232
کد: 222644
26 تير 1399 - 11:32
اواخر اردیبهشت رابطه سطحی داشتم. قرص لونژیل خوردم و یک هفته بعد ۳ روز خونریزی داشتم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من باکرم و  روز اخر پریودم  در اواخر اردیبهشت رابطه سطحی داشتم .قرص لونژیل خوردم و یک هفته بعد ۳ روز خونریزی داشتم(نمیدونم پریود محسوب میشه یا نه)بعد از اون تا الان که اواخر تیر هست پریود نشدم...علایم پریودی رو گاهی دارم ولی نمیشم..یکبار هم بیبی چک زدم که منفی بود....چیکار کنم؟باردارم؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است.  مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: