81
کد: 223563
25 مرداد 1399 - 14:58
یه رابطه داشتم که مشکوک‌ بودم منی با واژن تماس داشته یا نه، پنج ساعت بعد قرص تنسی ۱.۵ خوردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام دوستان من باکره هستم و‌ یه رابطه داشتم که مشکوک‌ بودم منی با واژن تماس داشته یا نه البته بلا فاصله بعد از رابطه شستم خودم و و پنج ساعت بعد قرص تنسی ۱.۵ خوردم بعد ۱۴ روز که شکم درد و درد اطراف شکم داشتم ۳ ۴ روز مونده به پریودم فک کردم که پریود شدم ولی با مقدار خیلی کم الان ۵ روزه که هست روزای اول بیشتر بود خون تیره و روشن و قهوه ای بود هر از گاهی هم لخته ولی امروز به صورت قهوه ای هست درد ندارم فقط امروز یه حالت تهوع و معده درد خفیف دوستان پریود این ماهم اینجور تموم میشه یا دوباره پریود میشم؟ ممکنه باردار یا حاملگی خارج از رحم باشه ؟ ممنون میشم کمکم کنید استرس دارم  
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز احتمال شکست قرص یک تا دو درصد است. مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: