589
کد: 202987
15 تير 1398 - 08:47
ده سال است که قرص سیپروترون کامپاند را به خاطر پر‌مویی میخورم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام و خسته نباشید. 30 سالمه . یک سال و نیمه خانه دارم. حدودا 10 ساله پیاپی سیپروترون کامپاند مصرف میکنم بخاطر پرمویی چانه و الان هم بخاطر ریزش مو. الان قصد باردار شدن دارم. چند ماما خیلی منو ترسوندن که قرص سیپروترون باعث خشکی رحم _ پاره شدن رگ مغز و ... میشه. با اینکه من هرسال چکاپ کلی و سونو میدادم و وضعیت رحم و تخمدان ها نرمال بود. ازتون میخوام راهنماییم کنید. و اینکه الان پریودم و از این ماه میخوام قرص سیپروترون رو قطع کنم. مشکلی در باردار شدن دارم؟ خطرات احتمالی چی میتونه باشه؟متشکر

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز در خانم های بالای 40 سال و یا چاق نباید این دارو مصرف شود وگرنه عارضه ای ندارد و بهترین روش پیشگیری در خانم های جوان است و میتوان سال ها از این دارو استفاده کرد (تا 40 سالگی). با قطع دارو مشکلی ایجاد نمیشود ولی از آن جایی که شما احتمالا مبتلا به تنبلی تخمدان هستید با قطع دارو قاعدگی هایتان نامنظم خواهد شد و برای باردار شدن نیاز به داروهای محرک تخمک گذاری خواهید داشت.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: