552
کد: 209951
03 مهر 1398 - 12:25
اختلال نعوظ (ED) وضعیتی است که در آن فرد نمی تواند به اندازه ای که برای دخول و ارگاسم لازم است رسیده و آن را حفظ کند.

اختلال نعوظ (ED) وضعیتی است که در آن فرد نمی تواند به اندازه ای که برای دخول و ارگاسم لازم است رسیده و آن را حفظ کند، حتی اگر میل به رابطه جنسی داشته باشد. مشکلات پزشکی یا مشکلات روانی می تواند باعث بروز اختلال در نعوظ شود و علل آن اغلب ترکیبی از هر دو است این مشکل بدون توجه به علت قابل درمان است.
وقتی شریان هایی که خون را به آلت تناسلی می رسانند و باعث نعوظ می شود دچار گرفتگی شود و رگ ها بسته شوند به طور معمول اجازه نمی دهند خون به آلت تناسلی وارد شود و باعث عدم رسیدن به نعوظ می شودED معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که خون کافی به آلت تناسلی وارد نشود.

آیا آسپرین باعث ED می شود؟
یک مطالعه در سال 2011 حدس زد که اگر التهاب باعث ED شود، آسپیرین یا داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن می توانند از ED جلوگیری کنند. این مطالعه نتیجه گرفت که به نظر می رسد داروهای ضد التهابی باعث رفع ED می شوند. این مطالعه همچنین گزارش داد که افرادی که از آسپرین و NSAID استفاده می کنند 20 درصد بیشتر از افراد دیگر مبتلا به ED هستند.
با این وجود، توجه به این نکته مهم است که در این مطالعه تعداد بیمارانی که از آسپیرین استفاده کرده اند دارای تشخیص خاصی از بیماری عروق کرونر یا عروق محیطی هم بودند. برای بیمارانی که در این مطالعه قرار گرفتند، ED به دلیل آسپیرینی که برای آن شرایط مصرف می کردند ، می توانست به دلیل مشکلات قلبی و عروقی ایجاد شود. علاوه بر این، هیچ مطالعه دیگری وجود ندارد که نشان دهد آسپیرین می تواند باعث ED شود.

علل شناخته شده ED
اگرچه شواهد کمی در مورد ارتباط بین آسپرین و ED وجود دارد، اما عللی برای EDوجود دارد که اثبات شده است. موارد پزشکی زیر می تواند در ED نقش داشته باشد:
- سخت شدن سرخرگها
- بیماری قلبی
- فشار خون بالا
- میزان کلسترول بالا
- اختلالات عصبی
- دیابت
- داروهای خاص
افراد در صورت سیگار کشیدن و مصرف الکل روزانه یا داشتن اضافه وزن دارید، بیشتر در معرض ابتلا به ED قرار دارید. طبق آمار موسسه ملی بهداشت(NIH) ، حدود 12 درصد از مردان زیر 60 سال مبتلا به ED هستند. این تعداد به 22 درصد از مردان 60-69 سال و 30 درصد از مردان در سن 70 سال و بالاتر افزایش می یابد.

با پزشک خود مشورت کنید
برخی از برچسب های موجود روی بطری های آسپیرین، EDرا به عنوان یک عارضه جانبی احتمالی ذکر می کنند، اما شواهد حاصل از مطالعات مربوط به این لینک مشخص نیست. روشن است که ED چیزی است که نباید با آن زندگی کنید.
اگر ED را تجربه کرده اید با پزشک خود صحبت کنید. اگر به طور مرتب آسپرین مصرف می کنید، به پزشک اطلاع دهید. اگر سلامتی شما اجازه داشته باشد، پزشک ممکن است توصیه کند که مصرف آن را برای مدت زمانی متوقف کنید تا ببینید آیا ED شما بهبود یافته است یا خیر. پزشک شما همچنین ممکن است تغییراتی در سبک زندگی برای کمک به شما ایجاد کند، مانند نوشیدن کمتر الکل، قطع دخانیات و ورزش بیشتر. اگر با انجام این کار هنوز این مشکل از بین نرود، پزشک ممکن است از داروهای موجود برای درمان ED استفاده کند.

منبع: شفا جو
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: