1878
کد: 164633
18 دی 1396 - 15:16
ماه پیش کلومیفن و لتروزول استفاده کردم و ٣ عدد آمپول اچ ام جی زدم، در روز ٢٢ سیکل ترشحات فراوان داشتم ، همون روز اقدام داشتم، آیا ممکنه تاخیر در پریود بخاطر داروها باشه؟
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ٢٥ سالمه و ٦ ماهه که اقدام به بارداری کردم، ماه پیش کلومیفن و لتروزول استفاده کردم و ٣ عدد آمپول اچ ام جی زدم اما روز ١٢ در سونو فولیکول غالب نداشتم و زیر ١٠ بودن، دکتر برام قرص متفورمین تجویز کرد که از ٢١ سیکلم شروع به مصرف کردم و به محض استفاده در روز ٢٢ سیکل ترشحات فراوان داشتم در صورتی که هیچ وقت ترشح نداشتم و یا خیلی کم بود ترشحاتم، همون روز اقدام داشتم چون شک کردم شاید تخمک آزاد کنم و تا الان که ٣٧ سیکلم هستم پریود نشدم ، همیشه پریود میشم و نهایتش ٣٥ روز طول میکشه اما ماه قبل ٢٨ روزه بودم، بی بی چک رو شب ٣٥ امتحان کردم و منفی بود، چند روز پیش حالت های پریود داشتم ولی یهو قطع شد، آیا ممکنه تاخیر در پریود بخاطر داروها باشه؟ صبح ها هم احساس گرفتگی عضلات شکمم رو دارم ولی با خوردن غذا خوب میشه واحساس پر بودن و کمی درد مثانه هم دارم، لطفا کمکم کنید، میترسم آزمایش بدم منفی باشه چون بی بی چک بعد از این همه تاخیر منفی بود.
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
آزمایش خون باید بدین و منفی باشه علت عقب افتادن میتونه دارو باشه. از طرفی اگر همه چیز در شما نرماله و هر ماه هم پریود میشوید چرا با وجود ۶ ماه اقدام دارو شروع کرده اید؟ علت این دستکاری و عجله چیست؟ در فرد نرمال اول بدون هرگونه دستکاری ۱سال فرصت بارداری میدهیم و هر دارویی میتواند کار را خراب کند.  
مشاوره ویدیویی
نظر کاربران
انتشار یافته: 1 نظر
در انتظار بررسی:0
بدون نام
United States
04:44 - 1397/05/15
0
من لوراتادین و مفنامیک اسید و همچنین ایپروئید(شیاف)ب دستور پزشک مصرف میکنم،پریودیم ۷روزه عقب افتاده،میتونه علتش مصرف این داروها باشه؟؟
پاسخ ها
مدیر پایگاه

سلام و ممنون از توجهتون



برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید



https://ask.niniban.com/

ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: