65
کد: 225303
29 شهريور 1399 - 12:39
ماه پیش با قرص اورژانسی پریود شدم، این ماه بعد از رابطه خونریزی طولانی دارم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ماه پیش با قرص اورژانسی ١٧هم پریود شدم این ماه ٦ ام رابطه داشتم که یه لکه خون ریزی داشتم٢روز بعده رابطم از ٨ام خون ریزی دارم تا الان که ٢٣وم هست با لخته های زیاد کمر درد هم دارم لطفا راهنمایی کنید نشونه بارداری نیست که؟؟؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: