474
کد: 201658
27 خرداد 1398 - 19:22
بعد از مصرف قرص رنگ خون قاعدگیم بسیار سیاه و به صورت لخته های ریز و خشک است.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: باسلام من خانم ۲۴ ساله ای هستم که یک ساله ازدواج کردم.تنبلی تخمدان داشتم ک با مراجعه به پزشک قرص دوفاستون به مدت ۴ سال استفاده کردم ولی چندماه پیش ب قصد بارداری برای انجام آزمایشات به پزشک مراجعه کردم ک بعد از سونو متوجه دوکیست ریز در حد ۵ و۶ میلی متر شدم ودکتربرایم قرص متفورمین تجویز کرد لازم ب گفتن است ک من سیکل ۲۸ روزه دارم ولی دوهفته قبل مجددا برای بارداری ب دکتر مراجعه کردم واین بار برایم دوز دوفاستون را کم کرد یعنی از روز هفدهم ب مدت ۵ روز و مصرف متفورمین را ادامه ودوبرابر کرد که از هفته دوم یکی صبح ویکی شب بخورم ب همرا ویتامین سی وe  واسید فولیک ویک پماد داخل واژن که من فقط یکبار استفاده کردم ولی الان سوال من این است که این دوره را پنج روز زودتر از سیکلم پریود شدم ورنگ خون قاعدگیم بسیار سیاه وتیره وبه صورت لخته های ریز وخشک است علت چیست؟؟  خیلی نگرانم وسوال دیگرم این است که ایا من میتوانم باردار شوم؟؟وایا مصرف متفورمین را ادامه دهم یاخیر؟؟توراخدا سریع جواب دهید ببخشید طولانی شد ممنون 


 پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز لازم است نتیجه سونوگرافی، آزمایش هورمونی و همه بررسی ها توسط پزشک دیده شود تا بتوان در مورد ادامه یا قطع دارو و علت تغییر در پریود و امکان بارداری نظر داد. طبق توضیحات به نظر تنبلی تخمدان دارید اما بدون بررسی کامل در مورد درمان نظری نمیتوانیم بدهیم.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: