؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید، باد معده، گاز دستگاه گوارش است که از مقعد خارج می‌شود و ممکن است بوی بدی داشته باشد. این در حالی است که باد واژن هیچ بویی ندارد و مشخصاً از دستگاه گوارش شما نیست.

هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید!

بیشتر بخوانید: هر آنچه که لازم است درباره ارگاسم زنان بدانید!

علت باد واژن

باد واژن ممکن است علل مختلفی داشته باشد که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

فعالیت جنسی

هنگام دخول، هوا ممکن است در داخل واژن گیر کند.

هنگامی که در رابطه زناشویی دخول اتفاق می‌افتد، هوا ممکن است در داخل واژن گیر کند. در واقع، عامل فشار می‌تواند هوا را به دام بیندازد که این هوا پس از پایان رابطه، از واژن آزاد می‌شود.

اختلال عملکرد عضلات کف لگن

نفخ واژن مضر نیست، اما هوای به دام افتاده می‌تواند نشان دهنده برخی از مشکلات جدی کف لگن باشد. این عارضه با علائمی مانند بی اختیاری ادرار و مدفوع و افتادگی اندام لگن مرتبط است که می‌توانند بسیار آزار دهنده باشند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌کنیم برای تقویت عضلات کف لگن خود، ورزش‌های کف لگن (کگل) انجام دهید.

هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید!

بیشتر بخوانید: علت باد واژن چیست؟

استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی

محصولات بهداشتی در داخل واژن قرار گرفته و هوا را در آن حبس می‌کنند.

استفاده از محصولات بهداشتی زنانه مانند تامپون و کاپ قاعدگی نیز می‌توانند یکی از علت‌های کوییفینگ باشند. این محصولات بهداشتی در داخل واژن قرار گرفته و هوا را در آن حبس می‌کنند. به همین دلیل است که امکان دارد موقع خارج کردن تامپون و کاپ قاعدگی از داخل واژن، هوا نیز با فشار از داخل آن آزاد شود.

معاینات پزشکی

روش‌های فیزیکی در طول معاینه واژینال نیز می‌توانند کاری کنند که هوا در داخل واژن شما به دام بیفتد و متعاقباً به محض پیدا کردن یک راه خروج، با فشار بیرون بیاید و صدایی مثل خروج باد از معده ایجاد کند.

هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید!

بیشتر بخوانید: چرا باد از واژن خارج میشود؟

ورزش و حرکات کششی

در بیشتر موارد، گاز واژن در زنان پس از زایمان طبیعی شروع می‌شود.

هر ورزش یا حرکتی که باعث کشش ناحیه لگن می‌شود، اغلب می‌تواند واژن شما را نیز باز و شل کند و به هوا اجازه ورود دهد. از این رو، ممکن است هنگام یک سری ورزش‌های خاص، مانند انجام بعضی از حرکات کششی در یوگا، اندکی هوا از ناحیه واژن شما خارج شود.

زایمان

یک مطالعه نشان داد که در بیشتر موارد، گاز واژن در زنان پس از زایمان طبیعی شروع می‌شود. علت این امر را می‌توان در بالا رفتن استعداد واژن برای حبس و آزاد کردن هوا جستجو کرد. با این حال، برای اثبات این قضیه به مطالعات بیشتری نیاز است.

هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید!

بیشتر بخوانید: ورزش برای کف لگن، چه فوایدی دارد؟

فیستول واژن

باد واژن ممکن است بر اثر مشکلی به نام فیستول واژن رخ دهد.

اگر مدتی است که احساس می‌کنید خیلی دچار باد واژن می‌شوید، این طبیعی است که از خودتان بپرسید آیا این عارضه می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی باشد یا خیر. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گاهی اوقات، باد واژن ممکن است بر اثر مشکلی به نام فیستول واژن رخ دهد.
فیستول واژن به وضعیتی می‌گویند که در آن، یک محفظه توخالی غیرطبیعی بین دو اندامی که معمولاً به هم متصل نیستند ایجاد می‌شود؛ به این معنی که دیواره اندام تناسلی شما با سوراخ یا پارگی خاصی به لگن یا حفره شکمیتان مرتبط می‌شود. این وضعیت نیاز به مراجعه به متخصص دارد.

هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید!

بیشتر بخوانید: خروج باد از واژن به چه دلیل است؟

درمان خروج باد از واژن

اگرچه همیشه نمی‌توان از باد واژن جلوگیری کرد، زیرا همان‌طور که گفتیم، این نفخ اجتناب ناپذیر و ناشی از فعالیت جنسی و ورزش است. با این حال، توصیه‌های زیر می‌تواند به کاهش دفعات کوییفینگ کمک کند:

  • حرکات کگل انجام دهید: درک ماهیچه‌های ناحیه لگن و نحوه تعامل آن‌ها با سایر قسمت‌های بدن می‌تواند به شما در مدیریت و کاهش محبوس شدن هوا در واژن کمک کند. تمرینات کف لگن، تکنیک‌های تنفس و مدیریت فشار می‌توانند در تقویت و آرامش عضلات لگن شما مفید باشند.
  • با یک فیزیوتراپیست مشورت کنید: متخصص فیزیوتراپی می‌تواند قدرت عضلات کف لگن شما را ارزیابی کرده و به شما در درک کردن و تعلیم دادن این عضلات یاری برساند.
  • به حرکات روده خود توجه کنید: مدفوع نرم و تکنیک‌های خوب حرکت روده می‌تواند به کاهش فشار در ناحیه لگن و احتمال نفخ واژن کمک کند.
  • به وضعیت جنسی خود توجه کنید: هنگام رابطه زناشویی از قرار گرفتن در پوزیشن‌هایی که باعث نفخ واژن می‌شوند، اجتناب کنید و با همسر خود برای یافتن حالت‌های بهتر به تفاهم برسید.

هر آنچه لازم است در مورد باد واژن بدانید!

بیشتر بخوانید: خروج باد از واژن، علل بروز و نحوه درمان

کلام آخر

گاهی اوقات مقداری هوا وارد واژن شما شده و هنگام خروج صدا ایجاد می‌کند که به آن باد واژن می‌گویند و پدیده‌ای کاملاً طبیعی و بدون اشکال است. با این حال، اگر این ورود و خروج هوا شما را آزار می‌دهد، می‌توانید از ورزش کگل به عنوان راهی برای درمان باد واژن خود کمک بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصص زنان، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: healthshots

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.