204
کد: 222274
15 تير 1399 - 14:09
دو هفته پیش یه قرص ۱.۵ بعد از ۸ ساعت خوردم و مجدد هفته بعدش هم رابطه داشتم که بعد از ۱۲ ساعت دو تا قرص خوردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام.من دوهفته پیش یه قرص۱.۵بعد۸ساعت خوردم و مجددهفته بعدش هم رابطه داشتم که بعد۱۲ساعت دوتا قرص ۷۵% خوردم .هرماه بین دهم تا ۱۴دهم پریود میشم .خیلی استرس دارم.بهنظرشما کدوم قرص تاثیرش بیشترهبرا دیرپریودشدنم راهنمایی کنید.والان تخمدان سمت چپم هم دردمیکنه
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز شما اشتباه بزرگی انجام داده اید، بیش از حد قرص هورمونی مصرف کرده اید و آسیب جدی به هورمون ها وارد کرده اید.
از عوارض این قرص ها اختلال قاعدگی است حتما برای تنظیم قاعدگی به متخصص مراجعه کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. شما نیاز به استفاده از یک روش جلوگیری دارید نه اینکه مکررا قرص اورژانسی مصرف کنید‌. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: