126
کد: 223411
20 مرداد 1399 - 13:21
حدودا یک هفته پیش با قرص سایتوتک سقط کردم، فقط چند ساعت خونریزی داشتم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام وقتتون بخیر،حدودآ یک هفته پیش با قرص سایتوتک سقط کردم،فقط چند ساعتخونریزی داشتم و بعد از دفع چند تیکه بزرگ خونریزیم تموم شد.اما وقتی رفتم سونوگرافی متوجه شدم ساک بارداری هنوز هست.هفته6هستم.و دیگه هیچ لکی نمیبینم.اما جنین قلب نداره.الان یک هفته میگذره و من همچنان حالت تهو دارم،باید کورتاژ بشم؟دکترم میگه احتمالا کورتاژ میشی.راهی نیس که من کورتاژ نشم؟؟
 
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف سایتوتک در نیمه اول بارداری باعث بروز آنومالی های جنینی می شود. خانمی که برای اقدام به ختم بارداری سایتوتک مصرف می کند باید بداند اگر بارداری با سایتوتک ختم نشد باید از کورتاژ استفاده کند. اگر سایتوتک به درستی قبل از هشت هفته استفاده شود احتمال موفقیت آن بیش از 70 درصد است. 
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز این دارو موارد استفاده بسیار متغیری دارد و در شرایط بدنی مختلف پاسخ‌های غیر قابل انتظاری رخ میدهد. مصرف این دارو حتما تحت نظر مراکز درمانی و یا فردی خبره در امور تزریق سرم انجام شود. این دارو عوارضی نظیر تهوع، تب بالا، لرز، تپش قلب، تنگی نفس، افت فشار و اسهال دارد.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: