۲۳۸۳۷۱
۱۷۸
۱۷۸

جشن تعیین جنسیت و ایده هایی برای برگزاری آن

مانند هر جشن دیگری، این جشن دوست‌داشتنی هم یک سری الزامات مانند زمان برگزاری، تم و وسایل مورد نیاز و... دارد که باید از قبل درباره آن‌ها بدانید. از همین رو، ما در ادامه این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره جشن تعیین جنسیت بچه با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید مراسمی کامل و به‌یادماندنی برگزار کنید.

جشن تعیین جنسیت و ایده هایی برای برگزاری آن


جشن تعیین جنسیت یکی از جشن‌های زیبایی است که در سال‌های اخیر رواج یافته است. در واقع، با برگزاری این جشن، والدین شادی خود را برای مشخص‌شدن جنسیت فرزندشان، با دیگران به اشتراک می‌گذارند و لحظاتی خاطره‌انگیز ثبت می‌کنند.

مانند هر جشن دیگری، این جشن دوست‌داشتنی هم یک سری الزامات مانند زمان برگزاری، تم و وسایل مورد نیاز و... دارد که باید از قبل درباره آن‌ها بدانید. از همین رو، ما در ادامه این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره جشن تعیین جنسیت بچه با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید مراسمی کامل و به‌یادماندنی برگزار کنید.

جشن تعیین جنسیت چیست؟

این جشن توسط زوج‌هایی برگزار می‌شود که فرزندی در راه دارند تا به‌واسطۀ آن، جنسیت فرزند خود را به دیگران اعلام و به‌عبارتی آن‌ها را سورپرایز کنند. البته گاهی هم خود والدین سورپرایز می‌شوند؛ به این صورت که شخص دیگری برگه سونوگرافی مربوط به جنسیت را تحویل می‌گیرد و مقدمات جشن را حاضر می‌کند.

در این جشن زیبا معمولا دکور به دو رنگ صورتی و آبی طراحی می‌شود؛ چرا که رنگ آبی نشان‌دهنده جنسیت پسر و رنگ صورتی نشان‌دهنده جنسیت دختر است. در نهایت، با توجه به هر ایده‌ای که در نظر گرفته شده، توسط رنگ صورتی یا آبی به همه اعلام می‌شود که جنسیت نوزاد چیست.

روش‌های متعددی برای برگزاری جشن تعیین جنسیت در ایران وجود دارد. مثلا می‌شود با اجاره سالن اجتماعات در تهران افراد خانواده را دور هم جمع و با پذیرایی و تشریفات، خبر پسر یا دختر بودن بچه را اعلام کرد. روش‌های ساده‌تری هم وجود دارد؛ مثلا می‌توانید یک جشن ساده و جمع‌وجور در خانه‌تان بگیرید و جنسیت فرزندتان را اعلام کنید.

زمان برگزاری جشن تعیین جنسیت

مسلما زمان برگزاری این جشن کاملا به زمان تشخیص جنسیت نوزاد توسط سونوگرافی بستگی دارد. معمولا بین هفته 16 تا 20 بارداری، جنسیت نوزاد مشخص می‌شود؛ بنابراین زمان برگزاری جشن، بعد از این دوران، یعنی تقریبا در سه‌ماهۀ دوم بارداری است. بعد از تعیین جنسیت، باید یک روز خاص را برای جشن تعیین کنید و از قبل تاریخ آن را به مهمان‌های خود، در صورتی که قصد دعوت مهمان داشته باشید، اطلاع دهید.

وسایل جشن تعیین جنسیت

جشن تعیین جنسیت و ایده هایی برای برگزاری آن

همان‌طور که گفتیم، این جشن هم مانند هر جشن دیگری به یک سری الزامات و وسایل نیاز دارد. به‌طور کلی، لوازم جشن تعیین جنسیت کاملا به نوع جشنی که می‌خواهید برگزار کنید بستگی دارد. براین‌اساس، می‌توانید از ایده های لباس برای تولد کودک کمک بگیرید. همچنین، برای یک جشن ساده که حالت دورهمی با اعضای خانواده را دارد، داشتن بادکنک‌های صورتی و آبی، لباس و وسایل معمول پذیرایی کفایت می‌کند.

اما اگر قصد دارید یک جشن کامل و همه‌چیزتمام داشته باشید، ابتدا باید لیست مهمان‌های خود را تهیه کنید. می‌توانید با اجاره روف گاردن مراسمی را تدارک ببینید و به‌دلخواه خود، کارت دعوت هم چاپ یا از دعوت‌نامه‌های الکترونیکی استفاده کنید. در نهایت، بنا به سلیقه و بودجه خود، می‌توانید از لیست وسایل جشن تعیین جنسیت زیر برای برگزاری جشنتان کمک بگیرید:

  • لباس ست با همسر؛
  • بادکنک‌های رنگی (غالبا صورتی و آبی)؛
  • میز مخصوص پذیرایی؛
  • کیک متناسب با جشن؛
  • گل جهت گل‌آرایی؛
  • کاپ‌کیک‌های صورتی و آبی؛
  • ریسه یا سایر وسایل تزئینی؛
  • هدایای یادگاری برای مهمان‌ها مانند گیفت؛
  • لیوان؛
  • خوراکی‌های متنوع (برای چنین جشن‌هایی، معولا انتخاب فینگرفود برای پذیرایی گزینه‌ای عالی است)؛
  • وسایل مرتبط با انجام برخی بازی‌ها (بازی‌هایی برای حدس جنسیت نوزاد).

ایده هایی برای برگزاری جشن تعیین جنسیت

اگر برای انتخاب یک ایده مناسب برای جشنتان دچار چالش شده‌اید، اصلا نگران نباشید. مانند ایده جشن تولد چندین ایده جشن تعیین جنسیت ساده نیز وجود دارد که در ادامه، در اختیارتان قرار خواهیم داد.

جشن تعیین جنسیت ساده دونفره

جشن تعیین جنسیت و ایده هایی برای برگزاری آن

ممکن است شما هم از آن دسته زوج‌هایی باشید که می‌خواهید جشن‌های این چنینی را به‌صورت دونفره و رمانتیک برگزار کنید. در این صورت می‌توانید با چند ایده ساده، اما جالب و جدید، همسر خود را سورپرایز کنید. مثلا یک میز دونفره در کافه یا رستورانی رزرو کنید، در حالی که با گل‌ها یا شمع‌های صورتی یا آبی، بسته به جنسیت فرزندتان، تزئین شده است. یا اینکه میزی این‌چنینی، در منزل خودتان تدارک ببینید.

شما همچنین، می‌توانید کیکی به رنگ صورتی یا آبی سفارش دهید، بادکنکی را با اکلیل‌های رنگی بر اساس جنسیت فرزندتان پر کنید و از این طریق همسرتان را سورپرایز کنید. فراموش نکنید که این لحظات زیبا را حتما با چند عکس ثبت کنید تا برای همیشه به یادگار بمانند.

جشن تعیین جنسیت ساده

اگر زیاد اهل تجمل و شلوغی نیستید، می‌توانید یک دورهمی ساده با اعضای خانواده و دوستان نزدیک خود برگزار کنید. برای تعیین جنسیت می‌توانید از ایده‌هایی مانند برش کیک، پرکردن بادکنک با کاغذهای رنگی متناسب با جنسیت نوزاد، برف شادی رنگی، استوانه‌های دودزای رنگی، فشفشه رنگی و... استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید برای سرگرم‌کردن مهمان‌های خود، چند بازی ساده ترتیب دهید. برای مثال بعد از تعیین جنسیت، به مهمان‌ها کاغذهای رنگی متناسب با جنسیت نوزاد بدهید و از آن‌ها بخواهید یک آرزوی زیبا برای فرزندتان روی آن بنویسند.

جشن تعیین جنسیت با بادکنک

جشن تعیین جنسیت و ایده هایی برای برگزاری آن

از راه‌های مختلفی می‌توانید یک جشن زیبای تعیین جنسیت با بادکنک برگزار کنید. رایج‌ترین آن ترکاندن یک بادکنک با سوزن است که داخل آن با اکلیل یا کاغذهای رنگی متناسب با جنسیت نوزاد پر شده‌اند. راه دیگر آن بازکردن یک جعبه و بیرون‌آمدن بادکنکی صورتی یا آبی از داخل آن است.

ایده‌ای دیگر می‌تواند ترکیب جشن با یک بازی دسته‌جمعی با بادکنک باشد. تعدادی بادکنک را با کاغذهای رنگی پر کنید، به‌طوری که تعداد رنگ مربوط به جنسیت نوزاد بیشتر باشد. سپس از مهمان‌های خود بخواهید یکی‌یکی بادکنک‌ها را با سوزن یا دارت بترکانند و تعداد رنگ‌ها را بشمارند. در نهایت، رنگ بیشتر نشان‌دهنده جنسیت نوزاد است.

کادو برای جشن تعیین جنسیت

با توجه به اینکه قدمت این جشن زیاد نیست و از باب شدن آن در میان ایرانیان زمان زیادی نمی‌گذرد، ممکن است انتخاب کادو برای جشن مربوط به تعیین جنسیت کمی چالش‌برانگیز باشد. شاید بتوان گفت یکی از بهترین کادوها برای این جشن، کارت هدیه است؛ چرا که می‌تواند به‌عنوان کمک‌خرجی برای والدین یا سرمایه‌ای برای کودک استفاده شود.

علاوه بر کارت هدیه، می‌توانید وسایل مربوط به نوزاد مانند انواع ست نوزادی، شیشه شیر و پستانک، پاپوش و... تهیه کنید. این وسایل معمولا حالت اسپرت دارند و هم برای دختر و هم پسر قابل استفاده‌اند. شما حتی می‌توانید کادوهایی برای مادر، مانند لباس‌های راحتی برای بعد از زایمان ببرید. در کنار این هدایا، بد نیست یک باکس گل خاص هم قرار دهید و زیبایی هدیه خود را دوچندان کنید.

برگزاری جشن تعیین جنسیت با تشریفات ثمین

حضور یک نوزاد در زندگی هرکسی می‌تواند یک اتفاق بسیار خوشایند و سرشار از شادی باشد. یکی از راه‌ها برای جشن‌گرفتن این اتفاق زیبا، جشن مربوط به تعیین جنسیت است که می‌تواند یک سورپرایز فراموش‌نشدنی برای مهمان‌ها و حتی والدین باشد. ایده‌ها و راه‌های خلاقانه زیادی برای برگزای این جشن وجود دارد. شما حتی می‌توانید اولین نفر برای پیاده‌کردن یک ایده جدید باشید یا با استفاده از خدمات مجالس در خانه تشریفات ثمین، یک جشن تعیین جنسیت خاطره‌انگیز برگزار کنید.

خدمات ما به طور کامل در وبسایت www.tashrifatsamin.com شرح داده شده است. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، لطفا با شماره‌تلفن ۰۲۱۸۸۳۸۵۳۴۳ تماس بگیرید.

 

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.