81
کد: 222041
09 تير 1399 - 09:12
چند وقت پیش رابطه داشتم، بعد از یک روز قرص اورژانسی خوردم، پریودم حدود یک هفته عقب افتاد.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام 
چند وقت پیش رابطه داشتم بعد یک روز قرص اورژانسی خوردم 
پریودم عقب افتاد حدود یک هفته . الان از دیشب چند قطره خون اومد بصورت لخته هست رنگشم تیره 
به نظرتون پریودم یا اینک حامله لطفا جواب بدید
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: