1725
کد: 152854
26 شهريور 1396 - 14:19
مجردم ۲۳ ساله کیست ندارم تنبلی تخمدان ندارم پریودم منظمه حدود یکسال هالوپریدول و سرترالین مصرف کردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من مجردم ۲۳ ساله کیست ندارم تنبلی تخمدان ندارم پریودم منظمه حدود یکسال هالوپریدول و سرترالین مصرف کردم با تجویز دکتر به خاطر عوارضش داروهامو به فلوکستین حدودا ۴ ماه و کلر دیازپوکساید حدودا یک هفته تغییر دادن به دلیل رشد موی زائد دور سینه زیرناف و زیر چانه به یک ماما مراجعه کردم همانطور که ابتدا عرض کردم مشکلی از نظر کیست و تخمدان نداشتم اما پرولاتینم ۸۵۰ بود و پروژسترونم هم بسیار پایین ماما بهم گفت ربطی به داروهای قبلی نداره یعنی عوارض اونا نیست
پس چی باعث شده که پرولاکتین من اینقد بره بالا؟ آیا مدروکسی. ایزاویت. اسپیرولانکتون. مترونیدازول و فلوکونازول و کابرگولین با فلوکستین و کلردیازپوکساید تداخلی دارن و احیانا مشکلی ایجاد نمیکنه؟ درضمن من موی زائد رو قبل از مصرف اون داروهای استرس داشتم من دسترسی به دکتر ندارم خیلی نگرانم زود تر جواب بدید.

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز، علائم فعلی شما مربوط به مصرف هالوپریدول و سرترالین نیست. افزایش مو زائد در بدن می تواند یکی از علائم اختلال تخمک گذاری باشد. کابرگولین برای کاهش سطح پرولاکتین شما تجویز شده است. داروها با هم تداخلی ندارند اما بهتر است همراه با هم مصرف نشوند.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: