2376
کد: 148606
28 خرداد 1396 - 15:59
آخرین پریودم ۲۶ آذر ماه بوده و فعلا بعد از مصرف قرص هنوز پریود نشدم آیا هنوز فرصت دارم یا آزمایش خون انجام بدم؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۱۶ دی ماه از قرص اورژانسی استفاده کردم و در تاریخ ۱۷ دی ماه شب دچار استفراغ و بدن درد شدید و تب شدم که به دکتر مراجعه کردم و دچار مسمومیت غذایی شده بودم اولین سوال که با این استفراغ اثر قرص از بین رفته؟ آخرین پریودم ۲۶ آذر ماه بوده و فعلا از مصرف قرص هنوز پریود نشدم آیا هنوز فرصت دارم یا آزمایش خون انجام بدم؟ 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
اگر بلافاصله پس از مصرف قرص تهوع و استفراغ داشته اید، احتمالا سطح خونی قرص اورژانسی پایین بوده است. اگر روش های اورژانسی پیشگیری از بارداری درست و به موقع مورد استفاده قرار گیرند، احتمال شکست آن ها و بروز بارداری یک تا دو درصد است. تهوع و استفراغ شما می تواند باعث افزایش احتمال شکست قرص های پیشگیری اورژانسی شود. در صورت عقب افتادن قاعدگی حتما بتا را چک کنید. مصرف روش های پیشگیری اورژانسی باعث بی نظمی قاعدگی در یکی، دو سیکل آینده می شود. اگر قاعدگی شما عقب افتاده است، بهتر است یک آزمایش بتا انجام دهید.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: