تنبلی تخمدان دارم با مصرف متفورمین تحت درمانم و قصد بارداری ندارم بعد از رابطه قرص اورژانسی خوردم و بعد ۶ روز پریود من جلو افتاد آیا دلیلش قرصای اورژانسی است؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام. مشکل تنبلی تخمدان یا pco دارم و با مصرف کردن متفورمین تحت درمانم و فعلا هم قصد بارداری ندارم. بعد از رابطه پرخطرم قرص اورژانسی مصرف کردم و بعد از اون ۶ روز پریودی من جلو افتاد. می خوام بدونم به نظر شما جلو افتادن من بخاطر مصرف قرصای اورژانسی است؟ این یک نشونه نیست واسه این که تخمدان های من با مصرف متفورمین فعال شدند؟ آخرین باری که من قرص اورژانسی خوردم پریود من خیلی عقب افتاده بود. اما این دفعه ۶ روز هم جلو افتاده؟ با تشکر.
 
پاسخ دکتر ناهید خدا کرمی، متخصص مامایی و رئیس انجمن علمی مامایی ایران:
بله، جلو افتادن پریود شما به دلیل قرص های اورژانسی است و این نشانه ای برای فعال شدن تخمدان های شما به وسیله مصرف متفورمین نیست. معمولا وقتی یک هورمون (همان قرص پیشگیری از بارداری که یک هورمون است) مصرف می شود، قطع آن خونریزی ایجاد می کند.
 
4636
کد: 149315
13 تير 1396 - 11:43
مشاوره ویدیویی
نظر کاربران
انتشار یافته: 1 نظر
در انتظار بررسی:0
دریا عزیزی
United States of America
13:18 - 1400/07/24
0
من روز قبل از رابطم از دوره پریودیم تموم شدم اما چهار روز بعد از استفاده قرص اورژانسی دوباره پریود شدن دلیل چیه
پاسخ ها
مدیر پایگاه

همراه عزیز نی نی بان، اگر سئوالی دارید با متخصصان کلینیک نی نی بان مطرح کنید


https://clinic.niniban.com

ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: